TEST DRIVE: Volvo XC90

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Sinceri să fim, câțiva ani în urmă nu am mai avut nici cea mai mică speranță că primul XC90 va dispune de un succesor după ce Volvo dădea comunicate tot mai disperate în legătură cu situația financiară a companiei.

Dar iată că între timp, Volvo a fost preluat de un investitor chinez care le-a dat frâu liber suedezilor să conceapă nu doar o gamă nouă de motoare, dar și noi modele, iar Volvo XC90 de a doua generație este unul dintre ele! Și probabil cel mai important!

001 Volvo XC90

Designul lui Volvo XC90 ne arată tendința stilistică pe care o vor aborda toate modelele ce urmează să fie anunțate în gama Volvo în anii următori. Încă de la primele schițe, noul XC90 ne plăcea cum arată. Are un look atât de familiar, însă atât de diferit în același timp! Grila imensă a radiatorului dominată de logo-ul Volvo și farurile uimitoare care fac referință la ciocanul lui Thor, un zeu din mitologia scandinavă, au grijă ca partea frontală să fie deosebit de atrăgătoare!

Spatele este și el desenat cu mult gust, iar farurile ce pleacă pe montanți ne reamintesc ușor de prima generație XC90! Per total, în cazul celui mai mare SUV din gama sa, Volvo pune accentul pe eleganță și nu merge pe ideea de sportivitate așa cum o fac rivalii germani! Ceea ce este de admirat!

002 Volvo XC90

Cât privește dimensiunile, noul XC90 a crescut față de modelul precedent atât în lungime, cât și în lățime. Doar înălțimea a fost redusă pentru a micșora centrul de greutate al mașinii, însă, acest lucru nu se face resimțit în habitaclu! Prin urmare, ampatamentul a crescut cu mai bine de 13 centimetri, iar asta oferă mai mult loc pentru picioare, cât și pentru pasagerii rândului trei de scaune unde pot urca fără probleme persoane cu o înălțime de până la 170 de cm!

În versiunea cu 3 rânduri, portbagajul are un volum de 310 litri, însă, odată ce se renunță la cele două locuri, volumul crește până la 671 de litri, față de 530 de litri oferiți pe generația anterioară!

004 Volvo XC90

Dar haideți să vedem cum stau lucrurile cu motoarele lui Volvo XC90…

Odată ce am deschis ușa lui XC90 am descoperit un habitaclu construit cu mult stil. Volvo și-a dorit cât mai puține butoane pe consola centrală, prin urmare aici a fost amplasat un ecran color tactil de mari dimensiuni care este punctul de comandă pentru sistemul audio, cel de climatizare, navigație, cât și pentru sistemele de siguranță sau setările mașinii.

Scaunele lui XC90 sunt extraordinare. Volvo a pus la dispoziția pasagerilor față o sumedenie de posibilități de ajustare a poziției scaunului, ceea ce nu prea găsim la unii rivali! Iar atunci când aici mai adaugi inserțiile din lemn natural, tpițeria din piele, levierul cutiei de viteze lucrat manual și compus din cristal, ajungi la ideea că acest SUV a făcut un pas uriaș în față, iar asta va da ceva bătăi de cap concurenților BMW X5 sau Mercedes-Benz ML!

Un cuvând aparte merită sistemul audio Bowers and Willkins care folosește întreaga caroserie pe post de subwoofer. Sistemul este atât de avansat, încât pasagerii vor avea impresia că se află la un concert live, având ocazia în același timp să simtă fiecare notă din muzica preferată.

089 First edition

Este foarte plăcut să descoperim că Volvo XC90 este o mașină care vrea să țină pasul cu tehnologiile moderne și impune noi standarde în segment. Iar primul care demonstreză acest lucru este ecranul color tactil oferit standard elaborat în totalitate de Volvo. Acesta are o interfață bine gândită, asemănătoare tabletelor moderne, iar atunci când vine vorba despre navigație, aflați că harta a fost preluată de la compania Nokia care este una dintre cele mai bune în acest domeniu.

Pe lângă ecranul color, șoferul se va bucura de un cadran de bord digital și un head-up display care îi vor sugera toate datele necesare cu privire la direcția de mers și tot ce se petrece în jurul mașinii.

Fiind la volanul variantei T8 am obținut un consum de 6,1 litri la sută, însă, asta doar după ce am mers în jur de 35 de kilometri doar cu ajutorul energiei electrice stocate în baterii! Apropo, pentru că vorbim despre o versiune plug-in hybrid, versiunea T8 poate fi încărcată și de la priza de casă în mai puțin de două ore și jumătate!

Volvo pune la dispoziția șoferului și câteva moduri de rulare care vor schimba caracterul mașinii în funcție de alegerea făcută. În modul hybrid acceleratorul va reacționa mai greu la fiecare apăsare a pedalei de accelerație, în timp ce în modul Power, noul XC90 în versiunea T8 poate prinde suta în 5,9 secunde!

005 Volvo XC90

Trecând la versiunea D5 dotată cu motorul turbo diesel de 2.0 litri ce livrează 225 de cai putere și 470 de Nm, putem să vă spunem că aceasta este mult mai apropiată de gusturile clienților din Moldova. Cuplul este oferit încă de la 1750 de rotații pe minut, iar accelerația până la 100 de km/h durează 7,8 secunde. Dar cel mai important este consumul de combustibil! Am înregistrat 7,2 litri la bordul acestui model în regim urban, un rezultat destul de bun pentru SUV dotat cu tracțiune integrală și o masă de 2 tone.

Toate mașinile testate de au fost echipate opțional cu suspensia pneumatică ce face călătoriile la bordul mașinii să fie și mai confortabile. Avem o mică remarcă în cazul acesteia, și anume sunetul ce vine de la amortizoare în cazul denivelărilor din asfalt, cel care se face auzit la interior. Însă, acest sunet ar putea dispărea pe mașinile de serie, din moment ce am condus doar exemplare de teste care fac parte din categoria de pre-producție.

Odată ajuns pe autostradă nu am ezitat să testăm câteva dintre sistemele avansate ale noului XC90, cum ar fi și cel de menținere a benzii de rulare!

Însă, dincolo de acest sistem, XC90 este un adevărat exemplu în materie de siguranță rutieră. Volvo a dotat modelul cu două tehnologii revoluționare nemaivăzute pe alte modele anterior, și anume sistemul de frânare urgentă în intersecții și Roll Stability Control care, în cazul când automobilul va ieși de pe carosabil și va ajunge într-un șanț, îi va pregăti pe toți pasagerii de impact prin retragerea centurilor de siguranță. În plus, în scaune sunt montate niște dispozitive inteligente patentate de Volvo care vor absorbi din forța impactului prevenind fracturile coloanei vertebrale!

008 Volvo XC90

În plus, XC90 știe să identifice în trafic pietonii, bicicliștii şi alte mașini, atât în zonele urbane, cât şi în cele extraurbane, ba chiar şi pe timp de noapte. Dacă cel de la volan nu va fi suficient de atent, în cazul unui impact iminent mașina va frâna… singură! Nu ar trebui să uităm și de cruise controlul automat, sau sistemul de monitorizare a unghiurilor moarte!

Cum se obişnuieşte, am calculat costurile de cumpărare, asigurare şi întreţinere a noului Volvo XC90. În Moldova, acesta are un preț de pornire de 39 434 de euro pentru versiunea D4 și tracțiune pe puntea față. Noi însă am făcut calculele pentru modelul cu motor D5 de 225 de cai putere și tracțiune integrală în versiunea cu dotări de bază Kinetik care pornește de la 42 148 de euro! Dacă vă gândiţi la opţiunea de procurare în rate, vă recomandăm să apelați la MAIB Leasing.

Cu un avans de 25 la sută, la care se adaugă și comisionul de administrare de 1,5 procente, va trebui să achitați din start 11 170 de euro, iar ulterior să mai plătiți câte 843 de euro timp de 48 de luni. Asigurarea obligatorie vă va costa 437 de lei pe an, iar pentru polița CASCO va trebui să vă despărțiți de încă 1770 de euro. Suma pentru întreţinerea maşinii pe parcursul primilor 30 000 de kilometri s-ar putea să ajungă la 5500 de lei! (2000 + 3500)

XC90test

003 Volvo XC90

006 Volvo XC90

007 Volvo XC90

009 Volvo XC90

011 Volvo XC90

012 Volvo XC90

014 Volvo XC90

015 Volvo XC90

016 Volvo XC90

017 Volvo XC90

018 Volvo XC90

019 Volvo XC90

020 Volvo XC90

021 Volvo XC90

022 Volvo XC90

023 Volvo XC90

024 Volvo XC90

025 Volvo XC90

026 Volvo XC90

027 Volvo XC90

029 Volvo XC90

030 Volvo XC90

031 Volvo XC90

032 Volvo XC90

033 Volvo XC90

035 Volvo XC90

036 Volvo XC90

037 Volvo XC90

038 Volvo XC90

039 Volvo XC90

040 Volvo XC90

041 Volvo XC90

042 Volvo XC90

043 Volvo XC90

044 Volvo XC90

045 Volvo XC90

046 Volvo XC90

047 Volvo XC90

048 Volvo XC90

049 Volvo XC90

050 Volvo XC90

051 Volvo XC90

052 Volvo XC90

053 Volvo XC90

054 Volvo XC90

055 Volvo XC90

056 Volvo XC90

057 Volvo XC90

058 Volvo XC90

059 Volvo XC90

060 Volvo XC90

061 Volvo XC90 R-Design

062 Volvo XC90 R-Design

063 Volvo XC90 R-Design

064 Volvo XC90 R-Design

065 Volvo XC90 R-Design

066 Volvo XC90 R-Design

067 Volvo XC90 R-Design

068 Volvo XC90 R-Design

069 Volvo XC90 R-Design

070 Volvo XC90 R-Design

071 Volvo XC90 R-Design

072 Volvo XC90 R-Design

073 Volvo XC90 R-Design

074 Volvo XC90 R-Design

075 Volvo XC90 R-Design

076 Volvo XC90 R-Design

077 Volvo XC90 R-Design

078 Volvo XC90 R-Design

079 Volvo XC90 R-Design

080 Volvo XC90 R-Design

081 Volvo XC90 Urban

082 Volvo XC90 Urban

083 Volvo XC90 Rugged

084 Volvo XC90 Rugged

085 Volvo XC90

086 Volvo XC90

087 Volvo XC90

088 Volvo XC90

090 First edition

091 First edition

092 First edition

093 First edition

094 First edition

095 First edition

096 First edition

097 First edition

098 First edition

099 First edition

100 First edition

101 Volvo XC90

102 Volvo XC90

103 Volvo XC90

104 Volvo XC90

105 Volvo XC90

106 Interior

107 Interior overview

108 Interior overview

109 Interior

110 Seat

111 Interior detail

112 Interior detail

113 Interior detail

114 Interior detail

115 Interior detail

116 Interior detail

117 Interior detail

118 Interior detail

119 Interior detail

120 Interior detail

121 Interior detail

122 Interior detail

123 Interior

124 Interior overview

125 Interior detail

126 Interior detail

127 Key

128 Interior detail

129 Interior detail

130 Charging

131 T8 badge

132 Exterior detail

133 Interior overview

134 Drive modes

135 Interior detail

136 Interior detail

137 Interior detail

138 Touch screen display

139 Touch screen display

140 Touch screen display

141 Touch screen display

142 Touch screen display

143 Touch screen display

144 Touch screen display

145 Touch screen display

146 Interior trim

147 Interior trim

148 Interior trim

149 Interior trim

150 Interior trim

151 Clean Zone

152 City Safety

153 City Safety in darkness

154 360° support

155 City Safety intersection

156 Cyclist detection

157 ACC w Pilot Assist

158 Rear Collision Warning

159 Park Assist Pilot

160 Airbags

161 Body structure w text

162 Body structure

163 Twin Engine powertrain

164 Electric AWD

165 All Wheel Drive

166 Chassis

167 Air suspension

168 Front suspension

169 Front suspension

170 Rear suspension

171 Audio

172 Scalable Product Architecture

173 Scalable Product Architecture w text

174 Energy absorbing functionality in seat

175 Energy absorbing functionality in seat

176 Petrol engine with crank ISG

177 D5 Drive-E engine

178 Electrification

179 Electrification

180 Electrification

181 Electrification

182 Collision Avoidance

183 Spine protecting element

184 Road departure detected

185 Belt retraction

186 Integrated Booster Cushion

187 Integrated Booster Cushion

188 Camera and radar

189 Park Assist System

190 360° Surround view

191 Park Assist Pilot bay parking

192 Park Assist Pilot exiting parking spot

193 Collision Avoidance

194 Rest Stop Guidance

195 Crash test

196 Roll over test

197 Crash test

198 Crash test


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top