TEST DRIVE: Toyota Land Cruiser 150 Prado facelift

  • 11
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    11
    Shares

Toyota Land Cruiser indiscutabil este unul dintre cele mai cunoscute modele din gama japonezilor din moment ce istoria acestuia incepea încă 60 de ani în urmă. În prezent, modelul este vândut în diferite versiuni, iar una dintre ele este și Prado! De altfel, acest model este unul dintre cele mai populare din țara noastră, iar cum varianta restilizată a acestuia a venit de ceva timp în Moldova, nu puteam rata ocazia de al testa!

IMG_1638

De la bun început trebuie să recunoaștem că nu ne-a fost prea ușor să găsim un Land Cruiser Prado din moment ce în showroom-ul Toyota nu se afla nici măcar un exemplar la începutul acestui an, semn că aceste modele sunt la mare căutare.

Iar motivul pare a fi unul foarte simplu. Analizând oferta de SUV-uri din Moldova, este mai greu să găsiți un model care să concureze la direct cu Land Cruiser 150 sau Prado așa cum ne-am obișnuit să numim noi acest model în țara noastră, decât doar Mitsubishi Pajero Sport.

Dar să revenim la Prado.

IMG_1639

Faceliftul pe care l-a aplicat Toyota pentru Prado poate calificat ca unul discret, dar necesar pentru ca acesta să dispună în continuare de un look modern. Farurile au acum o formă prelungită și pot fi dotate cu lumini de zi LED. Nu putem spune că designul este unul frumos, dar când oare au fost arătoase SUV-urile pe care off-road-ul nu le înspăimântă?! Să vedem acum cum merge acest model!

Dacă este să menționăm și alte modificări de ordin estetic pe care le-a suferit Prado facelift, atunci nu ar trebui să uităm de grila radiatorului, care are o formă mai proeminentă, farurile spate au fost ușor redesenate, ca de altfel și hayonul. În același timp, Toyota oferă la dispoziția clienților patru culori noi pentru exterior. S-au modificat ușor și dimensiunile mașinii care acum este mai lungă cu aproape 2 centimetri.

Și totuși, cine sunt cei care vor opta pentru acest model?!

IMG_1693

Deocamdată, Toyota Land Cruiser Prado este disponibil în Moldova cu unul dintre cele trei propulsoare oferite. Varianta entry-level este dotată cu motorul pe benzină de 2.7 litri și 163 de cai putere, care este urmată de turbo dieselul D-4D de 3.0 litri ce livrează 173 de cai putere. Topul de gamă este unitatea pe benzină de 4.0 litri, ce pune la dispoziția șoferului 282 de cai putere. Dacă motorul de 2.7 litri este cuplat la cutia automată cu 4 trepte, atunci dieselul și unitatea de 4.0 litri pe benzină sunt cuplate la o transmisie automată cu 5 trepte.

Indiferent de transmisie, tot cuplul motor este distribuit pe toate cele patru roți cu ajutorul sistemului de tracțiune integrală, care de altfel este unul foarte avansat. Chiar nu ne imaginăm pe unde ar putea să se aventureze un proprietar de Prado ca într-un final să rămână blocat.

Spunem asta pentru că cutia de viteze dispune de un reductor care permite blocarea diferențialului central și a celui din spate doar prin apăsarea unui buton, ceea ce va oferi performanțe maxime în off-road, în special dacă mașina va fi echipată cu roți corespunzătoare.

IMG_1642

În plus, garda minimă la sol de 215 mm îi permite SUV-ului japonez să treacă printr-un vad de apă cu o adâncime de 70 de centimetri. Iar unghiurile de atac și degajare îi permit să urce pe pante foarte abrubte.

Odată ce veți deschide ușa acestei mașini, veți descoperi un habitaclu extrem de spațios, cu o sumedenie de spații de depozitare. Toyota declară că a îmbunătățit calitatea materialelor de la interior, însă unele inserții din plastic nu se ridică la nivelul aștepptărilor. Adevărul este că japonezii au și o scuză pentru asta. Toyota pune un accent puternic pe materiale ecologice, care pot fi reciclate ușor, iar asta este de admirat, însă din acest motiv unele butoane pot avea un aspect ieftin.

Față de varianta de până la facelift, lansată în anul 2009, actualul Prado se laudă la interior cu o nouă consolă centrală, cât și cu un sistem multimedia regândit. Și dacă tot am ajuns să vorbim despre tehnologii, acest model poate fi burdușit cu o sumedenie de sisteme, inclusiv patru camere video, navigație, sistem de monitorizare a unghiurilor moarte, suspensia dinamică kinetică, sistemul de control activ al tracțiunii și multe altele!

IMG_1653

Toyota Land Cruiser Prado nu este o mașină prea frumoasă, iar în curbele abordate cu viteză, unde ruliul iese tare la iveală, puteți avea senzația că vă aflați pe un vapor. Însă, clienții acestor mașini nu își fac griji din cauza asta, pentru că ei își doresc un SUV de încredere și cu mult caracter, care în situații dificile neapărat își va face drum pe orice suprafață de drum! Iar cu asta nu se pot lăuda multe mașini! Deci, Prado este perfect pentru o familie căreia îi plac aventurile, fie ele și departe de asfalt!

Tradiţional, am calculat costurile de cumpărare, asigurare şi întreţinere pentru Toyota Land Cruiser Prado. În Moldova, acesta are un preț de pornire de 32 810 euro pentru varianta entry-level cu motor pe benzină de 2.7 litri. Datorită echipării Prestige și motorului turbo diesel de sub capotă, protagonistul test-drive-ului de astăzi are un cost final de 49 000 de euro!

Cu un avans de 25 la sută (12 250 de euro), la care se adaugă și comisionul de administrare de 1,5 procente (750 de euro), va trebui să achitați din start 13 000 de euro, ca ulterior să mai plătiți câte 980 de euro timp de 48 de luni. Asigurarea obligatorie vă va costa 794 de lei pe an, iar pentru polița CASCO va trebui să vă despărțiți de încă 3000 de euro. Întreţinerea maşinii pe parcursul primilor 30 000 de kilometri poate ajunge la 8700 de lei! (2000 de lei, 4700 de lei şi 2000 de lei pentru fiecare 30 000 de km).

Dacă v-ați dori să procurați un asemenea model în rate, noi vă recomandăm să apelați la MAIB Leasing.

PradoLeas

IMG_1643

IMG_1645

IMG_1648

IMG_1655

IMG_1657

IMG_1659

IMG_1663

IMG_1667

IMG_1671

IMG_1673

IMG_1677

IMG_1680

IMG_1683

IMG_1688

IMG_1691

IMG_1698

IMG_1700

IMG_1703

IMG_1707

IMG_1708

IMG_1710

IMG_1717

IMG_1720

IMG_1722

IMG_1770

IMG_1844


  • 11
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    11
    Shares
Top