Test Drive: Toyota Auris

  • 12
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    12
    Shares

Locurile de parcare tot mai puţine şi traficul aglomerat din oraşe face ca oferta de hatchbackuri să fie foarte bogată în prezent. Un astfel de model este şi noua generaţie Toyota Auris pe care vă invit să o cunoaştem mai bine.

IMG_0674

Înainte de a anunţa noua generaţie Corolla, japonezii de la Toyota ne-au oferit un preview al versiunii sedan cu ajutorul noi generaţii Auris, lansată câteva luni mai devreme.

Maşina are un design absolut nou cu faruri înguste care arată mult mai elegant decât imensele blocuri optice de pe generaţia precedentă. Se pare că noul Auris readuce în actualitate stilul asiatic şi nu vedem de ce Toyota ar trebui să se ferească de acest lucru. Automobilele japoneze au propriii lor adepţi şi ei nu au nevoie de o maşină care să imite designul tipic maşinilor germane sau franceze.

IMG_0444

Chiar dacă este o masina compactă, practicabilitatea este foarte importantă pentru toţi noi. Prin urmare, portbagajul lui Auris oferă 360 de litri, cifră valabilă şi pentru versiunea hybrid ceea ce este foarte important deoarece bateriile nu sunt amplasate sub podea. Apropo, Auris are în portbagaj o podea falsă unde puteţi ascunde lucrurile de valoare. Scaunele pot fi rabatate chiar de aici ceea ce este foarte comod.

În Moldova, Auris este oferit cu două unităţi pe benzină, de 1.33 şi, respectiv, de 1.6 litri, dar şi cu un sistem de propulsie hibridă, preluat de pe modelul Prius, care combină benzinarul de 1.8 litri cu un electromotor. Pentru acest test drive mi-a fost oferită versiunea de 1.6 litri care produce 132 de cai putere şi un cuplu maxim de 160 Nm! Motorul mi-a lăsat o impresie bună, reuşind să-mi satisfacă din plin aşteptările modeste de la un hatchback care nu se doreşte a fi sportiv!

IMG_0461

Modelul testat a fost echipat cu transmisia de tip CVT care oferă şapte rapoarte virtuale, care pot fi operate şi în modul manual. Dacă nu vă sperie ideea schimbării manuale a vitezelor vă recomand cutia mecanică cu 6 trepte, care este bine etajată şi uşor de folosit! Partea proastă este că aceasta nu poate fi comandată cu nivelul de echipare Style, pe care îl are acest model. Deci, va trebui să optaţi pentru pachetul Active, care se află cu o treaptă mai jos, dar are şi un preţ mai mic cu 2.000 de euro, faţă de varianta Style cu transmisie variabilă continuă.

IMG_0475

Suspensia setată foarte bine de echipa lui Bruno Rainke, specialistul Toyota responsabil de ţinuta de drum a modelului Auris, se descurcă de minute pe drumurile din ţara noastră. Maşina stă bine pe viraje, un rol important având suspensia independentă spate. La fel de importante sunt şi alte modificări operate de ingineri, care au coborât maşina cu 55 de milimetri, i-au micşorat garda la sol cu 10 mm şi au mutat scaunele din faţă cu 40 de milimetri mai aproape de suprafaţa drumului! Logica acestor modificări este foarte simplă – cu cât este mai jos centrul de greutate, cu atât este mai puţin accentuat ruliul în viraje, iar aceasta înseamnă că şi amortizoarele pot fi mai moi!

IMG_0440

Din păcate, servodirecţia electronică taie un pic din plăcerea de a conduce acest Auris! Nu este deloc informativă în timpul virajelor abordate în viteză! Cât nu te-ai strădui să găseşti unghiul potrivit de întoarcere a roţilor din faţă, nu vei simţi nici un feedback în volan. Abia la viteze de peste 120 de km/h volanul devine mai tare, respectiv mai informativ!

În habitaclul noului Auris nu vom găsi soluţii care să ne frapeze prin eleganţa lor. Planşa de bord are un aspect mai modern, dar totodată comun pentru orice model Toyota. Ecranul color este similar cu cel de pe GT-86, simplu în utilizare, bine gândit şi funcţional.

IMG_0692

Dotările standard de care dispune Auris-ul cu motor de 1.6 litri sunt mai multe la număr faţă de generaţia precedentă. Fără să plătească ceva în plus, clienţii primesc lumini de zi de tip LED, geamuri electrice faţă şi oglinzi electrice cu încălzire, volan reglabil pe înălţime şi adâncime, scaune faţă cu încălzire, cotieră faţă, sistem de climatizare, sistem audio cu MP3 şi USB, sistem de control electronic al stabilităţi şi sistem de control al tracţiunii, şase airbag-uri şi multe altele.

Poziţia la volan este foarte comodă iar volanul e plăcut la atingere. Un alt lucru care l-am apreciat întotdeauna la modelele producătorului japonez de automobile Toyota, sunt butoanele mari utilizate pentru acţionarea comenzilor.

Să vă spun şi care sunt costurile de achiziţie, asigurare şi întreţinere a maşinii! Preţul celui mai simplu Auris, cu motor de 1.33 litri şi cutie manuală, începe de la 12.520 de euro. Versiunea Style, pe care am testato, cu motor de 1.6 litri şi cutie automată, are un preţ de 17.750 de euro!

IMG_0443

Astfel, pentru a lua maşina în leasing, cu un avans de 20 la sută şi un comision de 2 %, va trebui să scoateţi deodată din buzunar 3.900 de euro. Ulterior, va trebui să achitaţi lunar câte 471 de euro. Poliţa de asigurare RCA vă va costa 567 de lei pe an, în timp ce asigurarea CASCO pentru aceeaşi perioadă de timp o să vă coste alţi 800 de euro!

Cât despre costurile de întreţinere a unei Toyota Auris pe durata primilor 30.000 de kilometri, acestea vor ajunge la suma de 5.193 de lei.

IMG_0398

Iar acum, să trecem în revistă punctele forte şi punctele slabe ale lui Auris! La avantaje avem exteriorul cu un design simpatic, suspensia spate independentă destul de reuşită, ţinuta de drum exemplară şi nivelul înalt de siguranţă confirmat de cele cinci stele obţinute la testele EuroNCAP.

La dezavantaje voi trece numărul mic de propulsoare pe benzină, lipsa unui diesel şi direcţia nu foarte informativă! Transmisia CVT de pe Auris produce un zgomot puternic la turaţii mari, ceea ce ar putea fi deranjant, iar la viteze înalte direcţia maşinii nu este la fel de informativă. Pe de altă parte, noul Auris este o maşină spaţioasă, practică, una care are un design atractiv ce o face să arate mult mai bine. Iar aceste lucruri mă fac să zic, că noua Toyota Auris este un model bun!

IMG_0426

IMG_0440

IMG_0442

IMG_0443

IMG_0444

IMG_0455

IMG_0461

IMG_0465

IMG_0474

IMG_0475

IMG_0497

IMG_0500

IMG_0503

IMG_0505

IMG_0511

IMG_0512

IMG_0513

IMG_0516

IMG_0518

IMG_0523

IMG_0525

IMG_0526

IMG_0527

IMG_0529

IMG_0533

IMG_0538

IMG_0540

IMG_0541

IMG_0542

IMG_0544

IMG_0605

IMG_0655

IMG_0663

IMG_0674

IMG_0692


  • 12
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    12
    Shares
Top