TEST DRIVE: Skoda Fabia Combi

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Segmentul mașinilor compacte, fie ele hatchback sau break nu se prea bucură de mare succes în Moldova, însă, iată că Skoda Fabia a reușit să-și facă un nume puternic de-a lungul anilor printre clienții din țara noastră.

Pentru acest test-drive am ales varianta break, sau Combi așa cum îi spun cei de la Skoda, una care ni se pare mai potrivită pentru o familie grație spațiului generos pe care îl oferă.

skoda_fabia_combi_35

Chiar dacă concurența este foarte acerbă în acest segment, noua Fabia știe cum să atragă clienții, iar designul este unul dintre atuurile sale principale. Skoda nu a făcut schimbări enorme la acest capitol, însă a avut grijă ca noua Fabia să beneficieze în totalitate de actuala filosofie de design a mărcii, fapt care o va scoate în evidență. Putem spune că exteriorul se laudă acum cu ceva mai multă agresivitate, iar ceea ce le va place mult clienților cu gusturi mai excentrice este că pot avea plafonul și jantele într-o culoare diferită față de restul caroseriei.

Interiorul Fabiei nu se laudă cu prea multă eleganță. Simplitatea este cuvântul care caracterizează cel mai bine bordul. Materialele pe care le-am găsit aici nu sunt cele mai rele din segment, însă tehnologiile cu care poate fi dotată Fabia chiar ne-au impresionat!

skoda_fabia_14

Pentru că am condus versiunea Style, care este și cea de top, ne-am bucurat să descoperim farurile cu LED-uri pentru lumina de zi, jantele din aliaj de 15 inci, comenzile de pe volan, cotiera față sau geamurile și oglinzile acționate electric.

Opțional se mai poate opta pentru cruise-control, senzorii de parcare față spate, senzorii de lumină și ploaie, plafonul panoramic și multe altele!

skoda_fabia_combi_5

În Moldova Skoda Fabia este disponibilă cu trei motoare pe benzină oferite în diferite versiuni de putere și un turbo diesel de 1.4 litri care livrează 90 sau 105 cai putere. Cât privește motoarele pe benzină, versiunea entry-level este unitatea MPI de doar 999 de cm cubi care oferă 60 sau 75 de cai putere, care este urmată de motorul TSI de 1.2 litri disponibil în varianta cu 90 sau 110 cai putere. Desigur, se mai poate opta pentru propulsorul MPI de 1.6 litri care oferă și el 110 cai putere, însă noi vă recomandăm motorul de 1.2 litri TSI care va oferi un consum de combustibil mai mic. Ceva totuși ne-a deranjat la acest motor de fiecare dată când apăsam mai tare pe accelerator!

skoda_fabia_combi_3

Acum să trecem în revistă costurile de cumpărare, asigurare și întreținere a noii Skoda Fabia Combi. În Moldova prețul pentru acest model începe de la 9500 de euro pentru versiunea Active și motor pe benzină de 60 de cai putere. Datorită echipării de top Style și propulsorului de 1.2 litri TSI ce produce 90 de cai putere, exemplarul testat de noi are un preț final de 12 000 de euro! Dacă vă doriți să procurați un asemenea model în rate, noi vă recomandăm MAIB Leasing.

Cu un avans de 25 la sută, la care se adaugă și comisionul de administrare de 1,5 procente, va trebui să achitați din start 3180 de euro, ca ulterior să mai plătiți câte 240 de euro timp de 48 de luni.

Costurile de deservire a acestui model pentru primii 30 000 de kilometri vă vor lua 3500 de lei (1500 + 2000), în timp ce costurile de asigurare ajung anual la 278 de lei pentru polița RCA, și la 504 euro pentru asigurarea CASCO.

ASSkodaFabia

skoda_fabia_combi_4

skoda_fabia_combi_6

skoda_fabia_combi_32

skoda_fabia_combi_33

skoda_fabia_combi_34

skoda_fabia_combi_36

skoda_fabia_combi_37

skoda_fabia_combi_39

skoda_fabia_combi_40

skoda_fabia_combi_41

skoda_fabia_combi_43

skoda_fabia_combi_44

skoda_fabia_combi_46

skoda_fabia_combi_50


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top