TEST DRIVE: Scoala de pilotaj Porsche Media Driving School

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Cei dintre Dumneavostră care urmăresc AutoStrada de mai mult timp cunosc că am avut norocul să participăm la o sumedenie de evenimente Porsche. Însă, cel despre care vă vom vorbi în minutele următoare este foarte diferit.

_TOL0012_resize

Dacă de cele mai multe ori suntem invitați să testăm cele mai noi modele din gama constructorului german, iar astfel accentul se pune pe automobilul anunțat, de această dată în rolul principal ne-am aflat noi, jurnaliștii auto, care am fost invitați la Istanbul să învățăm specificul celor mai tari modele Porsche atât pe circuit, cât și în afara lui!

Dar dincolo de modelele deja menționate, aflați că tot aici am avut ocazia să încercăm modele ca 911 Carrera GTS, care urmează să debuteze la Chișinău în săptămânile următoare, Boxster S, 911 Targa 4S, cât și SUV-urile Macan Turbo sau Cayenne S Diesel.

Organizatorii ne-au pregătit multe ore de practică, iar pentru că programul avea să fie foarte încărcat, ne-am apucat de treabă chiar la primele ore ale dimineții!

_TOL0072_resize

Am început cu studierea circuitului ce are o lungime de 5338 de metri a cărui direcție de mers este împotriva acelor de ceasornic. Germanii au împărțit track-ul în două, iar astfel, fiind escortați de instructori am pornit să cunoaștem toate cele 14 viraje.

Din primele minute am înțeles că Istanbul Park este un circuit superb! Nu este de mirare, din moment ce a fost desenat de Hermann Tilke, germanul care a gândit majoritatea traseelor de Formula 1 și care a avut grijă ca Istanbul Park să ne bucure cu pante, viraje deschise și ace de păr complicate.

Instructorii au avut grijă să ne învețe fiecare viraj ca la carte, iar pentru asta pe circuit au fost amplasate multe conuri care ne indicau linia perfectă de a aborda curbele cu viteză cât mai optimă.

Și iată că am trecut la treabă. Ușor-ușor am început să prindem cât mai bine specificul acestui circuit de viteză. Dar până am avut voie să arătăm ce putem, instructorii ne-au pregătit și alte lucruri interesante!

_TOL0110_resize

Una dintre acestea a fost competiția de slalom care s-a dat între jurnaliști. Ideea era simplă, cel care va trece cel mai repede traseul va fi și câștigătorul competiției. AutoStrada a reușit să obțină un timp de 22 de secunde, care a fost și cel mai bun rezultat din grupul nostru, dar pentru că am atins un con, am fost penalizați cu 2 secunde, ceea ce ne-a scos din cursa pentru premiu.

Ideea acestui exercițiu a fost de a învăța cum lucrează sistemul PSM, care se descifrează Porsche Stability Management sau așa cum îi spun în glume germanii Please Save Me. Mai întâi sistemul era activat, după care încercam să trecem această suprafață lunecoasă cu PSM Off ceea ce nu este prea ușor.

Chiar dacă sunt scumpe și le putem vedea în fața celor mai tari localuri, Macan Turbo și Cayenne S Diesel ne-au arătat ce pot în off-road. Traseul a fost compus dintr-o pantă cu unghi de 40 de grade, după care intram pe o pantă laterală, urmată de două vaduri de apă. Nimic complicat pentru aceste mașini, care s-au descurcat aici cu mare ușurință. Ne-a plăcut să încercăm să oprim pe panta abrubtă, după care să pornim mai departe pe ea fără nicio ezitare. Chiar dacă luam piciorul de pe frână, sistemul de ridicare în pantă menținea frânele până nu apăsam pe accelerator. O tehnologie foarte utilă și în trafic.

_TOL0127_resize

Am aștept foarte mult să conducem un 911 GT3 și iată că se întâmplă! Avem la dispoziția noastră unul dintre cele mai tari circuite din lume, o mașincă cu 475 de cai putere construită pentru condițiile unui track și nici un instructor în față!

Și iată că am ieșit pe linia dreaptă, la finalul căreia a trebuit să frânăm de la 207 la 70 de kilometri la oră! Am ales să schimbăm treptele cu ajutorul padelelor din spatele volanului care oferă un feedback extraordinar.

Urmează acum două dintre cele mai lente viraje de pe circuit pe care le-am abordat în treapta a doua și cu vreo 70 de km/h, după care accelerație maximă până la aproape 200 de km/h! Schimbăm cu o treaptă mai jos și menținem o viteză constantă în virajul cu numărul 8 care mai este numit Diabolica, din cauză că este asemănător cu virajul Parabolica de pe Monza. Odată ieșit de aici accelerăm tare până pe la 213 km/h, după care apăsăm la greu pe frâne și intrăm în acest viraj stânga cu treapta a treia.

_TOL0138_resize

Urmează virajul cu numărul 11 pe care l-am luat mai încet cu 170 de km/h după care accelerație la maxim până la 230 de km/h!

La frânare puteți vedea că forța G a ajuns pe la 1,25, ceea ce se simte foarte tare pe circuit. După două viraje lente, intrăm iar pe linia dreaptă și obținem al doilea timp din grupul nostru, de 2 minute și 22 de secunde! Un rezultat de loc rău la prima experiență de acest gen pe un circuit necunoscut.

Cât despre 911 GT3, frânele carbo-ceramice sunt extraordinare aici, iar suspensia este setată atât de bine pentru viraje abordate cu mare viteză, încât ne-a plăcut să conducem aici pe circuit mult mai tare un GT3 decât un Turbo S. Aderența oferită de acest coupe pe circuit este senzațională, însă, trebuie să scoatem în evidență și iscucința de care a dat dovată Turbo S pe aici.

Astfel, acesta a fost Modulul 1 al Porsche Media Driving School 2015, iar deja în iunie va trebui să ne reîntoarcem pe Istanbul Park pentru Modulul 2 care promite să fie foarte interesant!

_TOL0205_resize

_TOL0237_resize

_TOL0355_resize

_TOL0362_resize

_TOL0365_resize

_TOL0467_resize

_TOL0511_resize

_TOL0547_resize

_TOL0569_resize

_TOL0599_resize

_TOL0794_resize

_TOL0845_resize

_TOL0935_resize

_TOL0939_resize

_TOL0962_resize

_TOL0968_resize

_TOL3762_resize

_TOL3766_resize

_TOL3984_resize

_TOL4028_resize

_TOL4126_resize

_TOL4192_resize

_TOL4230_resize

_TOL4301_resize

_TOL4386_resize

_TOL4466_resize

_TOL4472_resize

_TOL4571_resize

_TOL4660_resize

_TOL4692_resize

_TOL4701_resize

_TOL4729_resize

_TOL4739_resize

_TOL4882_resize

_TOL8545_resize

_TOL8561_resize

_TOL8580_resize

_TOL8600_resize

_TOL8615_resize

_TOL8735_resize

_TOL8764_resize

_TOL8804_resize

_TOL8812_resize

_TOL8823_resize

_TOL8869_resize

_TOL9348_resize

_TOL9350_resize

_TOL9390_resize

_TOL9442_resize

_TOL9552_resize

_TOL9747_resize

_TOL9780_resize

DSC_2639_resize

DSC_2647_resize

DSC_2673_resize

DSC_2841_resize

DSC_2896_resize

DSC_2995_resize

GN3P9404_resize

GN3P9441_resize

GN3P9552_resize

GN3P9587_resize

GN3P9709_resize

GN3P9725_resize

GN3P9935_resize

KV2_7045_resize

KV2_7069_resize

KV2_7600_resize

KVP_1779_resize

KVP_7946_resize

KVP_8093_resize

KVP_8108_resize

KVP_8232_resize

_TOL1006_resize

_TOL1096_resize

_TOL1110_resize

_TOL1219_resize

_TOL1702_resize

_TOL5075_resize

_TOL5329_resize

_TOL5345_resize

_TOL5362_resize

_TOL5506_resize

_TOL6155_resize

DSC_3443_resize

DSC_3522_resize

DSC_3801_resize

DSC_4182_resize

DSC_4323_resize

GN3P0368_resize

GN3P0425_resize

KV2_7845_resize

KV2_7861_resize

KVP_1943_1_resize

KVP_8350_resize

KVP_8363_resize


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top