TEST DRIVE: Porsche Media Driving School – Module 2

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Porsche Media Driving Academy este o școală gândită de germani doar pentru jurnaliștii auto, iar asta înseamnă că toate exercițiile și lucrurile pe care le facem aici sunt bine puse la punct și presupun elemente ceva mai complicate din moment ce noi obișnuim să conducem foarte des tot felul de automobile în diferite situații.

Kaan_Verdioglu_Photography_24_June_2015_018

Dacă primul modul al Porsche Media Driving Academy a fost unul care a pus accentul pe mai multă viteză și tururi de circuit parcurse la 70-80 la sută din capacitățile noastre, de această dată instructorii s-au concentrat pe tehnică.

Din acest motiv, pe parcursulul celor două zile cât ne-am aflat pe circuitul Istanbul Park, cunoscut în trecut pentru cursele uimitoare de Formula 1 ce se desfășurau aici an de an, am efectuat tot felul de exerciții care aveau scopul să ne ajute într-o situație extremă.

Și iată unul dintre aceste exerciții. Încercați să vă închipuiți că mergeți cu mașina pe timp de ploaie, iar mașina pe care o conduceți intră brusc în derapaj. Dacă veți ajunge sau nu în afara carosabilului ține doar de reacția de care veți da dovadă.

Kaan_Verdioglu_Photography_24_June_2015_127

Acest simulator, are o placă din asfalt care odată ce sensorii vor detecta mașina pe ea va avea grijă să o arunge în derapaj cu mare forță. Nici unul dintre noi nu știa direcția în care se va mișca această placă, motiv pentru care aici am putut antrena bine reacția noastră. Și chiar dacă pare să avem o viteză mică, până și cei 40 km/h cu care rulam erau suficienți ca unii dintre noi să scape mașina de sub control. Marea greșeală aici ar fi fost să întoarcem de volan în direcția greșită și nu suficient de tare, deoarece nu am fi avut nici o șansa să aducem acest Macan pe linie dreaptă.

Kaan_Verdioglu_Photography_24_June_2015_003

Imediat după am continuat în virajul 11 a circuitului de pe Istanbul Park. Aici aveam în față un alt exercițiu. De această dată trebuia să accelerăm până la o viteză de 80 km/h printre conuri, iar la un moment dat să eliberăm acceleratorul ca imediat să virăm brusc stânga sau dreapta.

Kaan_Verdioglu_Photography_24_June_2015_112

Aici mulți dintre noi au înțeles și mai bine diferența dintre o mașină cu motor montat central așa cum este Boxster sau Cayman și una cu motor amplasat în partea din spate exact ca în cazul lui 911. De fiecare dată a trebuit să efectuăm acest exercițiu cu modul Sport Plus activat, ceea ce presupune că sistemul de stabilitate reacționa mult mai târziu ca de obicei. Din acest motiv, nu este de mirare că unii colegi au scăpat mașinile de sub control.

Kaan_Verdioglu_Photography_24_June_2015_139

Cei de la Porsche nu și-au dorit să ne relaxăm prea mult, iar astfel a urmat un alt exercițiu. Acum germanii ne-au pregătit câteva viraje pe care trebuia să le abordăm cu viteză mare. Diferența principală este că în acest caz am avut sistemul de stabilitate oprit, iar astfel, instructorii și-au dorit să afle cum ne descurcăm în această situație. Dacă un 911 este mai greu să fie aruncat în derapaj, atunci Boxster și Cayman par să fie făcute pentru așa ceva, iar asta ne-a bucurat foarte mult. De această dată a trebuit să lucrăm foarte intensiv cu volanul și acceleratorul.

Kaan_Verdioglu_Photography_24_June_2015_131

Dar iată că a venit momentul pentru competiția de autoslalom! Odată urcați la volanul unui Boxster S pus în mișcare de motorul de 3.4 litri ce produce 315 cai putere a trebuit să parcurgem acest traseu într-un timp cât mai rapid! Marea bătălie s-a dat în grupa din care făceam parte și eu, acolo unde am reușit să cedez primul loc unui coleg din Ucraina care a fost mai rapid cu doar o sutime de secundă. Asta e, uneori pierdem la mustață, dar reușit să primim și plăcere din asta!

Kaan_Verdioglu_Photography_24_June_2015_052

Aceasta a fost prima zi de Porsche Media Driving Academy, una care s-a terminat foarte frumos, din moment ce organizatorii au avut grijă să mergem la unul dintre cele mai frumoase localuri din zonă care se afla chiar în strâmtoarea Bosfor, cea care face ca Istanbulul să fie singurul oraș din lume situat pe două continente Europa și Asia. Am ajuns aici cu un iaht impresionant datorită căruia timp de cîteva minute am reușit să admirăm aceste împrejurimi de pe apă.

Dar pentru că toate lucrurile frumoase au sfârșit, iată că nu a trecut prea mult până a venit cea de-a doua zi de Porsche Media Academy, în cadrul căreia am condus ceva mai mult pe circuit.

Kaan_Verdioglu_Photography_25_June_2015_070

De fiecare dată când ieșeam pe circuit am avut un instructor în fața noastră care nu ne permitea să atingem viteze uluitoare, dar din această grafică puteți vedea că totuși nu mergeam foarte încet. În cadrul acestor exerciții a trebuit să abordăm cât mai corect fiecare viraj pentru că doar așa puteam obține o viteză cît mai bună de ieșire din curbă. Astfel, de  această dată am avut șansa să conducem mașini deosebit de puternice, cum ar fi 911 GT3 cu 475 cai putere, sau 911 Turbo S ce este pus în mișcare de tocmai 560 cai putere.

Kaan_Verdioglu_Photography_25_June_2015_110

Kaan_Verdioglu_Photography_25_June_2015_124

Kaan_Verdioglu_Photography_25_June_2015_123

Kaan_Verdioglu_Photography_25_June_2015_120

Kaan_Verdioglu_Photography_25_June_2015_119

Kaan_Verdioglu_Photography_25_June_2015_118

Kaan_Verdioglu_Photography_25_June_2015_117

Kaan_Verdioglu_Photography_25_June_2015_116

Kaan_Verdioglu_Photography_25_June_2015_115

Kaan_Verdioglu_Photography_25_June_2015_114

Kaan_Verdioglu_Photography_25_June_2015_113

Kaan_Verdioglu_Photography_25_June_2015_112

Kaan_Verdioglu_Photography_25_June_2015_111

Kaan_Verdioglu_Photography_25_June_2015_110

Kaan_Verdioglu_Photography_25_June_2015_109

Kaan_Verdioglu_Photography_25_June_2015_108

Kaan_Verdioglu_Photography_25_June_2015_107

Kaan_Verdioglu_Photography_25_June_2015_106

Kaan_Verdioglu_Photography_25_June_2015_105


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top