TEST DRIVE: Noul Suzuki Vitara

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

SUV-urile mici vor deveni cea mai populară clasă de automobile în Europa! Anume asta ne spunea analiza HIS Automotive din anul 2014, iar Suzuki pare să țină cont de acest lucru. După mai mulți ani de muncă, astăzi avem ocazia să testăm noul Vitara, un SUV compact foarte așteptat pe piață.

IMG_5868

Suntem siguri că foarte mulți dintre voi se întreabă acum dacă noul model Suzuki înlocuiește vechiul Grand Vitara pe piață, iar răspunsul nostru de această dată va trebui să fie nu. Noul Suzuki Vitara este un model ce este poziționat în gama japonezilor peste S-Cross, motiv pentru care se va lupta cu modele ca Juke sau Mokka. Însă, întrebarea cea mare este: le face oare față? Haideți să aflăm!

Constructorul japonez Suzuki a dat dovadă de multă pasivitate în ultimii ani, însă lucrurile promit să se schimbe radical în timpul cel mai apropiat. Conducerea companiei nipone și-a pus drept scop întinerirea întregii game de modele, şi a declarat că după venirea noii generaţii a modelelor Swift și S-Cross, va mai lansa până în anul 2017 alte șase modele noi.

Unul dintre acestea este noul Suzuki Vitara, un SUV compact care a debutat în toamna anului trecut la Salonul Auto de la Paris. Caracterizat de un design curajos cu linii arcuite, noul Vitara va atrage atenția clienţilor cu posibilitățile sale de personalizare a exteriorului, inclusiv cu opțiunea de a comanda mașina cu o culoare a plafonului și montanților diferită de cea a caroseriei. La sigur, modelul va avea priză la clienții tineri şi activi, dornici să iasă în evidenţă prin intermediul mașinii pe care o conduc.

IMG_5869

Trecând la habitaclu observăm că și aici designerii au lucrat cu sârg pentru a oferi clienților oarecare opțiuni de personalizare. Nu este tocmai cazul exemplarului testat de noi, dominat de combinația de negru și gri atât pe planșă, cât și pe scaune, însă cei care își doresc un interior mai vesel pot beneficia de inserții vopsite în aceeași culoare cu caroseria.

Spațiul de la interior este suficient pentru patru pasageri, în timp ce portbagajul cu un volum de 375 de litri este al doilea ca mărime din clasă, pierzând doar 2 litri în fața liderului Renault Captur!

Vorbind despre partea tehnică, putem să vă spunem că mașina testată de noi este dotată cu un motor pe benzină de 1.6 litri, cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte. Nu este un propulsor prea puternic, dar Suzuki pune la dispoziția șoferului modul sport, care va mai trezi un pic această unitate.

IMG_5802

Și dacă cu puterea redusă a motorului ne-am mai obișnuit într-un final, ba chiar am reușit să obținem un consum extra urban de 5,0 litri la sută, la o viteză constantă de 80 de km/h, atunci cu direcția acestei mașini aşa şi nu ne-am putut împăca.

Noul Suzuki Vitara este disponibil în țara noastră cu tracțiune pe puntea față sau cu sistemul de tracțiune integrală Allgrip, oferit opțional pentru suma de 2000 de euro. Datorită faptului că automobilul condus de noi dispune de acest sistem, recunoaștem că ne-am simțit foarte sigur pe drumurile neasfaltate. Un rol important aici îl joacă unghiurile de atac și degajare, dar şi garda la sol de 19 cm a mașinii.

IMG_5806

Sistemul de tracțiune integrală Allgrip vine dotat și cu un diferențial blocabil, care va fi deosebit de util pe drumurile înzăpezite sau cele pline de noroi. Noi nu l-am conectat niciodată, însă putem să vă asigurăm că un sistem de tracțiune integrală atât de avansat este mai greu să găsești în acest segment.

Şi acum, să trecem la tehnologii. Un Suzuki Vitara ca cel oferit pentru acest test-drive, în versiunea de bază dispune de sistem de stabilitate, aer condiționat, șapte airbag-uri, geamuri față și oglinzi retrovizoare acționate electric, dar și de un sistem audio cu MP3, port USB și Bluetooth. Dacă optați pentru varianta de top, japonezul vă va bucura cu cruise-control adaptiv, jante din aliaj de 17 inci, geamuri spate acționate electric, încălzire pentru oglinzile retrovizoare, cameră video spate, senzori de parcare și lumini de zi cu LED.

Datorită tehnologiilor avansate, caroseriei rigide și sistemelor de asistență, noul Suzuki Vitara a reușit să obțină de curând cinci stele la testele de siguranță EuroNCAP!

IMG_5807

Noul Suzuki Vitara este un model reușit, cu un preț de cumpărare accesibil, care ne ajută să închidem ochii la calitatea joasă a plasticului. Pe de altă parte, fiind dotat cu sistemul All Grip, noul Vitara se va descurca pe drumurile proaste mai bine decât concurenţii săi!

Acestea fiind spuse, să trecem în revistă costurile de cumpărare, asigurare și întreținere a noului Suzuki Vitara. În Moldova, prețul acestui model începe de la 11 500 de euro, ceruţi pentru versiunea cu dotări de bază și tracțiune pe puntea față. Tracțiunea integrală și vopseaua metalizată comandată opțional a ridicat prețul final al exemplarului testat la 13 850 de euro!

IMG_5826

IMG_5834

Dacă vă gândiți să procurați un asemenea model în rate, vă recomandăm MAIB Leasing. Cu un avans de 25 la sută, la care se adaugă și comisionul de administrare de 1,5 procente, va trebui să achitați din start 3670 de euro, pentru ca ulterior să mai plătiți câte 277 de euro, timp de 48 de luni.

Întreţinerea acestui model pe durata primelor 30 000 kilometri va costa 5100 de lei (2200 + 2900), în timp ce costurile de asigurare anuală vor constitui: 397 de lei pentru polița RCA și 581 de euro pentru asigurarea CASCO.

NewSuzuki Vitara

IMG_5836

IMG_6001

IMG_6105

IMG_5807

IMG_5810

IMG_5811

IMG_5812

IMG_5816

IMG_5817

IMG_5818

IMG_5819

IMG_5822

IMG_5828

IMG_5829

IMG_5838

IMG_5839

IMG_5843

IMG_5844

IMG_5845

IMG_5846

IMG_5849

IMG_5851

IMG_5882

IMG_5885

IMG_5887

IMG_5888

IMG_5889

IMG_5890

IMG_5903

IMG_5906

IMG_5912

IMG_5918

IMG_5927

IMG_5939

IMG_5965

IMG_5975-2

IMG_5977

IMG_5981

IMG_5991

IMG_6001-2

IMG_6008

IMG_6009

IMG_6010

IMG_6087


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top