TEST DRIVE: noul Porsche Cayenne facelift

  • 32
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    32
    Shares

Aflat abia la cea de-a doua generație, Cayenne a reușit deja să intre în istoria Porsche nu doar ca cel mai comercializat model de până acum din gama germanilor, dar și ca un adevărat salvator al brandului Porsche.

_FX15863

Lansat în anul 2002 și fiind un model care prelua platforma lui Volkswagen Touareg (pe care astăzi este construit și SUV-ul Audi Q7), Cayenne s-a dovedit un mare succes, iar vânzările înregistrate au ajutat compania să dezvolte noi modele ca Panamera sau 911.

Acum aveți în fața Dumneavoastră a doua generație a modelului care de curând a primit un facelift. Probabil în acest moment vă întrebați ce s-a schimbat la noul Cayenne care în primă etapă nu pare foarte diferit de cel pe care îl înlocuiește.

_FX15055

_DSC0061

Modificările pe care le aduce faceliftul pentru Cayenne pot fi numite subtile și nu foarte globale, însă un lucru este sigur, cel mai mare SUV din gama Porsche arată acum mai fresh și ceva mai dinamic. Acest lucru se datorează farurilor noi cu fundal întunecat, barei redesenate cu lamele care reamintesc de modelul Macan și desigur capotei noi care, datorită acestor linii, face ca mașina să pară și mai dinamică. În spate avem noi faruri cu LED-uri în stilul celor de pe Panamera facelift, plăcuța de înmatriculare a fost ridicată ceva mai sus, iar bara de protecție are o nouă formă. Acestea ar fi modificările pe care le aduce noul Cayenne la exterior! Acum să vedem interiorul, precum și cum se simte în mișcare cel mai vândut model din gama Porsche!

_DSC7847

_DSC7815

_DSC7827

Odată deschisă ușa noului Cayenne veți descoperi un interior familiar unde cea mai semnificativă schimbare este volanul în trei spițe.

Alte noutăți care țin de habitaclul lui Cayenne sunt cele câteva culori noi pentru tapițeria din piele, care vor oferi o paletă și mai largă de personalizare a mașinii. În rest, Cayenne s-a mai ales cu mai multe dotări standard care anterior erau oferite opțional. Printre acestea menționăm sistemul electric de închidere a portbagajului și farurile Bi-xenon.

Cât privește noile dotări, aici vom trece în revistă sistemul soft close de închidere a ușilor sau noua tehnologie de încălzire a parbrizului care presupune un strat suplimentar de peliculă transparentă care va topi gheața pe timp de iarnă mult mai repede.

_DSC7872

_DSC9669

Spre bucuria viitorilor clienți Cayenne și spre regretul celor care au procurat modelul de până la facelift, unele versiuni de putere au suferit mici modificări!

Astfel, noul Cayenne S este pus în mișcare deja de un V6 Bi-turbo de 3.6 litri care înlocuiește V8-ul de 4.8 litri față de care livrează un total de 420 de cai putere și 550 de Nm. Deci în acest caz avem creștere de 20 de cai și 50 de Nm.

Vârful de gamă, Cayenne Turbo a cunoscut și el un plus de putere de 20 de cai, ceea ce a dus la un total de 520 de cai putere, o accelerație 0-100 în 4,4 secunde și o viteză maximă de 279 de kilometri pe oră. Accelerația atât de rapidă are loc în acest caz datorită pachetului Sport Chrono, dar și a noului sistem Performance Start care imită Lauch Controlul de pe transmisia PDK care nu este disponibilă pe acest SUV.

_FX15105

Însă marea noutate este versiunea Cayenne S E-Hybrid, un model care combină un V6 de 3 litri cu un motor electric. Acest tandem pune la dispoziția șoferului 416 cai putere, iar în ciuda puterii și a greutății, germanii de la Porsche au înregistrat cu S E-Hybrid un consum de doar 3,4 litri la sută!

Ba mai mult, bateriile lui Cayenne S E-Hybrid pot fi reîncărcate de la priza de casă în doar o oră și 30 de minute cu încărcătorul opțional și în 3 ore cu cel standard.

Astfel, odată ce are bateriile încărcate la maxim, acest hybrid poate rula între 18 și 36 de kilometri doar pe baza electricității stocată în baterii și poate ajunge la o viteză maximă de 125 de km/h fără a emite vreun gram de CO2 în atmosferă. În rest, cu pedala apăsată în podea, acest S E-Hybrid este capabil de un sprint de până la 100 de km/h în 5,9 secunde și o viteză maximă de 243 de km/h!

_FX18501

Dacă pe drumurile din preajma Barcelonei am condus versiunea Turbo, pe traseul accidentat am avut ocazia să conducem un S Diesel ce are sub capotă un turbo diesel de 4.2 litri. În acest caz motorul a contat mai puțin, pe când pachetul off-road cu care era echipat opțional a fost cel care ne-a permis multe lucruri pe acest traseu.

La un moment dat am ajuns cu această mașină și printr-un vad de apă care avea o adâncime de până la jumătate de metru. Nu este prea mult, dar suficient să puteți avansa pe unele porțiuni de drum din Chișinău după o ploaie torențială. Acțiunea adevărată s-a dat însă pe circuitul de viteză ce are o suprafață plină de praf și pietre!

_FX18886

Am turat atât de tare propulsorul acestui S Diesel aici, încât reușeam să ajungem și la peste 130 de kilometri la oră! Cayenne din nou ne-a convins că știe să se descurce pe orice suprafață, nu doar pe asfalt!

Verdictul nostru este că Porsche a îmbunătățit noul Cayenne exact acolo unde a trebuit să o facă. Mașina arată mai bine acum, lista dotărilor este mai mare, în timp ce comportamentul modelului atât în off-road, cât și pe asfalt a rămas la fel de bun. Pe de altă parte ne-am dori ca transmisia Tiptronic să fie setată un pic mai bine, dar și un feedback ceva mai bun de la volan la viteze înalte!

_FX15559

Pe final, vom trece în revistă costurile de cumpărare, întreținere și asigurare a unui Cayenne. Pentru acest calcul am ales varianta Diesel care este cea mai populară în Moldova și care având un preț de start de 67 700 de euro va ajunge la un preț final de aproximativ 80 000 de euro datorită celor mai necesare dotări opționale.

Astfel, dacă vă doriți să procurați un asemenea model în rate, vă recomandăm MAIB Leasing. Cu un avans inițial de 25 la sută la care se adaugă comisionul unic de 1,5 procente, atunci va trebui să achitați din start 21 200 de euro. Ulterior, datorită unei rate de doar 12,5 procente anual, veți avea de achitat câte 1 599 de euro lunar timp de 48 de luni.  Cât privește întreținerea pentru primii 30 000 de kilometri parcurși la volanul unui Cayenne Diesel, atunci cheltuielile se vor ridica la 8 600 de lei (3 500 + 5 130).  Nu în ultimul rând, pentru a asigura un asemenea model va trebui să achitați anual 794 de lei pentru polița obligatorie, în timp ce asigurarea CASCO o să vă ia alți 3 600 de euro!

Cayenne

_FX15581

_FX15604

_FX15636

_FX15640

_FX15647

_FX15672

_FX15843

_FX15851

_FX15853

_FX15856

_FX15861

_FX15885

_FX16023

_FX16096

_FX16112

_FX16114

_FX16211

_FX16233

_FX16270

_FX16433

_FX16455

_FX16470

_FX16506

_FX18357

_DSC8010

_DSC8162

_DSC8239

_DSC8267

_DSC8300

_DSC8368

_FX19435

_DSC8950

_FX15204

_FX15210

_FX15253

_FX15358

_FX15519

_FX15547

_FX16509

_FX17173

_FX17988

_FX18237

_FX18247


  • 32
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    32
    Shares
Top