TEST DRIVE: Noul Nissan X-Trail

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nissan X-Trail nu are nevoie de nici o prezentare în Moldova, iar meritul le revine primelor două generații ale modelului care s-au vândut bine de tot, iar în prezent sunt suficient de căutate și pe piața mașinilor rulate.

Dacă analizăm evoluția acestui model vom observa că primele două generații arătau practic la fel. Mulți chiar glumeau, la lansarea din 2007 a celei de-a doua generaţii, că aceasta ar fi mai degrabă o versiune restilizată a modelului prezentat în anul 2000.

Ei bine, nu este și cazul versiunii din imagini. Cu un design absolut nou, unul mult mai frumos, noul Nissan X-Trail șterge imaginea de mașină utilitară caracteristică versiunilor precedente și ne duce cu gândul la o mașină modernă şi atrăgătoare.

nissan_x-trail_23

Noul X-Trail are dimensiuni ceva mai reduse față de a doua generație, însă a crescut pe lățime şi oferă astfel mai mult spațiu pasagerilor.

Capacitatea portbagajului a fost ușor micşorată, de la 600 la 550 de litri, însă ne-am bucurat să descoperim că a rămas la fel de modular și permite aranjarea rafturilor în diverse configuraţii pentru şi mai multă comoditate.

Portbagajul X-Trail-ului nu se deschide prin mişcarea piciorului pe sub bara de protecție. Ba mai mult, ne-a fost ceva mai greu să găsim butonul de deschidere a capacului, care a fost poziționat ceva mai jos. Însă, acesta este singurul model din gama Nissan care oferă trei rânduri de scaune, ceea ce permite transportarea a şapte persoane.

nissan_x-trail_2

Propulsorul de 1.6 litri, rodul colaborării dintre Nissan și Renault, este mai mult decât potrivit pentru acest crossover. În ciuda cilindreei de doar 1598 de centimetri cubi, care poate părea cam mică, motorul s-a dovedit a fi suficient de vioi. Cuplul este oferit încă de pe la 1750 de rotații pe minut şi dă senzația de putere chiar de la turații mici.

Sinceri să fim, aflându-ne la bordul acestei mașini eram cu gândul la noul Qashqai, din moment ce volanul, ceasurile de bord și consola sunt practic identice cu cele de pe X-Trail, dar asta nu este deloc rău.

Toate comenzile sunt amplasate ergonomic, suficient de comod pentru a vă obișnui din prima cu ele. După cum am spus-o și în test drive-ul cu Nissan Qashqai, ne-ma fi dorit o grafică ceva mai bună și o rezoluție mai înaltă pentru monitorul color. În special, atunci când sunt afișate imaginile captate de cele patru camere video cu care X-Trail poate fi dotat opțional, cum este şi cazul exemplarului testat, oferit în varianta de dotări Acenta!

nissan_x-trail_24

Continuând cu dotările, aflați că acest model dispune standard de lumini de zi cu LED-uri, oglinzi retrovizoare electrice cu încălzire, sistem start stop, asistent la pornirea în rampă, ABS, sistem de stabilitate și multe altele. Versiunea Acenta, testată de noi, mai are în lista de dotări oglinzile laterale pliabile electric, cu efect automat anti-orbire şi sistemul Nissan Safety Shield, care vă va atenționa când depăşiţi limita de viteză maximă, va schimba automat faza lungă cu cea scurtă sau vă va atenționa când părăsiți banda de rulare.

Per total, habitaclul noul X-Trail este acum mult mai calitativ și mai confortabil. Materialele au evoluat și sunt plăcute la atingere, iar poziția la volan este tocmai potrivită pentru a oferi o vizibilitate bună.

nissan_x-trail_20

Referitor la escapadele pe teren accidentat, putem să vă spunem că aici X-Trail nu mai este la fel de confortabil. Suspensia a devenit mai rigidă şi va face să simțiţi toate pietricelele și gropiţele de pe macadam. Atunci când veți trece peste obstacole ceva mai mari, va trebui să fiți foarte atenţi ca să nu pierdeţi scutul din plastic care protejează motorul, chiar dacă mașina are o gardă la sol de 21 de centimetri.

Pe asfalt, în schimb, direcția este acum mai informativă, suspensia absoarbe bine toate denivelările, iar feedbackul oferit de volan este suficient pentru a vă bucura de fiecare călătorie.

Dacă doriţi să cumpăraţi acest automobil în leasing, vă recomandăm MAIB Leasing.

X-Trail test

nissan_x-trail_24_1

nissan_x-trail_15_1

nissan_x-trail_19_1

nissan_x-trail_10


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top