TEST DRIVE: Noul Hyundai Tucson – PREMIERĂ!

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Este unul dintre cele mai așteptate modele din anul 2015. Lansat oficial pe piața din Moldova în septembrie 2015, noul Hyundai Tucson a prins repede la publicul autohton, iar astfel, mai bine de 70 de mașini au fost deja vândute sau comandate în țara noastră. AutoStrada.MD a testat în premieră pentru presa auto locală noua generație Hyundai Tucson! Să vedem ce surprize ne rezervă acest model!

Odată ce au dat lovitura cu actuala generație Santa Fe, coreenii de la Hyundai nu au mai stat mult pe gânduri când a venit vorba de formele noului Tucson. Noua generație a preluat mult din designul fratelui mai mare, renunțând la formele rotunjite în favoarea liniilor ascuțite, a grilei imense de formă hexagonală și a farurilor cu o expresie foarte încrezută.

IMG_6453

Arată fenomenal! Exact asta am spus atunci când am văzut prima poză oficială a modelului, iar de îndată ce l-am văzut pe viu, s-a risipit orice urmă de îndoială. Și dacă exteriorul este atât de atrăgător, mai ales în versiunea de top, cu jante de 19 inch, haideți să vedem ce surprize ne rezervă interiorul.

IMG_6539

 

Dar până să trecem în spate, nu am cum să nu menţionez noua planșă de bord şi consola centrală cu butoane de dimensiuni mari, foarte ușor de accesat. Peste toate tronează ecranul de 8 inch cu o grafică nouă, plăcută vederii. Scaunele sunt mai moi decât la generația precedentă, poziția la volan este mai înaltă, iar o mare parte din comenzi au fost rearanjate pe tunelul central pentru și mai multă funcționalitate. Levierul frânei de mână a fost înlocuit cu un buton care ocupă mult mai puțin spațiu.

IMG_6531

Odată ce am luat-o din loc la volanul noii generații Hyundai Tucson, am realizat imediat cât de mari sunt modificările operate de coreeni.

IMG_6544

Acum haideți să aruncăm o privire mai atentă peste partea tehnică al noului Tucson! Noi am condus versiunea cu motor turbo diesel de 2.0 litri ce produce 186 cai putere și 400 Nm. Motorul este cuplat la o cutie automată cu șase rapoarte cu ajutorul căreia puteți obține accelerații rapide și sigure. După noi acesta este cel mai indicat motor pentru noul Tucson și asta pentru că consumul acestuia în afara orașului este de 6.5 litri la sută, în timp ce în zonele urbane veți avea un consum real de 8.5 – 9.0 litri la sută.

IMG_6610

Potrivit reprezentanței din țara noastră, în curând în Moldova va fi oferită și varianta cu motor de 1.6 litri turbo, cuplat la o cutie automată cu şapte rapoarte și dublu ambreiaj. Aceasta ar putea avea un preț ceva mai mare decât versiunea cu motor pe benzină de 2.0 litri, dar în schimb va oferi în jur de 170 cai putere și o accelerație mai rapidă.

Ceea ce ne bucură şi mai mult în cazul motorului diesel este că acesta a devenit mai accesibil. Diferența de preţ dintre cele două unități nu mai este atât de mare, însă atunci când vine vorba despre consum și accelerare, deosebirea este evidentă!

IMG_6736

Nu mai puţin impresionate sunt senzaţiile din spatele volanului și tehnologiile pe care le propune noul Tucson!

Dincolo de acestea, în lista dotărilor noului Tucson figurează: hayonul acționat electric, farurile cu iluminare suplimentară în viraje, volanul cu încălzire şi chiar sistemul de ventilare a scaunelor din față care vor aduce un plus de confort în zilele toride de vară.

MK3_4848

VERDICT

Pe finalul acestui test drive, trebuie să menţionez că acum este mult mai plăcut să conduci un Hyundai Tucson şi sunt sigur că acest SUV se va bucura de un mare succes pe toate piețele unde este comercializat. Noua generație a făcut un pas imens înainte şi a ieşit categoric în faţa concurenței. Fără îndoială, acum Tucson este liderul clasei din care face parte!

IMG_6550

COSTURI

Să vedem care sunt costurile de cumpărare, asigurare și întreţinere a noului Hyundai Tucson, disponibil şi cu o garanție de 5 ani! Preţul cerut pentru versiunea cu motor pe benzină de 2.0 litri și dotări standard pornește în țara noastră de la 16.400 de euro. Modelul condus de mine are un preț final de 31.700 de euro care se datorează unui motor turbo diesel mai puternic, echipării maxime Exclusive, tracțiunii integrale, cutiei automate cu şase trepte și tuturor opționalelor bifate!

Dacă vă gândiţi să procurați acest automobil în leasing, după un avans de 25 la sută, la care se va adăuga și comisionul de administrare de 1,5 procente, va trebui să achitați pe loc 8.400 euro, iar ulterior veţi mai plăti câte 634 de euro timp de 48 de luni.

Întreţinerea acestui model pe durata primelor 30 000 de kilometri vă va costa 6.000 de lei (3.000 + 3.000), în timp ce costurile de asigurare anuală vor constitui: 405 lei plătiţi pentru polița RCA și 1.331 de euro – pentru asigurarea CASCO.

GALERIE FOTO

IMG_6451

IMG_6452

IMG_6453

IMG_6455

IMG_6456

IMG_6457

IMG_6458

IMG_6459

IMG_6460

IMG_6461

IMG_6462

IMG_6463

IMG_6465

IMG_6466

IMG_6467

IMG_6468
IMG_6473

IMG_6475

IMG_6477

IMG_6479

IMG_6480

IMG_6487

IMG_6488

IMG_6490

IMG_6494

IMG_6497

IMG_6502

IMG_6508

IMG_6509

IMG_6515

IMG_6517

IMG_6518

IMG_6520

IMG_6521

IMG_6526

IMG_6527

IMG_6528

IMG_6531

IMG_6532

IMG_6533

IMG_6535

IMG_6537

IMG_6539

IMG_6541

IMG_6543

IMG_6544

IMG_6548

IMG_6549

IMG_6550

IMG_6552

IMG_6554

IMG_6575

IMG_6584

IMG_6586

IMG_6611

IMG_6633

IMG_6634

IMG_6645

IMG_6661

IMG_6674

IMG_6677

IMG_6679

IMG_6728

IMG_6732

IMG_6736

IMG_6755

IMG_6758

MK3_4827 MK3_4828 MK3_4831


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top