TEST DRIVE: Noua generatie Peugeot 308

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Concursul pentru mașina anului în Europa a fost lansat tocmai în anul 1964, iar de atunci mai bine de 50 de automobile au reușit să obțină acest titlu! Pâna în 2014 Peugeot se putea lăuda cu trei reușite, la fel ca și Volkswagen, dar iată că în primăvara anului trecut, la Geneva, anume modelul din acest articol a reușit să se impună în fața unor concurenți ca Mazda3, Mercedes Benz S-Class sau Skoda Octavia, ceea ce niciodată nu s-ar întampla în cadrul concursului Mașina Anului în Moldova! Dar care au foșt motivele pentru care Peugeot 308 a obținut acest premiu și cum se comportă hatchbackul pe drumurile din Moldova? Haideți să aflăm!

IMG_6930

De la bun început trebuie să subliniem un lucru în legătură cu mașina anului în Moldova! La baza acestei afirmații a stat părerea multor moldoveni față de mașinile franceze, care spune că acestea sunt de proastă calitate și că nu ar fi bune într-un final.

Dar această părere se trage încă de prin anii 90, atunci când francezii chiar scârțiau la capitolul calitate, doar că în prezent multe lucruri s-au schimbat. Iar noul 308 o dovedește din plin, cel puțin prin prisma faptului că titlul Mașina Anului în Europa nu se câștigă pe înțelegeri, dar pe calități ireproșabile care fiind adunate la un loc, aduc punctaj maxim din partea juriului format din cei mai buni jurnaliști auto de pe continent!

Noi am așteptat mult ca acest automobil să vină în Moldova, unde a cam întârziat cu mai multe luni, dar într-un final avem ocazia să-l testăm. Să trecem la treabă!

IMG_6934

Exemplarul din acest test drive ne-a fost oferit în versiunea de top Allure ce este burdușită cu tot felul de dotări ca farurile full LED despre care am menționat deja, cruise controlul, cele șase airbag-uri, climatizarea pe două zone, senzorii de lumină și ploaie, încălzirea pentru scaunele față sau jantele de 16 inci. În plus, s-a mai optat opțional pentru camera video spate și vopseauna metalizată! Astfel, toate aceste dotări, plus exteriorul cu elemente cromate, fac ca acest automobil să fie extrem de competitiv pe piață.

Suspensia lui Peugeot 308 nu este prea sofisticată, dar potrivită pentru condițiile de drum din Moldova unde nu va necesita prea multe lucrări de reparație! Comportamentul ei pe drumurile nostre este aplaudabil. Reușește să absoarbă bine din denivelări fără ca cei de la bord să fie deranjați de asta.

peugeot_308_6

Odată cu suspensia, francezii au lucrat și la izolarea fonică care este mult mai bună ca la modelul precedent! Acum sunetul din afară pătrunde mult mai greu în interior, ceea ce oferă un grad de confort și mai bun.

Șoferul care se va afla la bordul acestei mașini se va bucura de o ergonomie bună a comenzilor, în timp ce ecranul color este ușor întors spre conducător. Vizibilitatea în față putea fi mai bună, însă deoarece și-au dorit un design mult mai dinamic, francezii au fost nevoiți să culce un pic mai tare montanții față, ceea ce oferă un spațiu vitrat mai redus.

Oglinzile retrovizoare sunt mult mai bune ca cele de pe generația precedentă care ne deranjau enorm din cauza faptului că nu ofereau o vizibilitate spate adecvată. Însă, acum lucrurile stau mult mai bine.

Vorbind despre spațiul de depozitare, trebuie să vă spunem că portbagajul lui 308 este unul dintre cele mai mari din clasă datorită celor 470 de litri. Drept comparație aflați că multe mașini din această clasă nu trec de cifra de 400 de litri, iar drept dovadă servește actualul Volkswagen Golf care oferă doar 380 de litri!

IMG_6945

Pe final de test drive trebuie să fim deacord cu cei 58 de jurnaliști europeni care iau oferit titlu mașina anului 2014 lui Peugeot 308! Și acum ne gândim la principalele lui avantaje ca spațiul interior, manevrabilitatea uimitoare, portbagajul imens și motoarele! Ne-am fi dorit plastic ceva mai bun pe consola centrală, însă materialele ce acoperă bordul și ușile pe interior compensează acest moment. Adevărul este că dacă ne-am fi dorit un automobil compact de oraș, Peugeot 308 ar fi alegerea noastră! Ah da, și nu dăm doi bani că e o mașină de origine franceză!

Acum să trecem la costurile de cumpărare, asigurare şi întreţinere a noului Peugeot 308. În Moldova, acesta are un preț de pornire de 13 700 de euro pentru varianta Access cu motor de 1.6 litri ce oferă 116 cai putere. Datorită dotărilor opţionale, motorului de 156 de cai și echipării de top Allure, protagonistul test drive-ului de astăzi are un cost final de 19 000 de euro!

Dacă vă gândiţi la opţiunea de procurare în rate, vă recomandăm să apelați la MAIB Leasing.

Cu un avans de 25 la sută, la care se adaugă și comisionul de administrare de 1,5 procente, va trebui să achitați din start 5035 de euro, iar ulterior să mai plătiți câte 380 de euro timp de 48 de luni. Asigurarea obligatorie o să vă coste 397 de lei pe an, iar pentru polița CASCO va trebui să vă despărțiți de încă 798 de euro. Suma pentru întreţinerea maşinii pe parcursul primilor 30 000 de kilometri ar putea să ajungă la 3200 de lei (1200 + 2000)!

308ii

peugeot_308_7

IMG_6957

IMG_6965

IMG_6968

IMG_7003

IMG_7028

peugeot_308_1

peugeot_308_2

peugeot_308_5

peugeot_308_8

peugeot_308_9

peugeot_308_10

peugeot_308_11

peugeot_308_14

peugeot_308_15

peugeot_308_16

peugeot_308_33

peugeot_308_30


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top