TEST DRIVE: Noua Dacia Sandero!

  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share

Dacia Sandero a venit în Moldova, iar datorită preţului de doar 6.700 de euro este una dintre cele mai accesibile maşini noi din Moldova şi cel mai ieftin model din gama Dacia. Însă în acest caz va trebui să mergi la compromisuri…. Care sunt ele şi care sunt noutăţile pe care le aduce noul Sandero aflăm în acest test drive!

EXTERIOR
În primul rând modelul celor de la Dacia se poate lăuda cu un look nou, foarte atractiv. Mie îmi place tare mult cum arată noile blocuri optice şi bara de protecţie faţă, datorită cărora maşina pare mai matură şi mai încrezută în propriile forţe! Garda la sol a rămas la fel de generoasă şi măsoară 163 de milimetri, suficient ca să te poţi urca pe borduri sau să ieşi din gropile din asfalt fără daune pentru bumperul faţă!

Vizual, Sandero pare să nu fi crescut în dimensiuni, însă este doar o iluzie. Potrivit cifrelor din fişa tehnică, hatchbackul este mai lung decât generaţie precedentă şi are un ampatament uşor mai mare.

Portbagajul lui Sandero oferă un volum de 360 de litri şi este unul dintre cele mai mari din clasă. Aici pot încăpea cu uşurinţă bagajele unei familii cu doi copii care se aventurează într-o călătorie.

Din păcate tot din cauza portbagajului care transformă Sandero într-un hatchback,  în ţara noastră se vor vinde mai multe Logan-uri şi asta pentru că moldovenii nu obişnuiesc să cumpere hatchbackuri noi. O dovedeşte şi statistica vânzărilor pentru anul 2011, atunci când în ţara noastră la fiecare 21 de Logan-uri vândute era procurat un singur Sandero. În Rusia spre exemplu, avantajul sedanului nu este la fel de categoric, 4 Logan-uri faţă de un singur Sandero, raport care dovedeşte că noi în continuare ne dorim maşini cât mai spaţioase şi nu ne prea gândim la locurile de parcare tot mai puţine.

INTERIOR
Interiorul lui Sandero se concentrează pe funcţionalitate… Vei găsi aici multe spaţii de depozitare, unul dintre care se află în partea superioară a planşei de bord şi unde îţi poţi depozita actele.  Dacă este să mă refer la panelurile din plastic, la o maşină care costă 6.700 de euro nu te poţi aştepta la plastic de calitate. Toate elementele din plastic sunt dure, însă cel puţin pe perioada acestui test drive nu le-am auzit să scârţie.

În schimb am rămas un pic dezamăgit de amplasarea comenzilor de deschidere a geamurilor poziţionate în partea inferioară a consolei centrale. Acestea nu sunt foarte comode în utilizare şi puteau fi mutate pe uşa şoferului ca în cazul lui Lodgy, însă inginerii români au decis să nu o facă ca să mai reducă costurile.

Un lucru foarte interesant este că Sandero a moştenit de la Dacia Lodgy sistemul Media Nav. Din păcate exemplarul pe care l-am testat nu a fost dotat cu un asemenea sistem, însă află că acum poţi avea în Sandero sistem de navigaţie, bluetooth sau multe alte sisteme pe care în trecut nu le-ai mai văzut în  modele Dacia. Unul dintre acestea este şi portul USB cu care este echipat acest model, motiv pentru care dacă aş fi avut cu mine cablul de la telefonul mobil aş fi putut asculta muzica proprie în maşină.

Fiind pe scaunul şoferului, vzibilitatea mi s-a părut destul de bună, chiar dacă scaunul nu poate fi reglat pe înălţime. Singura remarcă la acest capitol aş avea-o faţă de oglinzile laterale retrovizoare care mi s-au păcut mai mici decât la modelul anterior. Scaunele din Dacia Sandero par să nu se fi schimbat prea tare, ba chiar în mare parte risc să zic că sunt aceleaşi pe care le-a avut precedentul Sandero. Nu au o susţinere laterală foarte bună, însă partea pozitivă este că acum Sandero este echipat acum standart cu airbaguri laterale care sunt montate în scaunele faţă!

SIGURANŢĂ
Şi dacă tot am ajuns să vorbim despre sistemele de protecţie, nivelul de siguranţă oferit de Dacia Sandero pasagerilor şi pietonilor urmează să fie testat în curând de specialiştii EuroNCAP. Producătorul român este destul de realist în acest caz şi vrea să obţină 4 stele din 5 posibile. Sper ca într-un final să le reuşească acest lucru, dar experienţa modelului Lodgy care s-a ales cu doar 3 stele nu a fost încă uitată.

La fel ca şi primul monovolum din gama Dacia şi noul Sandero este echipat standard cu un sistem de stabilitate. Inginerii nu au prevăzut şi un buton de decuplare a acestuia, însă zic ei că ESP-ul a fost setat astfel încât să permită uşoare patinări a roţilor faţă asta în cazul în care ai rămas blocat undeva.

MOTORIZĂRI
Exemplarul pe care l-am condus avea sub capotă un propulsor pe benzină de 1.2 litri ce livrează 75 de cai putere care este cuplat la o cutie manuală cu 5 rapoarte. Aflaţi că Sandero poate fi echipat şi cu un propulsor ce are o capacitate cilindrică de 900 cc. Fiind dotat cu o turbină ce îi creşte puterea la 90 de cai, acesta este ceva mai agil decât propulsorul de 1.2 litri pe care-l are maşina din test. Cel din urmă mi s-a părut unul destul de leneş şi mult mai zgomotos decât cel de 1.2 litri de pe Chevrolet Aveo.

Cutia de viteze este etajată destul de bine, iar reprizele sunt lungi. Păcat doar că schimbarea acestora nu este foarte precisă. În schimb frânele au fost îmbunătăţite, cei de la Dacia spun că distanţa de frânare de la o viteză de 100 km/h s-a scurtat acum cu 1.5 metri. Când vine vorba despre suspensia lui Sandero trebuie să recunosc că ea nu te va surprinde cu nimic. Inginerii au gândit-o în aşa mod încât să fie una foarte simplă, dar cel mai important fiabilă!

VERDICT
Acesta a fost testul meu cu noul Sandero, un model accesibil, bine gândit şi suficient de practic. Până într-un final, în cazul lui Sandero, compromisurile pe care ar trebui să le faci ţin de plasticul de la interior, amplasarea unor comenzi şi dinamica motorului de 1.2 litri, însă este foarte probabil că în drum spre showroom vei uita de ele pentru că singurul care-ţi va sta în gând este preţul.

Astfel şi de această Dacia a reuşit să creeze un pachet accesibil care cu siguranţă se va dovedi un succes, ce-i drept în Europa de Vest!  Cât priveşte Moldova, aici Sandero va fi cumpărat în special de clienţii corporativi, care îşi vor dori o maşină foarte accesibilă, dar care în acelaşi timp să nu le prea dea bătăi de cap. Iar Sandero pare a fi una dintre ele!

[monoslideshow id=479]


  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share
Top