TEST DRIVE: Mercedes-Benz GLE 450 AMG 4MATIC

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Noul Mercedes-Benz GLE Coupe a stârnit multe valuri de critică atât din partea fanilor BMW care nu au ezitat să-l numească drept o clonă a lui X6, cât și din partea adepților Mercedes care din start nu au acceptat un asemenea model în gama germanilor.

Însă se pare că cineva din conducerea Mercedes nu mai suporta faptul că BMW X6 este singurul SAV sau Sport Activity Vehicle cu liniile unui coupe, iar astfel, pe baza platformei preluate de la noul Mercedes-Benz GLE, urmașul lui M-Class, s-a născut noul GLE Coupe!

DSC_9372

Lăsând într-o parte istoria cu BMW X6, un lucru este sigur, acest model arată formidabil în special cu pachetul exterior AMG și jantele de 21 inch. Acest model dă dovadă de niște forme atletice, bine conturate care trădează pasiunea lui pentru sportivitate.

Datorită acestor calități, acest coupe știe să atragă privirile celor din jur care nu ezită să-i facă poze și să-l arate cu degetul pe stradă!

DSC_9388

Trecând la interior, mulțumită faptului că mi-a fost oferită pentru test drive varianta GLE 450 AMG Coupe, am descoperit niște scaune bine profilate concepute de divizia de performanță AMG. Volanul în trei spițe turtit în partea de jos, ascunde în spatele său padelele cutiei de viteze cu 9 rapoarte cu ajutorul cărora puteți schimba treptele în regim manual.

DSC_9399

La fel ca și în cazul lui GLE, succesorul lui ML, pe consola centrală tronează ecranul color cu comenzi pe tunelul central, interfața căruia zic eu că lasă de dorit în comparație cu sistemul multimedia oferit de concurentul X6.

Calitatea materialelor pe care le-am găsit aici este acceptabilă, doar în partea de jos a ușilor și pe consola centrală am găsit plastic dur. Însă în ciuda dorinței mele de a trezi cât mai repede motorul de sub capotă, am urcat mai întâi pe banchetă pentru a vedea cum stau lucrurile acolo!

Chiar daca nu o declara direct, Mercedes a studiat foarte bine prima generatie BMW X6 care era foarte inconfortabila aici in spate. Fiind pe bancheta acestui model, nu ma simt apasat de tavan si chiar pot spune ca spatiul de aici este suficient pentru calatorii de lunga durata. Este adevarat ca si in noul X6 cei de pe bancheta stau mult mai confortabil, ceea ce apropie si mai mult cele doua modele!

DSC_9415

Uimitor este că în cazul lui GLE Coupe portbagajul rămâne a fi foarte încăpător. Acesta oferă un volum de 650 litri, net superior modelului BMW X6 care pune la dispoziția clienților doar 580 litri!

Trebuie să recunosc că am comis o mică greșeală legată de puterea acestui model. Motorul de 3 litri pe benzină bi-turbo produce 367 cai și nu 357 cât am menționat anterior.

Motorul elaborat de divizia Mercedes-AMG trage foarte tare încă de la turații mici, dar fără ca pasagerii să simtă acele impulsuri agresive la fiecare schimbare a treptelor ca și în cazul variante GLE 63 AMG Coupe. Chiar și așa, GLE 450 AMG Coupe este perfect pentru pasionații de viteză care își doresc și un nivel înalt de confort.

DSC_9464

Datorită sistemului Dybamic-Select oferit standard, cel de la volan are șansa de a selecta unul dintre cele cinci moduri presetate care vor schimba caracterul acestei mașini. Eu imediat am selectat modul Sport +!

Trebuie să scot în evidență și frânele extraordinare care știu să oprească acest model repede, sigur și cu multă eficiență. Acesta est un lucru important când conduci o mașină de performață cum este și acest GLE 450 AMG Coupe!

DSC_9450

VERDICT
Acum ca am ajuns pe final de test drive este foarte greu sa va spun ce as fi ales, un BMW X6 sau un GLE? Aceste doua modele sunt atit de apropiate intre ele, incat designul exterior si logoul de pe capota vor face diferenta pina la urma pentru clienti. Cert este ca noul GLE este un model al naibii de bun fie ca este vorba despre tinuta de drum, confort, tehnologii sau design!
CALCULATOR COSTURI
Acum voi trece la costurile de cumpărare, asigurare și întreținere a unui Mercedes-Benz GLE Coupe? În Moldova, prețul acestui model începe de la 60.190 de euro, ceruţi pentru versiunea GLE 400 Coupe cu dotări de bază și motor pe benzină de 3.0 litri ce produce 333 cai putere. Datorită dotărilor opționale și versiunii GLE 450 AMG prețul exemplarului testat de noi a ajuns la 85.000 de euro!

Astfel, cu un avans de 25 la sută, la care se adaugă și comisionul de administrare de 1,5 procente, va trebui să achitați din start 22.525 euro, pentru ca ulterior să mai plătiți câte 1.700 de euro timp de 48 de luni.

Întreţinerea acestui model pe durata primelor 25 000 de kilometri vă va costa 8.000 de lei (3.500 + 5.500), în timp ce costurile de asigurare anuală vor constitui: 553 lei pentru polița RCA și 3.570 euro pentru asigurarea CASCO.

DSC_9372

DSC_9380

DSC_9382

DSC_9383

DSC_9388

DSC_9390

DSC_9394

DSC_9395

DSC_9398

DSC_9399

DSC_9400

DSC_9403

DSC_9405

DSC_9407

DSC_9408

DSC_9409

DSC_9411

DSC_9412

DSC_9413

DSC_9415

DSC_9416

DSC_9417

DSC_9419

DSC_9420

DSC_9421

DSC_9423

DSC_9507

DSC_9536

DSC_9558


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top