TEST DRIVE: Mazda2

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

În ultimii ani, Mazda ne-a uimit cu modele tot mai interesante, iar de ceva timp japonezii au trecut la atac şi în segmentul mașinilor subcompacte, ultima lor lovitură fiind noua generație Mazda2.

Mazda2-44

La fel ca și frații săi mai mari, noua Mazda2 a primit o altă înfățișare care se conformează în totalitate filosofiei de design Kodo, pe care am văzut-o deja pe modelele Mazda3, Mazda6 sau CX-5! Deşi nu suntem de părerea că trebuie să vă convingem că designul actual al modelelor Mazda este deosebit de atrăgător, mai ales după ce aruncăm o privire peste modelele altor constructori japonezi, noua Mazda2 dovedește încă o dată acest lucru!

Datorită liniilor îndrăznețe, care ne fac să uităm imediat de aspectul generației precedente, această mașinuță la sigur este una dintre cele mai simpatice propuneri din segmentul său. Iar dacă veți alege noua Mazda2 cu o culoare exterioară aprinsă, aceasta îi va scoate în evidență formele armonioase care şi aşa îţi fură privirea.

Din păcate, acest avantaj nu poate fi consolidat cu o ofertă generoasă de elemente de personalizare pentru exterior, ca în cazul modelelor rivale, dar şi fără acestea Mazda2 se va impune în trafic fără prea mari dificultăți.

Mazda2-65

Mazda2-64

Interiorul în schimb poate fi personalizat cu uşurinţă, fiind disponibile diferite ornamente vopsite în culori contrastante cu cele ale planșei de bord, dar și stofa de diferite culori pentru scaune. Apropo de planșa de bord, ne-am așteptat ca elementele din plastic să fie ceva mai calitative, dar sau noi am avut așteptări prea mari, sau constructorii ultimei Mazda2 au decis să ignore acest aspect.

Același reproş este valabil şi pentru uși, și pentru tunelul central, unde am găsit un plastic dur, deşi destul de normal la atingere. Scaunele, în schimb, sunt suficient de confortabile pentru călătorii ceva mai lungi, un lucru mai rar întâlnit în segmentul subcompact.

În ceea ce priveşte practicabilitatea noului model, aflați că portbagajul Mazdei2 măsoară 290 de litri, ceea ce permite transportarea obiectelor nu prea mari. Dacă aveţi o încărcătură mai voluminoasă, problema se rezolvă prin rabatarea banchetei din spate, spaţiul disponibil pentru bagaje extinzându-se până la 950 de litri. Cât privește spațiul oferit pasagerilor din spate, acesta este un alt avantaj cu care se poate lăuda noua Mazda2!

În partea din faţă, drept în mijlocul planșei de bord, tronează ecranul color de şapte inci, parte a sistemului de infotainment MZD Connect, la care poate fi cuplat orice telefon cu sistem de operare iOS sau Android. Comenzile sistemului de infotainment sunt montate pe tunelul central, după mine ușor prea în spate pentru a permite un acces ușor şi comod.

Mazda2-52

Vorbind despre propulsoarele modelului Mazda2, se remarcă strategia specială pe care a adoptat-o constructorul nipon. În timp ce alte modele din segment ascund sub capotă motoare mici turbo aspirate, Mazda merge pe ideea propulsoarelor cu o capacitate cilindrică mai mare, dar şi cu o rată de compresie mai mare, ceea ce garantează un consum scăzut de combustibil. Spre exemplu, motorul de 90 cai putere, cuplat la cutia automată cu șase trepte, promite un consum mixt de doar 4,8 litri la o sută de kilometri parcurși.

Surprinzător dar datorită performanțelor de care a dat dovadă acest motor este plăcut să conduci acest model și în afara orașului, dar nu pe distanțe exagerat de mari. Pe traseu hatchbackul se ține bine de asfalt, iar în plus servodirecția electrică este suficient de informativă pentru un condus cât mai plăcut.

La capitolul tehnologii cu care poate fi dotată noua Mazda2, aflați că acesta este primul model, din segmentul B de automobile, dotat cu un head-up display care va proiecta viteza curentă sau instrucţiunile sistemului de navigaţie direct în câmpul vizual al şoferului. Cât privește alte tehnologii disponibile, hatchbackul poate fi echipat opțional cu faruri LED, sistem de comenzi vocale, sistem inteligent de frânare în oraș, control automat pentru faza lungă și scurtă a farurilor, sistem start stop, cruise control și multe altele.

Mazda2-48

Și pentru că toate lucrurile au un preț, aflați că Mazda 2 este disponibilă în Moldova de la 9600 de euro, ceruţi pentru versiunea cu motor de 75 cai putere, în dotarea entry-level. Exemplarul testat de noi, cu motor de 90 de cai putere și echipare Attraction, are un preț de 14 000 de euro. Se poate ajunge şi la 15 800 de euro dacă alegeţi versiunea cu cele mai multe dotări, Revolution Top, şi asta dacă nu bifați și opționalele.

Iar acum să trecem în revistă cheltuielile de achiziție în leasing, cele de întreținere și asigurare. Cu un avans de 25 la sută, la care se adaugă și comisionul de administrare de 1,5 procente, va trebui să achitați din start 3710 euro pentru ca ulterior să mai plătiți câte 280 de euro timp de 48 de luni.

Întreţinerea acestui model pe durata primelor 40 000 de kilometri vă va costa 6400 de lei (2700 + 3700), în timp ce costurile de asigurare anuală vor constitui: 369 de lei pentru polița RCA și 588 de euro pentru asigurarea CASCO.

Mazda2test

Mazda2-58

Mazda2-59

Mazda2-60

Mazda2-61

Mazda2-62

Mazda2-63

Mazda2-66

Mazda2-67

Mazda2-68

Mazda2-70

Mazda2-71

Mazda2-51

Mazda2-55

Mazda2-56

Mazda2-96

Mazda2-98

Mazda2-99

Mazda2-100

Mazda2-102

Mazda2-107

Mazda2-108

Mazda2-109

Mazda2-110

Mazda2-111

Mazda2-112


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top