TEST DRIVE: Mazda MX-5 – PREMIERĂ!

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Aceasta este Mazda MX-5! Unul dintre cele mai de succes modele din gama japonezilor care de-a lungul celor mai bine de 25 ani de istorie a convins sute de mii de oameni că libertatea pe care o oferă este de nedescris! Cunoscută acasă în Japonia ca Miata, Mazda MX-5 este unul dintre cele mai iconice modele japoneze construite vreodată!

Chiar dacă puțini sunt cei care au auzit sau au condus acasă o Mazda MX-5, aflați că la nivel global această decapotabilă este cea mai vândută din lume, până și CRG a certificat acest lucru. De curând a debutat această frumusețe, a patra generație Mazda MX-5, iar eu am tras o fugă până la Barcelona ca să aflu ce-i cu ea, ce oferă nou și ce au găsit cei aproape un milion de clienți de-a lungul anilor în Mazda MX-5. Haideți să aflăm împreună.

Dar înainte de a trece nemijlocit la noua Mazda MX-5, vă propun să cunoaștem acest model prin prisma istoriei!

Mazda MX-5 s-a născut încă în anul 1989 atunci când majoritatea constructorilor ce aveau în gama sa de modele un roadster cu două uși renunțau la ele. Mazda însă și-a propus să construiască un model neconvențional pentru o lume ordinară. Mulțumită liniilor îndrăznețe și prețului atractiv, prima generație Mazda MX-5 a intrat repede în vizorul celor pasionați de libertate și aventură. Însă tracțiunea spate, manevrabilitatea uimitoare și plăcerea de a conduce acest model au fost factorii cheie care i-au garantat modelului MX-5 un viitor de succes.

NA

A doua generație MX-5 a păstrat șarmul primului model, însă punea un accent și mai mare pe plăcerea de a conduce. Astfel greutatea mașinii a fost micșorată ușor, dotările au devenit și mai multe la număr, iar motoarele au devenit și mai puternice.

NB

A treia generație MX-5 a prezentat und esign mult mai atletic care a plăcut mult fanilor. Mașina a devenit mai mare, însă inevitabil a crescut și în greutate, dar în ciuda acestor lucruri, a treia generație MX-5 a devenit un model foarte popular. De fapt atât de popular, încât Mazda a lansat pe piață și varianta cu acoperiș tare care putea fi retractat în doar 12 secunde! Un adevărat record pentru orice decapotabilă!

NC

Pe scurt aceasta a fost incursiunea în istoria Mazdei MX-5, un model care a reușit să obțină până la debutul noii generații mai bine de 225 premii în toată lumea!

Frumos, nu? Indiscutabil că da! Însă acum să revenim la noul MX-5!

1

Mai puțin este mai mult! Anume de la acest gând au pornit inginerii și designerii Mazda atunci când au început lucrul la cea de-a patra generație MX-5. Roadsterul cu două locuri s-a ales cu noua filosofie de design KODO care îl face să arate mai atletic și în același timp mai modern față de predecesorii săi!

2

În ciuda tendințelor de a lansa generații noi mai mari după dimensiuni față de modelele pe care le înlocuiesc, noua Mazda MX-5 are dimensiuni mai compacte. Doar lungimea a fost redusă cu 105 mm până la 3.9 metri, o reducere semnificativă, însă potrivit japonezilor această reducere în dimensiuni nu a afectat spațiul interior.

14

Odată deschisă ușa acestei mașini, interiorul vă va bucura cu materiale de calitate bună, dar și cu niște inserții în culoarea caroseriei care pornesc de pe uși și par să continue în afara mașinii spre aripi. Este foarte plăcut să te afli în această mașină, mi-am zis eu imediat ce am luat loc la volanul noii MX-5. Toate comenzile sunt ușor de ajuns cu mâna, în timp ce coborârea sau ridicarea acoperișului pare a fi o joacă de copii.

 

18

De fapt, în mod normal nici nu va trebui să ieșiți din mașină pentru ca să închideți și să deschideți acoperișul. Eu am făcut-o doar pentru ca să vă arăt cum lucrează acesta. Ba mai mult, se închide atât de ușor și repede, încât chiar nu mi-aș fi dorit un plafon asistat electric pe Mazda MX-5. Ar fi tăiat din plăcere și la sigur ar fi durat mai mult!

17

Ba mai mult, pe lângă volanului amplasat corect, șoferul are o poziție mai apropiată de centrul mașinii, în timp ce poziția lui a fost coborâtă cu 20 mm față de suprafața de drum. În realitate asta se de parcă ați forma un tot întreg cu automobilul. Japonezii au lucrat mult la acest concept pe care îl numesc Jinnba Itai, termen care se referă la conexiunea dintre un călăreț și calul său.

Însă adevăratele atuuri cu care se laudă o Mazda MX-5 sunt manevrabilitatea și agilitatea. Și de această dată, japonezii au punctat bine la aceste capitole. Mașina cântărește doar 975 kilograme datorită materialelor ușoare ca aluminiul care a fost folosit din abundență la construcția caroseriei! În plus, pentru că greutatea a fost distribuită în mod egal între punți este uimitor ce poate face acest roadster pe viraje.

9

Să vă spun câte ceva și despre servodirecție. Japonezii au lucrat foarte atent la acest aspect și chiar s-au gândit mult timp ce tip de servodirecție să aleagă, iar într-un final au optat pentru cea electrică în defavoarea unei hidraulice. Partea bună este că au setat-o atât de bine încât șoferul primește toată informația de care are nevoie prin intermediul volanului, la fel ca pe un go kart!

7

Motoare aveți două la alegere, iar ambele sunt pe benzină. Așa dar, fie optați pentru varianta de 1.5 litri ce produce 130 cai putere, fie pentru cel de 2.0 litri ce pune la dispoziția șoferului 160 cai putere și 200 Nm, pe care de altfel îl recomand cu insistență!

Ambele propulsoare vin cuplate la cutia manuală cu șase trepte, care este uimitoare! Uitați de cutia automată care nu doar că nu va fi oferită clienților europeni, dar care la sigur va strica din plăcerea condusului! Foarte straniu este că consumul de combustibil nu a trecut de 9 litri la sută chiar și pe aceste serpentine unde am apăsat la greu acceleratorul! Uite asta înseamnă tehnologia SkyActive.

21

Și dacă tot am ajuns să vă vorbesc despre tehnologiile pe care le puteți găsi în mașină, trebuie să știți că Mazda MX-5 poate fi dotată cu o sumedenie de dotări, printre care sistemul de navigație cu al său ecran de 7 inch, sistemul de recuperare a energiei la frânare, start stopul, multitudinea sistemelor de asistență a conducătorului sau sistemul audio de fidelitate înaltă Bose!

15

Eu am rămas într-atât de impresionat de pachetul de dotări, tehnologii și calități uimitoare pe care le oferă noua Mazda MX-5 încât s-ar putea ca în ceva timp să dau buzna î showroomul Mazda pentru a obține o ofertă de preț pentru acest Roadster!

VERDICT
Indiscutabil noua Mazda MX-5 a evoluat și mai mult față de modelele precedente. Chiar dacă este mai mică oferă suficient spațiu pentru cei doi pasageri la interior. Este modernă și oferă tehnologii de ultimă oră, iar dacă mai punem aici manevrabilitate și libertatea pe care o oferă acest model, nu mai încape nici o îndoială că Mazda MX-5 este un model excelent.

10

Acum să trecem la prețul de cumpărare, asigurare și deservire tehnică a noii Mazda MX-5! Noua generație pornește în țara noastră de la 18.700 euro pentru varianta ccu motor de 1.5 litri și dotări standard. Modelul condus de mine, are un preț final de 26.300 euro mulțumită motorului mai puternic, echipării maxime Revolution Top și culorii exterioare opționale!

Untitled

Astfel dacă vă doriți să procurați acest automobil în leasing, cu un avans de 25 la sută, la care se adaugă și comisionul de administrare de 1,5 procente, va trebui să achitați din start 7.000 euro, pentru ca ulterior să mai plătiți câte 525 de euro timp de 48 de luni.

Întreţinerea acestui model pe durata primelor 40 000 de kilometri vă va costa 6.000 de lei (3.000 + 3.000), în timp ce costurile de asigurare anuală vor constitui: 405 lei pentru polița RCA și 1.1304 euro pentru asigurarea CASCO.

GALERIE FOTO

1

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top