TEST DRIVE: Mazda CX-3

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Mazda a dat un nou ritm segmentului crossoverelor compacte anunţând la sfârșitul anului trecut noul CX-3! Dacă Nissan Juke atrage prin designul neobișnuit, atunci CX-3 o face cu ajutorul frumuseții limbajului de design Kodo, aplicat pe un crossover compact.

Japonezul va atrage atât bărbații, cât și femeile care își doresc o mașină de oraș compactă, cu care vor găsi ușor un loc de parcare, trecând dacă va trebui şi peste o bordură ceva mai înaltă, iar în plus se vor putea aventura în călătorii scurte de weekend.

_MG_9489

Și pentru că orice călătorie începe cu încărcarea bagajelor, am decis să vă demonstrăm mai întâi spațiul pe care îl oferă compartimentul destinat genţilor, geamantanelor şi rucsacurilor. Deşi 350 de litri sunt ceva mai puțini decât ceea ce oferă concurenții, Mokka, Juke, Captur sau 2008, cele patru persoane care pot urca la bordul lui CX-3 vor avea unde să-şi depoziteze bagajele.

_MG_9582

Odată pornit la drum, am rămas surprins de comportamentul acestui model, de cât de ușor este să te obișnuiești cu el în trafic.

_MG_9703

La interior, rudenia dintre acest model și Mazda2 este trădată de planșa și cadranele de bord, deşi micuțul crossover are unele elemente și de fratele său mai mare, CX-5!

Oricum, ergonomia comenzilor a fost foarte bine gândită la acest model. Dacă la Mazda2 îmi era cam incomod să folosesc comenzile sistemului multimedia, amplasate ușor mai în spate decât ar fi trebuit, navigând prin meniul noului CX-3 nu am simțit un asemenea disconfort. Păcat de comenzile sistemului de climatizare care arată ceva mai demodat şi compromit astfel aspectul consolei centrale.

_MG_9527

În rest, scaunele sunt confortabile și oferă o susținere laterală pronunțată, chiar dacă CX-3 nu pretinde a fi un model sportiv. Pasagerii aşezaţi pe banchetă se vor simți bine în spate, unde la nevoie vor putea urca și trei persoane, dar numai pe distanțe scurte şi cu condiția ca pasagerul din mijloc să nu aibă mai mult de un metru optzeci, altfel va atinge tavanul cu capul.

_MG_9521

Trecând la motorizări, observăm că noua Mazda CX-3 este oferită în Moldova cu două propulsoare. Cel pe benzină este o unitate de 2.0 litri, disponibilă în versiunile de 120 și 150 de cai putere. A doua unitate este un turbo diesel de 1.5 litri care livrează 105 cai putere. Ambele motoare sunt cuplate standard la o cutie manuală care transferă tot cuplul pe puntea din față. Cutia automată şi tracțiunea integrală sunt disponibile opțional!

Constructorul promite un consum de combustibil mixt de 5.9 litri la sută pentru motorul pe benzină şi o cifră de 4 litri în regim mixt pentru turbo diesel!

_MG_9569

Ținuta de drum a CX-3-ului este exemplară. Mașina îşi urmează neclintit traiectoria în viraje și la viteze înalte, o calitate de apreciat la acest crossover care va avea grijă să le ofere pasagerilor călătorii plăcute şi sigure.

Spre finalul acestui test drive trebuie să recunosc că am rămas impresionat de noua Mazda CX-3, o mașină cu preț accesibil în versiunile de bază, bine construită, cu materiale calitative, sisteme moderne de asistență a șoferului și motoare bune. Acum, rămâne să vedem cum se va descurca pe piața din Moldova cel mai compact crossover din gama japonezilor.

_MG_9742

Dar care ar fi costurile de cumpărare, asigurare și întreținere a unei Mazda CX-3? În Moldova, prețul acestui model începe de la 14.000 de euro, ceruţi pentru versiunea cu dotări de bază, tracțiune față și motor pe benzină de 2.0 litri. Datorită echipării Challenge, prețul exemplarului testat de noi a ajuns la 16.300 de euro!

Astfel, cu un avans de 25 la sută, la care se adaugă și comisionul de administrare de 1,5 procente, va trebui să achitați din start 4.319 euro, pentru ca ulterior să mai plătiți câte 326 de euro timp de 48 de luni.

Întreţinerea acestui model pe durata primelor 40 000 de kilometri vă va costa 6.400 de lei (2.700 + 3.700), în timp ce costurile de asigurare anuală vor constitui: 405 lei pentru polița RCA și 684 euro pentru asigurarea CASCO.

_MG_9494bw

_MG_9498

_MG_9501

_MG_9504

_MG_9510bw

_MG_9524

_MG_9530

_MG_9532

_MG_9540

_MG_9542

_MG_9545

_MG_9549

_MG_9554

_MG_9559

_MG_9564

_MG_9565

_MG_9569

_MG_9576

_MG_9582

_MG_9584

_MG_9585

_MG_9588

_MG_9591

_MG_9593

_MG_9596

_MG_9598

_MG_9600

_MG_9602

_MG_9604

_MG_9613

_MG_9624

_MG_9631

_MG_9634


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top