TEST DRIVE: Land Rover Discovery Sport

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Land Rover a renunțat la numele Freelander, iar acum în fața noastră îl avem pe noul Discovery Sport – un model care va combina practicabilitatea unui crossover cu avantajele unei mașini veritabile de teren! În plus, mașina s-a ales cu noi motoare, transmisii și dotări! Haideți să o cunoaștem!

IMG_8671

Față de Freelander, noul Discovery Sport a evoluat mult înainte. Dacă predecesorul său nu se lăuda cu un design expresiv, iată că noul model a preluat mult din liniile lui Evoque, o mașină care întotdeauna ne-a plăcut cum arată.

Odată deschisă ușa, am descoperit un habitaclu spațios cu multe locuri de depozitare a sticlelor de apă, a telefonului mobil sau a altor obiecte mici. Calitatea materialelor a fost îmbunătățită, însă, există totuși câteva elemente din plastic dur pe alocuri.

IMG_9275

Un lucru care le va place familiștilor este posibilitatea de a comanda noul Discovery Sport în versiunea cu trei rânduri de scaune. În acest caz veți pierde din volumul portbagajului, însă, veți putea transporta până la șapte persoane în mașină!

Față de predecesorul său Freelander, portbagaul noului Discovery Sport poate fi deschis prin acționarea unui buton. ceea ce este foarte comod. Odata deschis, portbagajul pune la dispoziția pasagerilor un volum de 500 de litri, care poate fi mărit până la 1600 de litri prin rabatarea scaunelor spate. Diferența față de Freelander nu este prea mare, dar în Discovery Sport este mult mai ușor să încarcăți bagajele.

Specialiștii Land Rover au fost mult mai atenți la detalii în cazul noului Discovery Sport. Clienții au ocazia să comande diferite finisaje pentru interior, dar și mai multe dotări care au lipsit pe Freelander, cum ar fi ventilarea scaunelor, însă, ne-am fi dorit un bord și mai modern pe acest SUV.

IMG_8856-3

În Moldova, noul Discovery Sport este oferit fie cu propulsorul pe benzină de 2.0 litri, fie cu turbo dieselul de 2.2 litri ce este disponibil în două variante de putere, cu 150 de cai sau în cazul modelului oferit pentru acest test drive cu 190 de cai putere. Standard modelul este cuplat la cutia manuală cu 6 trepte, iar opțional Discovery Sport poate fi dotat cu transmisia automată în 9 trepte de origine ZF. Să vedem cum merge!

Dar până a-l încerca și pe drum asfaltat am dat buzna în off-road, unde am vrut să vedem de ce este în stare această mașină!

Suspensia lui Discovery Sport a fost modificată de inginerii Land Rover, iar asta a făcut ca mașina să se descurce foarte bine în asemenea condiții. Tracțiunea integrală este una dintre cele mai avansate din segment, iar împreună cu tehnologia Terrain Response care permite să selectați tipul suprafeței de rulare, face ca SUV-ul să fie foarte descurcăreț. Cât privește vadurile de apă, este important ca acestea să nu fie mai mari de 60 de centimetri în adâncime!

IMG_9023

Probabil că vă întrebați ce se întâmplă în cazul în care cereți prea mult de la o mașină cu roți de vară pe acest traseu! Ei bine, noi am aflat! După ce am trecut de mai multe ori prin aceste vaduri de apă, la ultima încercare am făcut o greșeală și am rămas blocați! Atât de tare nu ne-am dorit să-i deranjăm pe băieții din clubul Jeep Trial Cross, dar am fost nevoiți!

Odată ieșiți din noroi nu am ezitat să explorăm și colinele din preajmă!

Dar să trecem și la comportamentul acestui model pe asfalt. Suspensia se descurcă foarte bine cu denivelările din asfalt, iar datorită direcției precise, este foarte plăcut să conduci acest model. Ruliul se face simțit în viraje, dar dacă comandați amortizoarele adaptive MagneRide, acesta nu se va face simțit atât de tare.

Ni s-a părut straniu comportamentul cutiei de viteze la start. Apăsând pe accelerator, de fiecare dată puterea era transmisă cu ezitare, ceea ce ni s-a părut straniu. Într-un final, va trebui să vă obișnuiți cu asta, dar Land Rover ar face bine să revadă setările transmisiei.

IMG_8714-2

Trecând la tehnologiile cu care poate fi echipat Discovery Sport, aflați că mașina știe să frâneze de sine stătător la viteze de până la 80 de km/h când șoferul nu este atent la ceea ce se întâmplă în față. În plus, SUV-ul mai este dotat și cu un sistem inovativ de protecție a pietonilor și bicicliștilor în caz de accident frontal, poate fi dotat cu un sistem audio compus din 11 boxe, cât și cu sistemul de monitorizare a unghiurilor moarte și de recunoaștere a indicatoarelor rutiere. Nu ar trebui să uităm și de monitorul tactil color dezvoltat împreună cu Nokia și care ne-a impresionat prin calitatea imaginii.

Acum am ajuns la finalul acestui test drive și a venit momentul pentru a anunța verdictul AutoStrada! Noul Land Rover Discovery Sport a făcut un pas imens înainte față de Freelander. Stă mai bine pe traseu, este mai descurcăreț în off-road, iar sumedenia dotărilor opționale și calitatea materialelor îl fac un concurent de temut pentru BMW X3, Hyundai Santa Fe sau Volvo XC60.

LRDs

IMG_8677-2

Acum să trecem la costurile de cumpărare, asigurare şi întreţinere a noului Land Rover Discovery Sport. În Moldova, acesta are un preț de pornire de 32 800 de euro pentru varianta S cu motor de 2.2 litri turbo diesel ce oferă 150 de cai putere. Datorită dotărilor opţionale, motorului de 190 de cai și echipării HSE, protagonistul test drive-ului are un cost final de 47 000 de euro! Dacă vă gândiţi la opţiunea de procurare în rate, vă recomandăm să apelați la MAIB Leasing.

Cu un avans de 25 la sută, la care se adaugă și comisionul de administrare de 1,5 procente, va trebui să achitați din start 12 455 de euro, iar ulterior să mai plătiți câte 940 de euro timp de 48 de luni. Asigurarea obligatorie vă va costa 476 de lei pe an, iar pentru polița CASCO va trebui să vă despărțiți de încă 1974 de euro. Suma pentru întreţinerea maşinii pe parcursul primilor 30 000 de kilometri ar putea să ajungă la 5800 de lei (2500 + 3300)!

IMG_8783

IMG_8845-2

IMG_8856

IMG_8867-2

IMG_8870-2

IMG_8872-2

IMG_8883-2

IMG_8888-2

IMG_8892

IMG_8896

IMG_8898

IMG_8906

IMG_8908

IMG_8914

IMG_8921

IMG_8923

IMG_8931

IMG_8935-2

IMG_8965

IMG_8980

IMG_9004-2

IMG_9024

IMG_9025

IMG_9026

IMG_9027

IMG_9028

IMG_9030

IMG_9031

IMG_9032

IMG_9033

IMG_9034

IMG_9035

IMG_9036

IMG_9037

IMG_9039

IMG_9042

IMG_9043

IMG_9044

IMG_9045

IMG_9048

IMG_9049

IMG_9050

IMG_9051

IMG_9053

IMG_9054

IMG_9056

IMG_9059

IMG_9061

IMG_9063

IMG_9065

IMG_9067

IMG_9071

IMG_9073

IMG_9075

IMG_9077

IMG_9078

IMG_9081

IMG_9086

IMG_9090

IMG_9092

IMG_9093

IMG_9098

IMG_9099

IMG_9112

IMG_9130

IMG_9141

IMG_9142

IMG_9151

IMG_9156

IMG_9160

IMG_9171

IMG_9175

IMG_9244

IMG_9275_resize

IMG_9297

IMG_9303

IMG_9320

IMG_9326

IMG_9327

IMG_9349

IMG_9350-2

IMG_9351


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top