TEST DRIVE: Jaguar XE

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

După aproape un miliard de euro investiți și cinci ani de muncă, Jaguar în sfârșit ne prezintă noul XE. Acesta va fi poziționat sub XF și se va lupta pe piață cu două modele foarte greu de bătut, BMW Seria 3 și Mercedes-Benz C-Class. Va reuși britanicul să rupă din vânzările germanilor, încercăm să aflăm chiar acum!

www.jantic.md (1 of 71)

Prezentat în toamna anului trecut la Salonul Auto de la Paris, noul Jaguar XE a reușit de la bun început să cucerească inimile vizitatorilor marelui eveniment, fiind desemnată de cei din urmă drept cea mai frumoasă mașină a anului 2014.

Şi au perfectă dreptate! Noul XE este într-adevăr o mașină deosebit de frumoasă. Doar priviți-i fața agresivă, cu aceste faruri înguste care îi fac privirea și mai expresivă. La fel ca la fratele său mai mare, grila radiatorului este generoasă, fiind dominată pe mijloc de logoul mărcii.

Posteriorul mașinii nu denotă foarte multă agresivitate, doar ornamentele celor două țevi de eșapament trădează latura sportivă a acestui model, sub capota căruia stă un motor de peste 200 de cai putere.

www.jantic.md (2 of 71)

Interiorul noului XE este bine gândit. Materialele calitative domină partea de sus a planșei de bord și a ușilor, în timp ce plasticul mai dur poate fi găsit ceva mai jos. Să nu vă sperie asta, deoarece veți găsi plastic dur în habitaclu și la concurenții acestui model.

În mijlocul consolei centrale tronează ecranul color tactil de 8 inci care are o interfață concepută de Nokia, la fel ca la modelul Discovery Sport testat de noi cu ceva timp în urmă. Ecranul are o grafică plăcută ochiului, este intuitiv și ușor de folosit, deci nu vă va lua prea mult timp până vă obișnuiți cu el. Bineînțeles, sistemul permite conectarea telefonului mobil prin Bluetooth, indiferent dacă folosiți un aparat cu sistem de operare iOS sau Android.

Instalați în scaunul șoferului, ne-am bucurat de o vizibilitate bună, în ciuda montanților frontali culcați ceva mai pe spate pentru a-i conferi acestui model un look mult mai dinamic. Dar ceea ce ne-a surprins cu adevărat la această maşină se observă abia după ce porneşti la drum!

www.jantic.md (43 of 71)

www.jantic.md (50 of 71)

Există mai multe motive pentru ca Jaguar XE să fie un model atât de stabil și plăcut la condus. Primul ar fi greutatea scăzută datorită caroseriei construite din aluminiu în proporţie de 75 la sută, ceea ce este o premieră în segment. Rigiditatea torsională este și ea apreciabilă. Tot aici mai putem să adăugăm și suspensia spate Intergal link care-i oferă maşinii un comportament și mai sportiv.

Dar vă rugăm să nu credeți cumva că Jaguar XE este o mașină rigidă! Noi am rămas uimiți de felul cum lucrează suspensia acestui model pe drumurile din Moldova. Pe de o parte, reușește să absoarbă aproape în totalitate denivelările din asfalt, iar pe de altă parte, atunci când vine vorba de viteză, practic lipeşte această berlină de suprafața drumului! Un rol important îl joacă aici și coeficientul aerodinamic, care este cel mai bun din actuala gamă de modele Jaguar.

www.jantic.md (3 of 71)

Înainte de a apăsa pe acceleratorul acestui model, aflați că noul XE poate fi comandat în Moldova cu motorul turbo diesel de 2.0 litri care livrează 180 de cai putere, cu propulsorul de 2.0 litri turbo pe benzină oferit cu 200 și 240 de cai putere, sau cu topul de gamă, V6-le de 3.0 litri care produce tocmai 340 de cai putere. Ultimul ar fi foarte interesant de condus, dar până o vom putea face, haideți să vedem de ce este în stare motorul de sub capota acestei mașini.

Să nu uităm și de modul cum se conduce acest model, care este primul din gama Jaguar dotat cu o direcție electronică . Deşi a întârziat foarte mult apariția unei direcții electronice pe modelele sale, odată cu apariția lui XE şi Jaguar a trebuit să se conformeze normelor actuale, inclusiv celor de poluare.

www.jantic.md (4 of 71)

Prin oraș nu am avut nicio problemă cu această direcție, însă odată ce am ieșit din localitate și am început să circulăm cu mai multă viteză, volanul ni s-a părut gol și mai puțin informativ decât ne-am fi dorit.

Trecând în revistă opţionalele noului XE, aflați că acesta poate fi dotat cu tehnologia All Surface Progress Control care reuşeşte să controleze într-un mod unic sistemul de tracțiune al mașinii, garantându-i demarări sigure chiar şi pe suprafețele lunecoase. În plus, așa cum îi stă bine unei mașini moderne, XE-ul se poate lăuda cu Head-Up Display care proiectează viteza și indicațiile sistemului de navigație pe parbriz, sistem audio de înaltă fidelitate Meridian, cruise-control adaptiv, sistem de monitorizare a unghiurilor moarte, un altul pentru frânare de urgență și multe altele.

www.jantic.md (5 of 71)

Jaguar XE are indiscutabil cel mai bun șasiu din segment. Mașina asta stă atât de bine pe traseu, încât la acest capitol poate surclasa chiar și Seria 3. Din păcate, nu vom vedea prea des prin Chișinău acest model, și nu din cauza prețului sau a unor calități, dar deoarece vânzările în această clasă de automobile sunt aproape inexistente în țara noastră. Iar asta este păcat, deoarece noul XE cu adevărat merită atenția clienților!

Acestea fiind spuse, să trecem în revistă costurile de cumpărare, asigurare și întreținere a unui Jaguar XE . În Moldova, prețul acestui model începe de la 33 000 de euro ceruţi pentru versiunea cu dotări de bază. Mulțumită opționalelor, prețul exemplarului testat de noi a ajuns la 42 000 de euro!

Dacă decideți să procurați maşina în rate, intraţi pe la MAIB Leasing. Cu un avans de 25 la sută, la care se adaugă și comisionul de administrare de 1,5 procente, va trebui să achitați din start 11 130 de euro, pentru ca ulterior să mai plătiți câte 840 de euro timp de 48 de luni.

Întreţinerea acestui model pe durata primelor 30 000 de kilometri vă va costa 6500 de lei (3000 + 3500), în timp ce costurile de asigurare anuală vor constitui: 405 lei pentru polița RCA și 1764 de euro pentru asigurarea CASCO.

JagXE

www.jantic.md (6 of 71)

www.jantic.md (7 of 71)

www.jantic.md (8 of 71)

www.jantic.md (9 of 71)

www.jantic.md (10 of 71)

www.jantic.md (11 of 71)

www.jantic.md (12 of 71)

www.jantic.md (13 of 71)

www.jantic.md (15 of 71)

www.jantic.md (16 of 71)

www.jantic.md (17 of 71)

www.jantic.md (18 of 71)

www.jantic.md (19 of 71)

www.jantic.md (20 of 71)

www.jantic.md (21 of 71)

www.jantic.md (22 of 71)

www.jantic.md (23 of 71)

www.jantic.md (24 of 71)

www.jantic.md (25 of 71)

www.jantic.md (26 of 71)

www.jantic.md (27 of 71)

www.jantic.md (28 of 71)

www.jantic.md (29 of 71)

www.jantic.md (30 of 71)

www.jantic.md (31 of 71)

www.jantic.md (32 of 71)

www.jantic.md (33 of 71)

www.jantic.md (34 of 71)

www.jantic.md (35 of 71)

www.jantic.md (36 of 71)

www.jantic.md (37 of 71)

www.jantic.md (38 of 71)

www.jantic.md (39 of 71)

www.jantic.md (40 of 71)

www.jantic.md (42 of 71)

www.jantic.md (44 of 71)

www.jantic.md (45 of 71)

www.jantic.md (46 of 71)

www.jantic.md (47 of 71)

www.jantic.md (48 of 71)

www.jantic.md (49 of 71)

www.jantic.md (51 of 71)

www.jantic.md (52 of 71)

www.jantic.md (53 of 71)

www.jantic.md (54 of 71)

www.jantic.md (55 of 71)

www.jantic.md (56 of 71)

www.jantic.md (57 of 71)

www.jantic.md (58 of 71)

www.jantic.md (59 of 71)

www.jantic.md (60 of 71)

www.jantic.md (61 of 71)

www.jantic.md (62 of 71)

www.jantic.md (63 of 71)

www.jantic.md (64 of 71)

www.jantic.md (65 of 71)

www.jantic.md (66 of 71)

www.jantic.md (67 of 71)

www.jantic.md (68 of 71)

www.jantic.md (69 of 71)

www.jantic.md (70 of 71)

 


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top