Test Drive: Hyundai Tucson 2014

  • 10
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    10
    Shares

Hyundai Tucson este o maşină destinată atât familiştilor cât şi celor ce iubesc să admire peisajele frumoase de la înălţime. De curând coreenii i-au aplicat acestui model un facelift profund care are scopul să-l facă mult mai atrăgător pentru clienţi. Prin urmare, pentru a cunoaşte acest model mai bine, am venit cu el în preajma Orheiului Vechi.

IMG_4008

Cea de-a doua generaţie a modelului Tucson, sau ix35, aşa cum este cunoscut în Europa, a fost desenat de un fost designer BMW, Thomas Buerkle, în studioul de design Hyundai din oraşul german Russelsheim.

Coreenii şi-au dorit o maşină care să le placă europenilor şi se pare că acest lucru le-a reuşit. Crossover-ul se laudă cu linii bine conturate, care îi accentuează formele atractive. Faceliftul i-a adăugat noi blocuri optice cu lumini de zi LED, foarte asemănătoare cu cele de pe noul Santa FE, noi culori exterioare, dar şi nişte jante frumoase, preluate la rândul lor de la fratele mai mare.

IMG_3961

Pentru că am menţionat faptul că Tucson este o maşină pentru familişti, ar trebui să menţionez câte ceva despre portbagaj. Aflaţi că volumul acestuia este de 591 de litri, iar atunci când bancheta este rabatată, cifra poate creşte până la 1.400 de litri. Ca să vă demonstrez cât de spaţios este, iată că aici a încăput şi elicopterul cu ajutorul căruia obţinem imaginile aeriene.

Apropo de elicopter, AutoStrada este singura emisiune auto din Moldova care foloseşte un aparat de zbor la filmări. Astfel vă oferim nu doar imagini aeriene cu maşinile testate, dar şi posibilitatea de a vă minuna cât de frumoasă este ţara noastră văzută de la înălţimea zborului de pasăre. De această dată puteţi admira împrejurimile spectaculoase din zona Orheiului Vechi.

IMG_3910

Cu ix35 am urcat până pe aceste culmi fără nici o problemă, trecând cu uşurinţă peste bolovani destul de mari, datorită gărzii la sol de 175 de milimetri şi sistemului de tracţiune integrală. Hyundai Tucson este oferit cu un sistem de tracţiune integrală, care transmite în mare parte cuplul motorului, în primul rând pe roţile din faţă. Iar, dacă aţi intrat pe un teren accidentat, maşina va conecta şi roţile punţii spate. În cazul în care, vă confruntaţi cu o situaţie mai complicată şi aveţi nevoie de calităţile off-road ale maşinii, aflaţi că prin simpla apăsare a unui buton, puteţi cupla diferenţialul central, iar astfel puterea maşinii va fi redistribuită în raport de 50/50 pe ambele punţi.

IMG_4008

Garda la sol a maşinii este una generoasă iar astfel nu ating cu partea inferioară, suprafaţa de drum sau pietrele de pe aici. În afara asfaltului Tucson se descurcă de minune, dar trebuie să-l testez pe asfalt, unde îşi va petrece marea parte a timpului. De altfel, habitatul natural al acestui crossover este totuşi asfaltul. Şi nu din cauza că îi este frică de drumurile neasfaltate, ci pentru că cei ce îl vor procura vor circula cu el mai mult prin zonele urbane şi periurbane.

IMG_3897

Acest model coreean reuşeşte să-mi ofere o vizibilitatea foarte bună şi pentru că mă aflu într-un crossover, datorită poziţiei la volan care este destul de înaltă, a oglinzilor retrovizoare care au dimensiuni generoase dar şi a parbrizului care este destul de mare, vizibilitatea este extraordinară atât în faţă cât şi în spate. Pentru momentele, atunci când veţi încerca să parcaţi în marşarier, să ştiţi că această maşină este dotată cu o cameră video în spate, care este montată pe capota porbtabvajului, lângă plăcuţa cu numerele de înmatriculare şi care proiectează imaginile pe acest ecran color tactil.

IMG_3780

Ei bine, poate dimensiunea acestuia nu îi va convinge pe majoritatea dintre Dvs, însă eu am reuşit să mă obişnuiesc destul de repede cu el chiar dacă maşina care o conduc zi de zi are un ecran ceva mai mare.

Ţinuta de drum este una tipică pentru un crossover datorită faptului că acest Tucson are un centru de greutate ceva mai înalt, să ştiţi că acest automobil reuşeşte să se încline ceva mai tare în viraje, sau, după cum spunem noi, ruliul este pronunţat. Va trebui să nu rulaţi cu viteză foarte mare atunci când intraţi în curbe. Un lucru care vă sfătui să îl faceţi chiar şi cu automobilul pe care îl conduceţi zi de zi.

IMG_3672

Haideţi să oprim puţin şi să aruncăm o privire prin habitaclu. După facelift, la interior putem vedea mai mult plastic moale şi plăcut la atingere, cadranul de bord este dominat de un ecran color, care a fost preluat, după câte mi se pare, de pe Santa Fe, iar numărul spaţiilor de depozitare a crescut semnificativ, ceea ce întotdeauna ne bucură.

Găsim aici şi foarte multe dotări, care costă o grămadă de bani pe modelele concurente, Volkswagen Tiguan sau Honda CRV. Este vorba de sistemul de climatizare automat şi cel de asistenţă la coborâre în pantă, de ecranul tactil color, pe care pot fi proiectate imaginile video furnizate de camera video montată în spate, de servodirecţia cu trei regimuri: Sport, Standard şi Confort, dar şi de multe altele.

IMG_3715

Sub capotă acestui exemplar stă un benzinar de 2 litri în patru cilindri care produce în jur de 163 de cai putere şi 200 de Nm de cuplu motor. Acesta este cuplat la transmisia automată cu şase trepte. Nu pot spune că această combinaţie oferă performanţe dinamice de invidiat. Sprintul de la zero la prima sută la oră durează 11.2 secunde în timp ce viteză maximă este de 182 km/h.

O altă unitate disponibilă în Moldova este turbo dieselul de 2 litri, care livrează 184 de cai putere şi un cuplu motor extrem de generos, de 392 Nm. Cu toate acestea, din cauza unei diferenţe de preţ considerabile între cele două motoare, cei mai mulţi clienţi vor alege probabil benzinarul, chiar dacă consumul acestuia în mediul urban se ridică la 12 litri la sută.

IMG_3872

Vorbind despre siguranţa pasagerilor, aflaţi că Hyundai ix35 a fost testat de experţii EuroNCAP, care i-au oferit modelului coreean cinci stele. La acest rezultat au contribuit cele 8 airbaguri, dar şi mai multe sisteme active de asistenţă, cum ar fi ESP-ul.

Să vorbim acum despre costurile legate de procurarea, asigurarea şi întreţinerea acestei maşini! Pentru test-drive-ul de astăzi am primit o maşină cu un nivel de dotări Premium, care costă 21.500 de euro. Dacă vom lua în calcul procurarea în sistem leasing, pentru a achita o primă rată de 20 la sută, la care se adaugă şi un comision de administrare de 2 la sută, proprietarul va trebui să scoată din buzunar deodată 4.730 de euro. Ulterior, va avea de plătit câte 571 de euro, timp de 36 de luni.

IMG_4054

Cât priveşte asigurarea, aflaţi că cea obligatorie va ajunge la 907 lei pe an, iar CASCO va costa 968 de euro, pentru aceeaşi perioadă de timp! Am calculat şi suma necesară pentru întreţinerea maşinii primii 30.000 de kilometri, a cărei valoare s-a ridicat la 7.650 de lei! Urmează verdictul!

Dacă vom compara noul Hyundai ix35 cu rivalii săi de pe piaţă, modelul coreean va oferi un raport calitate/preţ optim. Nu putem ignora nici dotările generoase şi nici comportamentul acestui crossover în off-road! Cât priveşte laturile mai puţin pozitive, mi-aş fi dorit o cifră de consum mai mică pentru motorul pe benzină. De altfel, acesta va fi singurul compromis pe care vor fi nevoiţi să-l accepte acei care-şi vor cumpăra un Tucson.

IMG_3672

IMG_3675

IMG_3688

IMG_3692

IMG_3696

IMG_3700

IMG_3715

IMG_3744

IMG_3746

IMG_3747

IMG_3749

IMG_3755

IMG_3758

IMG_3760

IMG_3764

IMG_3780

IMG_3787

IMG_3807

IMG_3867

IMG_3868

IMG_3871

IMG_3872

IMG_3876

IMG_3878

IMG_3879

IMG_3884

IMG_3888

IMG_3892

IMG_3893

IMG_3897

IMG_3898

IMG_3902

IMG_3903

IMG_3904

IMG_3910

IMG_3920

IMG_3925

IMG_3929

IMG_3941

IMG_3947

IMG_3949

IMG_3961

IMG_3975

IMG_4008

IMG_4026

IMG_4041

IMG_4054


  • 10
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    10
    Shares
Top