TEST DRIVE: Hyundai Sonata 2015

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Probabil nu mulți dintre Dumneavoastră sunt la curent că Hyundai Sonata este un model cu o istorie foarte lungă în gama producătorului coreean, care a început tocmai în 1985. Dea lungul timpului, au văzut lumina zilei tocmai şapte generații, care au fost vândute în milioane de unităţi la nivel mondial, uneori chiar sub un alt nume. Acum însă vom vorbi despre ultima, cea de-a şaptea generaţie a modelului, care cu puțin timp în urmă a fost prezentată și în Moldova, unde va concura cu aşa nume grele ca Skoda Superb sau Toyota Camry.

IMG_4363

Pentru început, trebuie să menționăm că cei de la Hyundai desenează mașini din ce în ce mai frumoase. Au dovedit-o cu actualul Santa Fe, iar mai pe nou și cu Sonata – mașina cu un design irezistibil, care adoptă unele elemente stilistice de pe limuzina Genesis. Indiscutabil, ambalajul pare a fi atractiv, însă haideți să vedem ce se ascunde în spatele lui.

Câțiva ani în urmă Hyundai a făcut un pas inteligent și i-a propus șefia centrului său de design germanului Peter Shreyer, care odată venit în compania sud-coreeană a schimbat radical filosofia de design a mărcii. De ceva timp putem observa efectul acestei schimbări la noile modele din gama Hyundai și KIA, care fac parte din același grup.

IMG_4403

Astfel, şi noua Sonata are o siluetă mult mai dinamică, faţă de generația precedentă, iar dacă vă întrebaţi dacă aceasta i-a afectat cumva spațiul interior, să ştiţi că şi noi ne-am pus aceeaşi întrebare şi nu am ezitat să verificăm dacă este chiar așa.

Din cauza siluetei mai dinamice, Sonata pare să nu fi crescut în dimensiuni, însă datele tehnice vor dovedi contrariul. Mașina este acum mai lungă, iar cel mai important este că aceasta a crescut în dimensiuni și pe lățime, ceea ce a dus spre mai mult spațiu pentru pasagerii spate.

IMG_4315

Trecând pe scaunele din față am descoperit o planșă de bord bine gândită, care pune accentul pe simplitate și ergonomie. Exemplarul testat este unul dintre primele importate în Moldova și este dotat cu un sistem audio standard, care vă poate părea uşor depăşit. Nu vă faceţi griji, pentru că la modelele anului 2015 aici își va face apariția un ecran color tactil. Butoanele de pe consola centrală nu sunt prea multe la număr și au dimensiuni generoase pentru o utilizare comodă, chiar și cu mănușile de iarnă pe mâini. Consola este ușor întoarsă spre şofer, în stilul modelelor BMW, ceea ce asigură un acces extrem de facil la toate comenzile amplasate aici.

Volanul este și el cât se poate de practic, atât ca formă, cât și datorită comenzilor pentru sistemul audio sau cruise control. Cadranul de bord este ușor lizibil, dar din păcate nu am găsit aici un monitor color, ca cel de pe Sante Fe sau Tucson, ci doar unul monocrom. Până la urmă, ne-am obișnuit destul de repede şi cu acesta.

Pentru început, noua Sonata este oferită în Moldova doar cu motoare pe benzină, iar în curând urmează să vină și turbo dieselurile. Acest exemplar este dotat cu motorul de 4 cilindri și doi litri care livrează 161 de cai putere. E același motor folosit de Tucson, însă grație masei mai mici, acesta pare să fie mai agil.

IMG_4441

Chiar după primii metri parcurşi la volanul acestei mașini, am înțeles că ne place cum îi lucrează suspensia. Absoarbe atât de exemplar orice denivelare, încât şi pe asfaltul deteriorat am avut plăcere să ne aflăm în mișcare. Partea şi mai bună este că în paralel cu suspensia, sud-coreenii au lucrat și la antifonare. O dovedește și lista de dotări care, tipic modelelor coreene, este una foarte diversă. În prezent, Hyundai Sonata este oferită în trei nivele de echipare: Confort, Premium și Exclusive. Dacă standard vă puteți bucura de așa dotări ca jante din aliaj ușor de 16 inci, sistem audio cu USB, sistem de climatizare, scaune față încălzite şi tetiere active, la nivelele de echipare mai bogate veți mai dispune de senzor de ploaie, jante de 17 inci, sistem electric de reglare a scaunului șoferului, cruise-control automat, scaune tapițate cu piele, navigație, încălzire pentru volan, faruri xenon şi monitor color.

IMG_4575

În ceea ce priveşte propulsoarele, Hyundai nu se grăbește să aducă unităţile turbo pe piața din Moldova, cauza principală fiind combustibilul de proastă calitate pe care îl găsim în continuare pe la benzinării. Motoarele existente sunt oferite fie cu transmisia manuală în şase trepte, fie cu cea automată, la fel, cu şase viteze!

Acesta a fost test-driveul nostru cu noul Hyundai Sonata. Mașina pare mult mai matură acum, confortul a crescut semnificativ, iar prezența sistemelor de protecție activă fac ca acest model să nu rămână în urma concurenților germani. Pe de altă parte, ne-am fi dorit o direcție mai precisă și un bord mai elegant, însă acestea nu au diminuat impresiile noastre față de acest model!

Tradiţional, am calculat costurile de cumpărare, asigurare şi întreţinere a noului Hyundai Sonata. În Moldova, acesta are un preț de pornire de 19 400 de euro. Datorită dotărilor opţionale și echipării Premium, protagonistul test drive-ului de astăzi are un cost final de 25 000 de euro!

Dacă doriţi să cumpăraţi acest automobil în leasing, vă recomandăm MAIB Leasing.

Cu un avans de 25 la sută, la care se adaugă și comisionul de administrare de 1,5 procente, va trebui să achitați din start 6 625 de euro, ca ulterior să mai plătiți câte 500 de euro timp de 48 de luni. Asigurarea obligatorie vă va costa 582 de lei pe an, iar pentru polița CASCO va trebui să vă despărțiți de încă 1125 de euro. Întreţinerea maşinii pe parcursul primilor 30 000 de kilometri poate ajunge la 7850 de lei! (1 093 de lei, 2986 de lei şi 3779 de lei pentru fiecare 10 000 de km).

Sonata Leas

IMG_4352

IMG_4357

IMG_4359

IMG_4366

IMG_4369

IMG_4371

IMG_4372

IMG_4377

IMG_4378

IMG_4381

IMG_4382

IMG_4384

IMG_4386

IMG_4389

IMG_4394

IMG_4404

IMG_4406

IMG_4410

IMG_4413

IMG_4415

IMG_4417

IMG_4419

IMG_4423

IMG_4424

IMG_4426

IMG_4427

IMG_4428

IMG_4431

IMG_4432

IMG_4436

IMG_4439

IMG_4440

IMG_4443

IMG_4449

IMG_4452

IMG_4457

IMG_4467

IMG_4469

IMG_4475

IMG_4478

IMG_4326

IMG_4340


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top