TEST DRIVE: Hyundai Genesis

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Din clipa când și-au dorit un sedan de clasă premium, coreenii știau că acesta trebuie să fie foarte bun, deoarece va trebui să concureze într-un final cu aşa modele consacrate ca Mercedes-Benz E-Class sau Lexus GS!

Și iată rezultatul! Noul Genesis reuşeşte să facă o impresie bună chiar de la prima vedere. Bineînțeles, aici un aport deosebit îl are designul, care nu este influențat prea tare de tendințele stilistice din Asia, ceea ce prinde bine la clienții europeni și americani. Automobilul este cu adevărat impunător, are proporții bine gândite și linii sculptate armonios, ceea ce le cam dă bătăi de cap trecătorilor care nu-şi pot dezlipi ochii de pe maşină, întrebându-se ce fel de model o mai fi și ăsta?

IMG_7326

Spunem asta deoarece mulți dintre cei care au văzut pentru prima dată noul Genesis nu şi-au dat seama că au în faţa lor un automobil coreean. Întâmplător sau nu, dar Hyundai nu a amplasat logoul companiei în partea din față a mașinii, complicând astfel lucrurile pentru unii trecători. Cineva chiar ne-a întrebat dacă nu cumva acesta este un model nou de la Bentley.

Bineînțeles, Genesis nu se poate lăuda cu același spațiu pe care îl oferă Equus pentru pasagerii din spate. Totuși, diferența în dimensiuni între cele două modele este considerabilă. Pe de altă parte, în ciuda comenzilor pentru scaune și abundenţei sistemelor destinate pasagerilor din spate, Genesis este o mașină construită mai mult pentru cel care va urca la volan, tot el fiind și proprietarul automobilului!

IMG_7336

Motorul pe benzină de 3.0 litri este cel mai mic propulsor dintre cele oferite pentru Genesis, clienţii având posibilitatea să mai opteze pentru unitatea de 3.8 litri sau pentru cea de… 5.0 litri! Din păcate, în ofertă nu există propulsoare turbo diesel, motiv pentru care motorul V6 pe benzină de 3.0 litri şi 249 de cai putere este cel mai indicat pentru piața din Moldova.

Am avut norocul să conducem versiunea cu tracțiune integrală, datorită căreia mașina se simte mai sigură în virajele abordate cu viteză, iar puterea ajunge instantaneu la toate roțile, permiţându-i masivului Genesis să prindă prima sută de kilometri la oră în doar 9 secunde! Consumul de combustibil al versiunii cu tracțiune integrală variază între 12 și 15 litri la sută în ciclul urban, în funcție de stilul de mers al șoferului.

IMG_7361

Am rămas plăcut surprinși și de suspensia acestei mașini, care deşi nu este pneumatică, pare a fi aşa fiind setată pentru un nivel maxim de confort. Roțile absorb cu ușurință denivelările și gropile din asfalt într-o manieră de-a dreptul impresionantă. La viteze ceva mai mari, însă ne-am fi dorit ca suspensia să fie ceva mai fermă, în cazul manevrelor bruște sedanul devenind ușor instabil.

Până la urmă, greutatea mașinii nu a constituit o problemă pentru noi datorită faptului că Genesis impune un stil de condus mai liniștit, care ne-a făcut să ne bucurăm din plin de confortul oferit de acest model.

IMG_7493

IMG_7498

Dar elementele care ne-au alintat cel mai mult în această maşină sunt inserțiile din lemn, pielea naturală de pe scaunele care pot fi ventilate în zilele toride și plafonul panoramic enorm!

Va avea oare succes Genesis în Moldova sau nu? Este o întrebare dificilă, iar răspunsul îl vom afla doar în timp. La sigur, Genesis nu va avea vânzările lui Mercedes-Benz E-Class, deşi prețul acestuia, cu condiția că am echipa sedanul german cu aceleași dotări, sare uşor de cei 57 000 de euro ceruți pentru modelul testat de noi. În schimb, acest sedan coreean poate fi o alternativă bună pentru cei care își doresc un automobil excentric, arătos și burdușit cu dotări.

IMG_7350

Acestea fiind spuse, să trecem în revistă costurile de cumpărare, asigurare și întreținere a unui Hyundai Genesis. În Moldova, prețul acestui model începe de la 37 000 de euro, ceruţi pentru versiunea cu dotări de bază. Tracțiunea integrală și varianta de echipare Exclusive au ridicat prețul final al exemplarului testat de noi până la 57 000 de euro!

Dacă decideți să procurați maşina în rate, intraţi pe la MAIB Leasing. Cu un avans de 25 la sută, la care se adaugă și comisionul de administrare de 1,5 procente, va trebui să achitați din start 15 105 euro pentru ca ulterior să mai plătiți câte 1140 de euro timp de 48 de luni.

Întreţinerea acestui model pe durata primelor 30 000 de kilometri vă va costa 6000 de lei, în timp ce costurile de asigurare anuală vor constitui: 945 lei pentru polița RCA și 2395 de euro pentru asigurarea CASCO.

NewGenesisTest

IMG_7355

IMG_7357

IMG_7358

IMG_7362

IMG_7363

IMG_7364

IMG_7367

IMG_7370

IMG_7371

IMG_7374

IMG_7387

IMG_7399

IMG_7407

IMG_7415

IMG_7431

IMG_7452

IMG_7457

IMG_7464

IMG_7467

IMG_7473

IMG_7480

IMG_7485

IMG_7488

IMG_7497

IMG_7499

IMG_7501

IMG_7504

IMG_7508

IMG_7513

IMG_7515

IMG_7524

IMG_7526

IMG_7528

IMG_7529

IMG_7534

IMG_7535

IMG_7536

IMG_7539

IMG_7540

IMG_7541

IMG_7542

IMG_7543

IMG_7544

IMG_7545

IMG_7546

IMG_7547

IMG_7548

IMG_7549

IMG_7550

IMG_7552

IMG_7554

IMG_7556

IMG_7559

IMG_7560

IMG_7563

IMG_7565

IMG_7567

IMG_7570

IMG_7571

IMG_7572

IMG_7573

IMG_7574

IMG_7575

IMG_7577

IMG_7578

IMG_7579

IMG_7585

IMG_7591

IMG_7620

IMG_7633

IMG_7639

IMG_7654

IMG_7762

IMG_7764

IMG_7769


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top