TEST DRIVE: Hyundai Equus

  • 13
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    13
    Shares

În urma mai multor comentarii pe pagina de Facebook a emisiunii, unde am publicat poza acestui model, ținem să menționăm de la bun început că Hyundai Equus nu este o mașină care se dorește a fi un concurent pentru granzii germani, cel puțin nu în Europa. Nu, Equus este o mașină care trebuie percepută astăzi exact ca Lexus LS sau Volkswagen Phaeton cu mai mulți ani în urmă, adică o mașină de lux care își face ușor, ușor intrarea pe segmentul premium la nivel mondial.

Deşi această mașină nu se ridică la nivelul modelelor germane și probabil nu o va face în curând, dacă o privim din perspectiva dotărilor oferite și a prețului cerut, coreeanul are cu ce-i convinge pe cei care își doresc o limuzină confortabilă și bine dotată.

IMG_3089

Istoria lui Equus începea la sfârșitul anilor 90, atunci când constructorul coreean și-a dorit să aibă în gamă o alternativă mai accesibilă decât modelele germane existente pe piața locală din Coreea de Sud. Rețeta s-a dovedit a fi una de succes, din moment ce Equus este extrem de popular în țara de origine.

Trebuie să spunem că am rămas extrem de impresionați de acest model, deîndată ce am deschis portiera din spate. Spațiozitatea și rafinamentul aici sunt la ele acasă, iar scaunele confortabile chiar te fac să nu vrei să părăsești mașina.

Păcat doar că bancheta spate nu coboară și mai jos pentru a oferi mai mult loc deasupra capului pasagerilor mai înalţi, însă există o sumedenie de alte reglaje care vor compensa asta.

IMG_3206

Atenția pentru confort este ideea dominantă a noului Equus. Coreenii au avut grijă să-l doteze nu doar cu materiale de calitate superioară, cum ar fi tapițeria din piele sau inserțiile de lemn, dar şi cu cele mai moderne tehnologii, monitoare și multe altele, inclusiv cu un sistem de închidere a ușilor Soft Close și geamuri duble antiacustice.

La aspectul antifonării ne-am dori să adăugăm că aflându-ne la bordul lui Equus am rămas impresionați de izolarea fonică exemplară, ce nu permite ca zgomotele din exterior să pătrundă în habitaclu. Doar propulsorul își face auzită prezența în cazul accelerațiilor agresive, însă aici vorbim despre un sunet plăcut, bine setat.

Suspensia pneumatică are mai multe moduri, care pot fi selectate în funcţie de stilul de mers pe care vrea să-l abordeze şoferul. În modul Sport cursa suspensiei devine mai scurtă, iar maşina mai rigidă pentru o rulare mult mai stabilă la viteze înalte atât pe linie dreaptă, cât și în viraje.

IMG_3220

Mai există și un mod econom, doar că acesta nu schimbă setările, ci vine mai mult pe post de consilier pentru șofer, căruia îi arată pe cadranul de bord viteza optimă de deplasare pentru un consum cât mai mic de combustibil.

Calitatea asamblării pare să fie la un nivel foarte înalt, din moment ce nu am auzit niciun scârțiit la nivelul elementelor din plastic. Pe de altă parte, veţi descoperi că vă va lua ceva timp să vă obişnuiţi cu dimensiunile mașinii. Totuși, vorbim despre un automobil de peste cinci metri lungime, nu?! Dar nu vă faceţi griji, exact când va fi nevoie vă vor sări în ajutor cele patru camere video care oferă o imagine amplă cu împrejurimile mașinii.

IMG_3223

Cum se obişnuieşte, am calculat costurile de cumpărare, asigurare şi întreţinere a noului Hyundai Equus. În Moldova, acesta are un preț de pornire de 65 800 de euro. Datorită dotărilor opţionale și echipării de top Royal, protagonistul test drive-ului de astăzi are un cost final de 74 500 de euro!

Dacă vă gândiţi la opţiunea de procurare în rate, vă recomandăm să apelați la MAIB Leasing.

Cu un avans de 25 la sută, la care se adaugă și comisionul de administrare de 1,5 procente, va trebui să achitați din start 19 742 de euro, iar ulterior să mai plătiți câte 1490 de euro timp de 48 de luni. Asigurarea obligatorie vă va costa 1191 de lei pe an, iar pentru polița CASCO va trebui să vă despărțiți de încă 4545 de euro. Suma pentru întreţinerea maşinii pe parcursul primilor 30 000 de kilometri ar putea să ajungă la 9600 de lei! Partea bună este că nu va trebui să-i plătiţi deodată, ci câte 1500 de lei, 3500 de lei şi 4600 de lei, la fiecare 10 000 de km parcurşi.

EquusM

IMG_3095

IMG_3100

IMG_3105

IMG_3110

IMG_3114

IMG_3115

IMG_3121

IMG_3123

IMG_3135

IMG_3138

IMG_3144

IMG_3149

IMG_3153

IMG_3156

IMG_3157

IMG_3161

IMG_3163

IMG_3167

IMG_3174

IMG_3175

IMG_3176

IMG_3178

IMG_3181

IMG_3184

IMG_3192 1

IMG_3194 1

IMG_3202

IMG_3215

IMG_3238

IMG_3240

IMG_3244

IMG_3253

IMG_3256

IMG_3262

IMG_3271

IMG_3280

IMG_3308

IMG_3311

IMG_3330

IMG_3338

IMG_3390

IMG_3437

IMG_3453


  • 13
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    13
    Shares
Top