TEST DRIVE: Ford Mondeo

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Astăzi vă prezentăm cel mai de temut rival pentru Volkswagen Passat și Skoda Superb, cea dea cincea generație Ford Mondeo! Noul model anunță multe tehnoloii avansate, modificări la suspensie și un design irezistibil, care la sigur îl face să fie cel mai frumos Mondeo din toate timpurile. Haideți să cunoaștem acest vehicul.

Ford a întârziat mult lansarea noului Mondeo în Europa, însă, odată ce a fost prezentată noua generație a modelului, lucrurile au devenit clare! Mondeo își dorește să rupă mult din vânzările concurenților germani sau japonezi, și chiar are toate șansele să o facă!

IMG_9416

Ford Mondeo întotdeauna a fost cunoscut ca un model spațios, iar această calitate nu este o excepție nici pentru noua generație. Odată deschisă ușa, veți descoperi un interior spațios cu o sumedenie de locuri de depozitare a obiectelor mici. Pe banchetă vor putea sta confortabil trei pasageri, iar cât privește bagajele, specialiștii germani au avut grijă ca portbagajul să fie foarte generos, oferind un volum de 540 de litri. Apropo, acum capacul portbagajului poate fi acționat electric!

Mondeo este disponibil în țara noastră cu două motoare pe benzină și două turbo diesel! Din prima categorie face parte unitatea de 1.5 litri turbo și 160 de cai putere care am găsit-o și pe mașina din imagini, dar și propulsorul de 2.0 litri turbo, oferit în două versiuni, cu 203 și 240 de cai putere. Pe partea motoarelor diesel, versiunea entry-level este unitatea de 1.6 litri, urmată de propulsorul turbo diesel de 2.0 litri, oferit și el în două versiuni de putere, cu 150 și 180 de cai.

IMG_9423

Despre motorul de 1.5 litri putem spune că este ușor gălăgios la turații de peste 3000 de rotații. Cutia automată este setată destul de bine, însă nu același lucru îl putem spune despre cea manuală în șase trepte care este etajată cam ciudat.

Mondeo poate fi comandat opțional și cu amortizoare adaptive care își pot schimba comportamentul în funcție de modul ales de șofer. Însă, pe drumurile din Moldova se descurcă admirabil și suspensia standard care a fost gândită inclusiv pentru țări cu drumuri proaste.

IMG_9529

Noul Ford Mondeo se laudă cu o sumedenie de tehnologii sofisticate. Chiar pe mașina testată de noi am descoperit centuri cu airbaguri incorporate pentru pasagerii spate. În plus, trebuie să mai menționăm farurile adaptive LED, sistemul audio cu subwoofer, sistemul de parcare automată și sistemul infotainment SYNC 2.

Cel din urmă afișează o grafică mult mai plăcută ochiului, interacționează foarte bine cu smartphone-urile moderne și chiar recunoaște acum comenzile vocale mult mai complexe. De exemplu, atunci când vi se face foame, trebuie doar să apăsați un buton și să spuneți Mi-e Foame, iar sistemul va căuta cele mai apropiate restaurante din zonă.

Trecând în revistă dezavantajele și avantajele acestui model, putem să vă spunem că ne-am fi dorit un consum de combustibil ceva mai mic în zonele urbane, elemente din plastic mai calitativ, dar și o consolă centrală mai rafinată. Pe de altă parte, specialiștii Ford au avut grijă ca suspensia noului model să fie bine setată, ceea ce am apreciat și pe drumurile din țara noastră. Ne-am bucurat să descoperim multe tehnologii la interior, cum ar fi ecranul color cu o interfață bine gândită și ușor de utilizat, iar în plus spațiozitatea îi va aranja atât pe familiști, cât și pe cei care vor alege acest model pentru managerii companiilor!

IMG_9443

Acum să trecem la costurile de cumpărare, asigurare şi întreţinere a noului Ford Mondeo. În Moldova, acesta are un preț de pornire de 18 880 de euro pentru varianta Trend. Datorită dotărilor opţionale și echipării Titanium, protagonistul test drive-ului de astăzi are un cost final de 27 530 de euro! Dacă vă gândiţi la opţiunea de procurare în rate, vă recomandăm să apelați la MAIB Leasing.

Cu un avans de 25 la sută, la care se adaugă și comisionul de administrare de 1,5 procente, va trebui să achitați din start 7295 de euro, iar ulterior să mai plătiți câte 550 de euro timp de 48 de luni. Asigurarea obligatorie vă va costa 397 de lei pe an, iar pentru polița CASCO va trebui să vă despărțiți de încă 1156 de euro. Suma pentru întreţinerea maşinii pe parcursul primilor 30 000 de kilometri ar putea să ajungă la 4600 de lei (2100 + 2500)!

MondeoTest

IMG_9431

IMG_9433

IMG_9455

IMG_9457

IMG_9461

IMG_9462

IMG_9467

IMG_9475

IMG_9480

IMG_9518

IMG_9527

IMG_9533

IMG_9534

IMG_9535

IMG_9536

IMG_9538

IMG_9539

IMG_9545

IMG_9549

IMG_9557

IMG_9562

IMG_9564

IMG_9569

IMG_9647

IMG_9658

IMG_9733

IMG_9816


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top