TEST DRIVE: Ford Focus facelift

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Prezentat încă în anul 1998, Ford Focus este unul dintre cele mai populare modele din segmentul C de automobile! De-a lungul anilor Focus s-a impus ca un model dinamic, foarte plăcut la condus! Doar că odată cu a treia generație, inginerii au redus din această calitate, iar mulți clienți nu s-au arătat prea bucuroși de asta! Astăzi vom conduce varianta restilizată ce promite multe îmbunătățiri. Să vedem care sunt acestea!

ford_focus_sedan_us-spec_5

Primul lucru pe care trebuie să-l subliniem în legătură cu noul Focus este designul regândit ce aduce un suflu nou acestui model. Mașina pare să dispună de o față absolut nouă, iar grila trapezoidală asemănătoare modelelor Aston Martin are un rol important aici. Dincolo de asta, designerii au lucrat la forma farurilor față, au gândit noi jante cu design mai sportiv, au redesenat spoilerul și au lucrat un pic la aerodinamică, precum și la stopurile ce au aceeași formă, însă au fost ușor modificate în interior. Per total, noul Focus înfățișează un aspect atletic foarte atrăgător.

Însă modificările nu se opresc doar aici! Imediat ce am deschis ușa acestui model, am descoperit un bord modificat, ce acum nu mai este dominat pe consolă de o sumedenie de butoane! Am avut ocazia să testăm una dintre cele mai dotate versiuni, motiv pentru care am descoperit aici și un ecran tactil color care ne-a impresionat.

ford_focus_sedan_us-spec_9

Ergonomia comenzilor a fost bine gândită, ceea ce îi va plăcea celui de la volan. Pentru ai facilita misiunea mai există și posibilitatea de a acționa anumite comenzi și prin intermediul vocii, iar pentru asta trebuie să apăsați doar un singur buton amplasat pe volan.

Pe de altă parte, în habitaclul lui Ford Focus facelift am găsit și ceva care nu ne-a plăcut.

Trecând la partea tehnică, ținem să vă anunțăm că Ford Focus poate fi comandat în Moldova cu unul dintre cele trei motoare pe benzină și două pe motorină. Mașina ce ne-a fost pusă la dispoziție pentru acest test are sub capotă unitatea EcoBoost de un 1 litru ce este oferită în două versiuni de putere, de 105 cai sau 125 de cai putere.

Potrivit celor de la Ford, cutia automată va putea fi comandată pe această versiune din toamna acestui an, dar până atunci cei care vor alege transmisia manuală cu șase trepte nu vor greși, din moment ce aceasta este bine etajată. Ba mai mult, datorită sistemului start stop, am reușit să obținem un consum de 7 litri în regim urban, în timp ce pe traseu am ajuns la cifra de 5,4 litri la sută!

ford_focus_sedan_us-spec_1

Este foarte important să menționăm că noul Focus facelift dispune și de un sistem de parcare automată ce va avea grijă să parcheze mașina pentru Dvs! Tehnologia este extrem de utilă șoferilor cu mai puțină experiență, dar și celor care își vor dori să se relaxeze în timpul manevrelor de parcare.

Noul Ford Focus facelift a recăpatat din plăcerea condusului. Chiar ne-a plăcut să ne aflăm la volanul acestei mașini care a dat dovadă de o direcție informativă și o suspensie bine setată. Pe de altă parte, ne-ma fi dorit plastic mai bun la interior și un portbagaj ceva mai mare pe înălțime.

Acum să trecem la costurile de cumpărare, asigurare şi întreţinere a noului Ford Focus facelift. În Moldova, acesta are un preț de pornire de 12 000 de euro pentru varianta Trend cu motor Ecoboost de 1.0 litru și 105 cai putere. Datorită dotărilor opţionale, motorului de 125 de cai și echipării de Titanium, protagonistul test drive-ului de astăzi are un cost final de 16 800 de euro!

În caz că vă gândiţi la opţiunea de procurare în rate, vă recomandăm să apelați la MAIB Leasing.

Cu un avans de 25 la sută (4200 de euro), la care se adaugă și comisionul de administrare de 1,5 procente (252 de euro), va trebui să achitați din start 4452 de euro, iar ulterior să mai plătiți câte 336 de euro timp de 48 de luni. Asigurarea obligatorie vă va costa 278 de lei pe an, iar pentru polița CASCO va trebui să vă despărțiți de încă 705 de euro. Suma pentru întreţinerea maşinii pe parcursul primilor 30 000 de kilometri ar putea să ajungă la 3000 de lei (1200 + 1800)!

FocusFtest

ford_focus_sedan_us-spec_2

ford_focus_sedan_us-spec_3

ford_focus_sedan_us-spec_4

ford_focus_sedan_us-spec_6

ford_focus_sedan_us-spec_8


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top