TEST DRIVE: BMW X4 xDrive20d pe Transfagarasan

  • 55
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    55
    Shares

Atunci când am testat pentru prima dată noul BMW X4, nu am avut cum să ajung cu acest model la asemenea altitudini, pentru a vedea dacă vor apărea careva schimbări în comportamentul acestui bavarez. Însă iată că această călătorie, care includea și traversarea Transfăgărășanului, ne-a oferit ocazia perfectă de a testa la limită cel mai compact Sports Activity Coupe din gama BMW.

IMG_2100

Înainte de toate, ținem să vă reamintim că, în ciuda faptului că este fratele mai mic al lui X6, noul X4 este construit pe platforma lui X3, cu care împarte și dimensiunile. Prin urmare, nu ne-a fost prea greu să ne obișnuim cu acest model. Singura diferență majoră față de X3 este că X4 oferă o poziție mai joasă la volan, cu aproape doi centimetri. Nu este mult, însă este suficient ca să vă apară o senzaţie de dinamism şi sportivitate, atunci când veți urca la volanul lui X4.

Și pentru că știam că vom merge cu mare viteză, înainte de a porni la drum am reglat bine scaunul șoferului, care dispune de un reglaj special pentru a face și mai pronunțată susținerea laterală! Odată aşezat, m-am simțit ca într-o mașină sport pur sânge, unde nu există nici cea mai mică șansă să aluneci de pe scaun.

Suspensia lui X4 se descurcă admirabil în aceste viraje. Mașina are un comportament dinamic, roțile absorb cu uşurinţă denivelările, iar ruliul este practic inexistent. Să nu uităm nici de sistemul xDrive, care a pus şi el umărul ca acest X4 să fie extrem de dinamic în viraje, ceea ce am apreciat mult la acest model.

IMG_3339

Direcția putea fi mai puțin informativă în modul normal, însă odată trecut în modul sport, volanul devine foarte precis și oferă şi mai mult feedback şoferului.

Până la urmă, nu am simțit ca mașina să piardă din putere, chiar și la peste 2 000 de metri altitudine. Probabil, dacă aș fi urcat și mai sus, acest efect avea să se facă simțit, exact ca atunci când am urcat cu Audi RS4 pe Pasul Stelvio, până la altitudinea de 3 000 de metri. Din cauza oxigenului rarefiat, aveam impresia că am pierdut vreo 30-40 de cai putere, din totalul de 450.

Datorită cuplului mare la turații mici, acceleraţia era destul de bună, dar imediat cum treceam de 3 500 de rotații, nu mai aveam sentimentul că conduc un model plin de putere. În acest fel, cel mai mic turbo diesel disponibil pe X4 și-a arătat punctul slab.

Spre finalul acestui test drive, haideţi să vedem care vor fi costurile de cumpărare, asigurare şi întreţinere a unui BMW X4 xDrive20d, preţul căruia pornește în țara noastră de la 38 260 de euro.

IMG_2215

Ca de obicei, am luat în calcul opţiunea de cumpărare în rate. Pentru achitarea primei rate de 20 la sută, la care se adaugă şi un comision de administrare de două procente, proprietarul va trebui să scoată deodată din buzunar 8 410 euro. Ulterior, va avea de plătit câte 1 000 de euro, timp de 36 de luni.

Cât priveşte asigurarea, cea obligatorie va ajunge la 582 de lei, iar poliţa CASCO va costa 1 720 de euro! La fel ca în cazul oricărui model BMW şi după cumpărarea unui X4, proprietarul acestuia nu va trebui să se gândească la costurile de întreţinere a automobilului, în decursul unei perioade de cinci ani sau a 100 000 de kilometri parcurşi. Totul datorită pachetului BMW Service Inclusive, inclus în preţ.

În încheiere, am vrea să mai adăugăm doar un singur lucru. Indiscutabil, BMW X4 este o mașină care ne-a impresionat, la fel cum a făcut-o și X3. Însă, aceste modele sunt atât de asemănătoare, încât este foarte probabil că vor concura între ele pe piață. Asta ar putea crea un soi de confuzie printre clienți şi poate îi va face să aleagă un model care nu face parte din gama BMW. Dacă va fi așa sau nu, vom afla… foarte curând!

IMG_2411-2

IMG_3246

IMG_3342


  • 55
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    55
    Shares
Top