TEST DRIVE: BMW X4 – PREMIERA

  • 25
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    25
    Shares

Constructorul bavarez de automobile BMW deja ne-a obişnuit cu faptul că an de an lansează câte un model nou din gama X, fie generaţii absolut noi, fie facelift-uri! Nici nu este de mirare, deoarece 30 la sută din toate automobilele comercializate sunt maşini de teren, inclusiv BMW X1, X3, X5 sau X6, iar mai nou şi BMW X4! Pe cel din urmă am fost invitaţi să-l testăm în oraşul spaniol Bilbao, acolo unde AutoStrada.MD avea să fie singura redacţie auto din Moldova care a fost invitată să testeze cel mai nou Sports Activity Coupe din gama BMW.

Înainte să pun la treabă noul X4, vreau să vorbim despre prima impresie pe care o produce acest model, privit din exterior. Evident, atunci când au desenat noul model, designerii germani au avut în gând BMW-ul X6. De la bun început, trebuie să vă spun că noul X4 arată cel mai bine cu pachetul M Sport. Acesta îl face să pară mult mai agresiv, mai impunător şi totodată sigur pe traseu! Impresia se datorează barelor de protecţie cu prize mari de aer în faţă, jantelor M Sport cu dimensiuni între 18 şi 20 inch, dar şi inserţiilor lucioase de culoare neagră prezente pe bara spate, pe oglinzi şi pe marginea portierelor.

001_BMW_X4

Fără acest pachet, oferit opţional contra sumei de 2.500 euro, X4 arată mult prea modest şi nu sugerează la fel de bine înclinaţia sa spre sportivitate.

084_BMW_X4

Odată ce am deschis uşa şoferului, am descoperit un habitaclu bine cunoscut, tipic modelelor BMW, în care consola centrală este uşor orientată spre conducător. Mi-au atras atenţia materialele, care puteau fi şi mai bune la o maşină de clasă premium. După cum se vede, bavarezii au trebuit să facă un compromis în favoarea preţului cât mai redus. Însă un lucru pe care chiar am fost surprins să-l descoper, a fost spaţiul destinat pasagerilor spate care m-a făcut să privesc cu mai multă poftă acest X4.

097_BMW_X4

091_BMW_X4

Inspirat şi de împrejurimile extrem de frumoase de pe coasta oceanului Atlantic, am urcat la volan şi am pornit la drum pentru a descoperi comportamentul SUV-ului pe traseu.

053_BMW_X4

 

Nu prea am avut ocazia să ies cu X4 în afara asfaltului, însă cei interesaţi de acest aspect trebuie să ştie că garda minimă la sol este de 20 de centimetri. Nu prea mult, dar suficient pentru a ajunge cu această maşină… la rudele de la ţară, spre exemplu. Apropo! Chiar dacă pare a fi în general mai confortabil, un X4 dotat cu pachetul M Sport are suspensia setată spre o ţinută, desigur, mai sportivă. Acest lucru se simte în virajele destul de strânse, pe care acest SUV le abordează cu multă încredere şi fără ca cei din maşină să simtă prea mult ruliul. Aici, un rol important îl are şi direcţia, setată şi ea spre sportivitate. Nu trebuie să uităm nici de sistemul Performance Control, care simulează prezenţa unui diferenţial activ pe spate şi distribuie cuplul între roţile de pe aceeaşi punte în aşa fel, încât maşina să vireze cât mai rapid.

059_BMW_X4

În cadrul acestui test, am condus versiunea xDrive35i, pusă în mişcare de benzinarul turbo cu şase cilindri în linie şi un volum de 3 litri. Datorită celor 306 cai putere, cuplului maxim de 400 Nm, dar şi sistemului de tracţiune integrală, am reuşit fără emoţii să prind prima sută în 5.5 secunde. M-am aşteptat ca această versiune să fie şi mai brutală, dar nu a fost să fie! Prin urmare, BMW X4 xDrive20d este cel mai indicat şi graţie preţului său, care porneşte de la 38.200 de euro în Moldova, dar şi pentru că reuşeşte să livreze aceiaşi 400 Nm ca şi la varianta cu 306 cai putere. Spre comparaţie, un X4 xDrive35i, ca cel condus de mine, are în Moldova un preţ de pornire de 46.000 de euro, care datorită opţionalelor va trece uşor de suma de 53.000 de euro.

124_BMW_X4

Şi pentru că versiunea turbo diesel are cele mai mari şanse să devină extrem de populară în Moldova, haideţi să vedem care vor fi costurile de cumpărare, asigurare şi întreţinere a unui BMW X4 xDrive20d, cu dotări opţionale în valoare de nouă mii de euro. Ca de obicei, am luat în calcul opţiunea de cumpărare în rate. Pentru achitarea primei rate de 20 la sută, la care se adaugă şi un comision de administrare de două procente, proprietarul va trebui să scoată deodată din buzunar 9.900 de euro. Ulterior, va avea de plătit câte 1.195 de euro, timp de 36 de luni.

121_BMW_X4

Cât priveşte asigurarea, cea obligatorie va ajunge la 582 de lei, iar poliţa CASCO va costa 2.025 euro! La fel ca în cazul oricărui model BMW şi după cumpărarea unui X4, proprietarul lui nu va trebui să se gândească la costurile de deservire în decursul unei perioade de cinci ani sau a 100.000 de kilometri parcurşi, datorită pachetului BMW Service Inclusive… inclus în preţ. Calitatea materialelor ar putea intra pe lista lucrurilor ce ar trebui îmbunătăţite la X4, împreună cu interiorul care poate părea uşor plictisitor. Pe de altă parte, BMW şi-a dorit să coboare cât mai jos preţul lui X4 şi acest lucru i-a reuşit.

018_BMW_X4

VERDICT
În concluzie, noul BMW X4 este o maşină bine gândită, suficient de practică pentru familişti şi destul de confortabilă în timpul călătoriilor lungi. Aceste calităţi, la pachet cu preţul de start atractiv, vor transforma noul X4 într-un model extrem de popular, mai ales că acest model nu are deocamdată nici un rival în clasa sa! Fiind un Sports Activity Coupe, BMW X4 reuşeşte să fie în acelaşi timp o maşină cu tentă sportivă, dar şi una practică, iar aceste două calităţi vor place atât celor dornici de viteză, cât şi familiştilor!

GALERIE FOTO – EXTERIOR

085_BMW_X4 088_BMW_X4 001_BMW_X4 006_BMW_X4 009_BMW_X4 010_BMW_X4 013_BMW_X4 014_BMW_X4 016_BMW_X4 017_BMW_X4 019_BMW_X4 021_BMW_X4 024_BMW_X4 032_BMW_X4 034_BMW_X4 037_BMW_X4 040_BMW_X4 042_BMW_X4 044_BMW_X4 046_BMW_X4 051_BMW_X4 055_BMW_X4 058_BMW_X4 063_BMW_X4 069_BMW_X4 075_BMW_X4 082_BMW_X4 083_BMW_X4

GALERIE FOTO – INTERIOR

106_BMW_X4 090_BMW_X4 091_BMW_X4 092_BMW_X4 093_BMW_X4 094_BMW_X4 096_BMW_X4 097_BMW_X4 098_BMW_X4 099_BMW_X4 100_BMW_X4 101_BMW_X4 103_BMW_X4 104_BMW_X4

 


  • 25
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    25
    Shares
Top