TEST DRIVE: BMW X6 xDrive30d

  • 9
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    9
    Shares

Vom începe acest test-drive cu câteva cifre. În cei șase ani de existență a primei generații BMW X6, constructorul bavarez a vândut 260 000 de unități, ceea ce ar însemna că la fiecare două exemplare X6 erau vândute alte cinci din gama X5!

Ar exista păreri că X6 nu a fost un model de succes, însă totuși numărul mașinilor vândute de BMW în tot acest timp i-a motivat pe concurenții de la Mercedes-Benz să prezinte Coupeul GLE – un model construit doar pentru a rivaliza cu X6. Însă cel din urmă are avantajul de a fi primul Sport Activity Coupe de pe piață, o calitate care nu-i va putea fi luată niciodată!

X6_002

Trebuie să recunoaștem că prima generație BMW X6 a fost un model care nu ne prea plăcea cum arată. În plus, avea o suspensie prea rigidă și era inconfortabil, iar spațiul destinat pasagerilor din spate era practic inexistent. Acum noua generație a venit în Moldova, iar prima noastră impresie este că această mașină arată mult mai bine. Adoptă un aspect dinamic, foarte asemănător modelului X5, iar liniile tipice unui coupe îl fac să arate și mai bine. Însă întrebarea noastră este: au reușit oare cei de la BMW să îndrepte neajunsurile generației precedente? Haideți să aflăm!

BMW întotdeauna a știut să deseneze mașini frumoase. Cele din anii 1990 erau pline de caracter, în timp ce modelele actuale pun un accent serios pe dinamică. Pentru că Seria 5 în caroserie F10 a reușit să bată rivalii săi de moarte Audi A6 și Mercedes E-Class, iar designul a jucat un rol important în obținerea acestui rezultat, iată că de designul noului X6 a răspuns același Iațek Frolih, care a schițat și liniile sedanului.

X6_004

Doar priviți rezultatul! Mașina asta știe să se impună fără prea mult efort! Forma tipică a unui coupe îi oferă o înfățișare distinctă, una specială, asta cu condiția că va fi bifată și opțiunea pachetului M Sport care vine cu bare de protecție mai agresive, jante M sau praguri ușor modificate.

Adevărul este că BMW X6 niciodată nu s-a dorit a fi o mașină care să etaleze la capitolul confortul pasagerilor spate. Pe de altă parte, dacă este să vorbim despre practicabilitate în cazul noii generații spațiul portbagajului a crescut până la un total de 580 de litri.

Odată urcat la volanul mașinii am descoperit o planșă similară celei de pe X5. Consola centrală este ușor îndreptată spre conducător, o calitate tipică modelelor BMW, iar tunelul central are o poziție înaltă pentru a garanta o ergonomie bună pentru comenzile sistemului iDrive.

X6_009

Exemplarul testat de noi a fost comandat cu versiunea entry-level din gama unităților pe motorină și anume propulsorul de 3 litri turbo diesel care produce 258 de cai putere și 560 de Nm de cuplu maxim care este transmis de sistemul de tracțiune integrală xDrive pe toate roțile.

Pentru că X6 este poziționat în gama BMW peste X5, acest coupe nu va fi oferit cu tracțiune pe o singură punte sau cu motorul turbo diesel de 2 litri care este atât de căutat de clienții din Moldova.

Cât privește calitățile acestui model în off-road, X6-le are în continuare o cursă a suspensiei scurtă ceea ce va face ca pe drumurile denivelate roțile acestui model să se desprindă ușor de pe suprafața de drum. Pe teren accidentat suspensia lui X6 trădează pasiunea lui pentru sportivitate, însă la sigur bavarezul va face față călătoriilor pe drumurile rurale neasfaltate.

X6_020

Un lucru la care vă atragem mai mult atenția este accesul în mașină. Nu ne putem explica cum s-a făcut, dar de fiecare dată cînd urcam la volanul acestui model, reușeam să ștergem binișor pragul mașinii și sfârșeam cu pantalonii murdari. Poate este o chestie de obișnuință, însă pe de altă parte am urcat în zeci de mașini de teren și niciodată nu am sesizat această problemă.

Acum că am ajuns la finalul acestui test, putem spune că noul X6 pare a fi un model mult mai bun. Nu mai este atât de incorfotabil, iar dinamica de care poate da dovadă este impresionantă. Păcat doar că în spate nu este și mai spatios, însă cei care vor cumpăra această mașină nu prea au nevoie de această calitate, deoarece în caz contrar ar fi optat pentru BMW X5!

X6_023

Pe final, să trecem în revistă costurile de cumpărare, întreținere și asigurare ale unui BMW X6. În țara noastră un asemenea model pornește de la 51 200 de euro pentru varianta xDrive35i, în timp ce un xDrive30d ca cel testat de noi începe de la 52 300 de euro și poate ajunge la un preț final de 80 500 de euro ca în cazul modelului testat.

Astfel, dacă vă doriți să procurați un asemenea model în rate, vă recomandăm să apelaţi la MAIB Leasing. Cu un avans inițial de 25 la sută, la care se adaugă comisionul unic de 1,5%, va trebui să achitați din start 21 332 de euro. Ulterior, datorită unei rate de doar 12,5 la sută anual, veți mai avea de achitat câte 1 610 euro lunar, timp de 48 de luni.

Cât privește întreținerea pentru primii 30 000 de kilometri parcurși, cheltuielile pentru primii 100 000 de kilometri sunt incluși în preț datorită programului BMW Service Inclusive. Nu în ultimul rând, pentru polița obligatorie va trebui să achitați anual 794 de lei, în timp ce asigurarea CASCO vă va costa alți 4911 euro!

Dacă doriţi să cumpăraţi acest automobil în leasing, vă recomandăm MAIB Leasing.

X6_006

X6_007

X6_011

X6_013

X6_017

X6_018

X6_019

X6_025

X6_029

X6_030

X6_034

X6_035

X6_037

X6_040

X6_042

X6_043

X6_050


  • 9
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    9
    Shares
Top