SECOND TEST: Volkswagen Golf generatia a IV-a

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Produs din anul 1974 și vândut în peste 30 de milioane de exemplare, Golf ocupă poziția secundă după numărul de unități la nivel mondial după Toyota Corolla, iar împreună cu Renault Clio este singurul model care a fost numit de 2 ori „Automobilul Anului în Europa”.

Foarte mulți dintre cititorii și telespectatorii AutoStrada ne-au cerut să vorbim despre un Volkswagen Golf în rubrica Second Test, ceea ce am reușit să facem. În continuare vă vom povesti despre modelul anului 2003, ceea ce înseamnă că este un Golf IV cumpărat de actualul proprietar în anul 2010. A dat pentru el 6500 de euro. Mașina are sub capotă un propulsor de 1.6 litri pe benzină.

autowp.ru_volkswagen_golf_5-door_77

La începutul anilor 2000, Volkwagen Golf IV a fost cel mai vândut model în Europa pentru o perioadă de timp, acesta fiind momentul când hatchbackul german a început să fie importat și în Republica Moldova. În prezent, un Golf IV în țara noastră pornește de la 2000 de euro și poate ajunge până la 5000 de euro pentru un exemplar bine păstrat.

Unul dintre factorii care a făcut ca VW Golf să devină o mașină populară de-a lungul timpului este și practicabilitatea pe care o oferă acest model. Generația a IV-a a hatchbackului oferă un portbagaj cu un volum de 330 de litri care poate fi extins până la 1100 de litri. Pentru perioada când a fost construit acest model – 1997-2003, această cifră nu este prea rea.

De fapt, calitățile care au făcut ca Golf IV să fie mai bun ca predecesorul său sunt tehnologiile moderne de siguranță și spațiul destinat pasagerilor. În primul rând vorbim de frâne cu sistem ABS, airbag-uri laterale de tip cortină și sistemul de stabilitate ESP. Un alt avantaj care a făcut ca Golf IV să devină o mașină deosebit de populară este platforma și materialele de la interior preluate de la Audi A3 – un model de clasă premium, ce avea un preț mult mai mare față de modelul din gama Volkswagen, acest lucru fiind simțit și peste ani, doar volanul în cazul exemplarului din test dând semne de oboseală.

autowp.ru_volkswagen_golf_5-door_80

VW Golf este o mașină compactă. Acest lucru se simte în interior unde vor putea lua loc cu ușurință doar 4 persoane. Cel care se va afla la vonal se va bucura de o postură destul de bună, consola centrală fiind întoarsă ușor spre șofer, ceea ce este mereu foarte comod pentru ca să ajungeți la toate comenzile mașinii. Totodată, trebuie să vă spunem că VW Golf este o mașină suficient de bine echipată, în cazul modelului din test fiind și un sistem automat de climatizare, 2 airbag-uri și multe alte tehnologii.

Volkswagen Golf IV este oferit cu o sumedenie de motoare atât pe benzină, cât și diesel. În primul caz vorbim despre unități ce pornesc de la 1.4 litri și care pot ajunge la 2.8 sau chiar 3.2 litri în cazul versiunii sportive R32. Cât privește motoarele pe motorină, pe Golf IV era oferit un singur agregat diesel fără aspirație turbo, cel de 1.9 litri SDI, disponibil în 2 versiuni de putere – de 68 sau 90 de cai putere. Celelalte motoare diesel erau turbo-aspirate, aveau aceeași capacitate cilindrică, dar livrează între 99 și 148 de cai putere.

Cât privește cheltuielile de deservire a unui VW Golf IV, potrivit proprietarului schimbul uleiului cu toate filtrele costă ceva mai puțin de 1000 de lei, plăcuțele de frână vă vor lua 400 de lei, cureaua de distribuție în jur de 1500 de lei, iar amortizoarele față – puțin peste 2500 de lei.

autowp.ru_volkswagen_golf_5-door_86

autowp.ru_volkswagen_golf_5-door_103

autowp.ru_volkswagen_golf_5-door_40

autowp.ru_volkswagen_golf_5-door_78

autowp.ru_volkswagen_golf_5-door_100

autowp.ru_volkswagen_golf_5-door_101

autowp.ru_volkswagen_golf_5-door_107


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top