SECOND TEST: Skoda Superb 2.0 TDI 4×4 DSG

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Lansată în anul 2001 pe platforma lui Volkswagen Passat cu care împărțea multe alte tehnologii, Skoda Superb a devenit un adevărat succes în majoritatea statelor europene. Generația a doua a modelului a surprins și mai mult, iar ampatamentul enorm ce asigură o sumedenie de spațiu pasagerilor spate împreună cu tehnologiile de origine Volkswagen practic i-au garantat modelului vânzări mari!

autowp.ru_skoda_superb_22

Mașina despre care vom vorbi în minutele următoare a fost produsă în anul 2012, are la bord peste 80 000 de kilometri și este pusă în mișcare de turbo-dieselul de 2.0 litri care livrează 140 de cai putere și 320 de Nm. Forța este transferată pe toate cele patru roți cu ajutorul sistemului de tracțiune integrală prin intermediul unei cutii mecanice robotizate, cunoscută sub numele Direct Shift Gearbox, sau DSG!

Skoda a fost prima mașină din lume dotată cu un asemenea mod de deschidere a portbagajului, ba chiar compania cehă a patentat tehnologia Twin Door care facilitează încărcarea bagajelor în mașină. Apropo, volumul compartimentului destinat bagajelor este de 565 de litri, unul dintre cele mai bune rezultate din clasă!

autowp.ru_skoda_superb_23

Analizând anunțurile auto din țara noastră, am descoperit că o Skoda Superb de a doua generație pornește în Moldova de la 9500 de euro pentru un model produs în anul 2008 cu motor pe benzină de 1.4 litri și poate ajunge la 22 000 de euro pentru un exemplar restilizat produs în anul 2013, pus în mișcare de turbo-dieselul de 2.0 litri și 170 de cai putere care a propulsat mașina timp de 63 000 de kilometri.

Motorul de 2.0 litri este oferit pe acest model în două versiuni, cea de 140 de cai ca pe mașina condusă de noi, și de 170 de cai putere. Putem să vă spunem că unitatea mai slabă nu pare a fi leneșă de loc și chiar trage bine până pe la 120-130 de km/h! Timp în care vă va bucura cu un consum de combustibil rezonabil!

autowp.ru_skoda_superb_59

Cutia schimbă treptele exemplar, doar că va trebui să aveți mare grijă la ea! Înainte de a o procura vă recomandăm să verificați automobilul deoarece robotul care schimbă treptele, numit Megatron, poate fi capricios, iar astfel nu doar că va trebui să dați în jur de 800 de euro pentru schimbarea acestuia!

Cât privește dotările unei Skoda Superb, odată ce optați pentru un asemenea model puteți avea parte de un monitor color tactil, scaune tapițate cu piele, cameră video spate, senzori de parcare, airbag-uri față, laterale și de tip cortină, climatizare pe trei zone sau chiar o umbrelă ascunsă în ușa din spate! Deci Skoda Superb vă poate oferi multe dotări, unele care lipsesc la concurenții din segment!

autowp.ru_skoda_superb_30

Trecând la partea practică, din discuțiile pe care noi le-am avut cu specialiștii, am înțeles că Superb are o suspensie simplă, dar fiabilă pe drumurile din Moldova. Sfatul acestora este să nu optați pentru motorul pe benzină de 1.4 litri niciodată, iar dacă ați luat un diesel aveți grijă la motorina pe care o turnați în rezervor. DSG-ul necesită o atenție sporită, iar pentru orice eventualitate schimbați uleiul din cutie la fiecare 60 000 de kilometri, ceea ce vă va costa până la 2000 de lei. Cât privește uleiul din motor, specialiștii Skoda recomandă să îl schimbați la fiecare 10 000 de kilometri.

Într-un final, Skoda Superb nu este o mașină deloc rea! Ne-a plăcut că stă bine pe asfalt, consumă puțin și pentru că oferă multe dotări la un preț accesibil. Doar că aveți grijă de mașină ca să nu ajungeți în situații neplăcute!

autowp.ru_skoda_superb_combi_18

autowp.ru_skoda_superb_20

autowp.ru_skoda_superb_21

autowp.ru_skoda_superb_40

autowp.ru_skoda_superb_43

autowp.ru_skoda_superb_45

autowp.ru_skoda_superb_58


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top