SECOND TEST: Skoda Octavia Combi

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Skoda Octavia este unul dintre cele mai bine vândute modele din segmentul său încă de la lansarea primei generații în anul 1996. Formula succesului este un simplă – Octavia este o mașină simplă, bine asamblată, a cărui avantaj principal sunt motoarele și transmisiile Volkswagen. Prețul unui asemenea model este foarte atrăgător la piața de mașini, însă putem spune același lucru despre costurile de deservire? Găsim răspuns la această întrebare imediat!

Pentru acest reportaj ne-a fost oferită o Skoda Octavia Combi cu anul de producție 2008. Mașina este pusă în mișcare de un motor turbo diesel de 2.0 litri TDI care este cuplat la transmisia manuală cu 6 trepte. Propulsorul produce în jur de 140 de cai putere, iar potrivit proprietarului consumul de combustibil este foarte bun.

Cu un singur rezervor de motorină, acest automobil are o autonomie de 800 de kilometri, asta în timp ce consumul mixt de combustibil în cazul acestei versiuni este de 6,5 litri la 100 de kilometri parcurși în zonele urbane și de chiar 4,9 litri în ciclu extra urban.

Principalul avantaj al Skodei Octavia este prețul foarte atrăgător pe piața mașinilor second hand. În funcție de anul de producție, motor, dotări și kilometri parcurși, aveți șansa să procurați un asemenea model pentru o sumă de bani ce poate varia între 5 000 și 11 000 de euro.

În schimb, dacă excludem modelele cu trecut dubios, veți primi o mașină bine asamblată și destul de bine dotată. Plus la asta, față de modelul anului 1996, a doua generație Octavia a crescut în dimensiuni și are o gardă la sol puțin mai ridicată, ceea ce va constitui un avantaj semnificativ pentru cei care conduc mult în afara Chișinăului.

Și pentru că vorbim despre un break, aflați că a doua generație Skoda Octavia a fost numită cea mai bună mașină de familie în anul 2010 în baza unui studiu efectuat de JD Power.

Dar odată ce am clarificat și acest lucru, am intrat cu această Octavia într-un service specializat unde am aflat totul despre suspensia ei.

Valeriu Gagauz

Specialist

Suspensia din față este foarte simplă, are o construcție clasică de tip McPherson. Vedem aici un braț suspensie care este prins de două Silent Block-uri. De obicei, cel care cedează primul este acest Silent Block din aluminiu. În cazul dat chiar putem vedea că este crăpat, iar un șofer experimentat care conduce acest automobil de mai mulți ani va înțelege imediat că bate anume acest Silent Block.

Un alt component care cedează și poate fi trecut la consumabile este această bară stabilizatoare.

Mașinile importate în Moldova au această protecție a motorului nu din plastic, ci din oțel, ceea ce protejează bine baia de ulei. Aici vedem că scutul este din plastic, prin urmare mașina este importată din Europa.

Acest Silent Block are un preț în Moldova ce variază între 400 și 500 de lei, cu condiția că va rezista o distanță de 50 000 de kilometri chiar și pe cele mai rele drumuri din țară. Acest stabilizator costă 200-220 de lei, plus deja costurile pentru înlocuirea lor.

Deci, suspensia față este una foarte bună pentru condițiile de drum din Moldova. Dar cum rămâne cu puntea spate?

Valeriu Gagauz

Suspensia spate putem vedea că este independentă. Avem aici două bare mari din oțel. Datorită faptului că acest automobil are o suspensie independentă în față și în spate, pot să vă spun că acest automobil este foarte stabil pe traseu.

Într-un final aș vrea să vă atrag atenția asupra dotărilor de care puteți beneficia pe Octavia. Noi am avut norocul să primim pentru acest reportaj un exemplar bine echipat care se laudă cu cruise control, sistem de navigație, încălzire pentru scaunele față, faruri xenon active în viraje și multe altele. Am enumerat doar câteva dotări, însă este important să cunoașteți că pentru un model cu anul de producție 2008 dotările menționate nu puteau fi găsite pe toate mașinile din acest segment, iar prezența lor pe acest exemplar chiar ne-a surprins.

Octavia-Second


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top