SECOND TEST: Opel Astra G

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Opel Astra este un model compact produs de constructorul german de automobile încă din 1991 și este înlocuitorul legendarului Kadett. Până în prezent au fost construite 4 generații ale modelului, iar noi vom discuta despre cea de-a doua dintre ele.

Opel Astra G a fost produs între anii 1998 și 2004, timp în care s-a dovedit a fi nu doar un concurent puternic pentru Volkswagen Golf, Ford Focus și Renault Megane, dar și unul dintre cele mai populare modele din gama Opel. În total Astra G era oferită în 6 versiuni de caroserie – Cabrio, Coupe, Break, Sedan, Hatchback și Utilitară. Cât privește Moldova, atunci cei care s-au decis pentru o Astra G la mâna a doua optează pentru hatchback, sedan sau varianta break, ca și cea din imagini.

autowp.ru_opel_astra_caravan_16

Exemplarul pe care l-am testat a fost procurat în 2012 cu 4600 de euro. Sub capota lui stă un propulsor pe benzină din familia EcoTec de 1.6 litri, care produce în jur de 101 cai putere. Această unitate dă dovadă de un consum de combustibil urban de 9,0 litri la sută, proprietarul a montat o instalație de gaz, însă, aflați că un Opel Astra G poate fi echipat cu o asemenea instalație chiar din uzină.

Motoarele pe benzină ale modelului Opel Astra G sunt bine construite și nu sunt foarte capricioase la calitatea combustibilului din țara noastră, însă, nu același lucru îl putem spune despre unitățile pe motorină CDTI care vă pot aduce ceva bătăi de cap în service.

autowp.ru_opel_astra_caravan_23

Suspensia acestui model se descurcă bine pe drumurile din Moldova, aici având un aport important specialiștii companiei Lotus, care au proiectat suspensia lui Opel Astra G.

Pe piața mașinilor second-hand, principalul rival al lui Opel Astra Caravan este Renault Megane break. Dacă Astra oferă un portbagaj cu un volum total de 480 de litri, iată că modelul francez oferă un spațiu ceva mai mare – 520 de litri. Iar dacă procurați un Opel Astra, să fiți atenți la amortizoare, deoarece de obicei aceste mașini sunt destul de încărcate, astfel că proprietarul actual al mașinii odată ce a procurat-o a schimbat imediat amortizoarele ei.

Cât privește costurile de exploatare, atunci amortizoarele spate au costat la acest exemplar 1200 de lei, iar cele față – 1800 de lei. Schimbul de uleiului și al filtrelor vă va lua la un asemenea model până la 700 de lei, plăcuțele de frânare – 800 de lei, iar sailent-blocurile – în jur de 150 de lei bucata.

autowp.ru_opel_astra_caravan_24

autowp.ru_opel_astra_caravan_50

autowp.ru_opel_astra_caravan_51

autowp.ru_opel_astra_caravan_13


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top