SECOND TEST: BMW X6 xDrive30d

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Pentru că actuala generaţie X6 este aproape de a ieşi de pe linia de asamblare, motiv pentru care în câteva luni vom vedea cea de-a doua generaţie a modelului, iată că acest X6 este acum destul de popular pe piaţa maşinilor second hand din Moldova. Astfel, în minutele care urmează vă invit să aflăm cum se comportă în timp acest model, dar şi care sunt cheltuielile de exploatare.

BMW X6 a fost lansat pe piaţă în anul 2009 şi potrivit constructorului bavarez este un model care combină calităţile unui vehicul utilitar sportiv ce are o gardă înaltă la sol şi tracţiune integrală, cu calităţile unui coupe, şi anume linia joasă a acoperişului.

Maşina a prins repede la clienţii mărcii bavareze, în special la cei din America de Nord sau din Rusia. Cât priveşte Moldova, în prezent în ţara noastră sunt importate foarte multe X6-uri la mâna a doua din Germania, dar până a vorbi despre preţuri de achiziţie şi deservire să vedem ce impresii produce un asemenea model!

Impresiile pe care le am atunci cind conduc un asemenea model sunt impartite. Pe de o parte are o manevrabilitate foarte bună, tipică pentru un BMW, stă foarte bine pe asfalt, îi place să meargă cu mare viteză şi poate ajunge chiar şi cu acest propulsor de 3 litri turbo diesele până la 200 km/h fără nici o problemă.

photo 3

În drum spre Geneva, am condus această maşină şi pe o autostradă din Germania unde rulam şi cu o viteză de 210 km/h, viteză limită pentru roţile cu care a fost încălţată maşina şi trebuie să zic că chiar mi-a plăcut cum se comportă la astfel de viteze. Chiar mi-a plăcut cum rulează ci viteze mari acest X6, este stabil, ţine tare de asfalt şi ai sentimentul că conduci o maşină manevrabilă. Anume acesta este şi cel mai mare avantaj pe care îl are BMW X6, manevrabilitatea şi confortul pe care ţi-l oferă atunci când eşti la volan.

Este adevărat, un BMW X6 nu mai poate concura acum de la egal la egal cu rivalii săi, însă chiar şi aşa bavarezul se poate lăuda cu foarte multe dotări, care în cazul unui exemplar nou puteau duce preţul maşinii în versiunea xDrive30d chiar şi la 85.000 de euro!

photo 2

Propulsorul ăsta de 3.0 litri merge foarte bine, trage destul de tare, este un diesel până la urmă şi oferă cuplul maxim încă de la rotaţii foarte mici, ceea ce vă va apăsa destul de tare în scaun. Apropo, acest exemplar este dotat cu scaune sport care pot fi inconfortabile pe distanţe lungi. Eu am condus această maşină mai bine de 1.000 de kilometri şi vreau să vă spun că deseori îmi doream scaune mai moi, ceva mai confortabile! Pe de altă parte, aceste scaune sport au o susţinere laterală foarte bună şi vă vor ţine bine atunci când veţi aborda virajele cu viteze înalte.

photo 1

Cutia automată cu 8 rapoarte este bine setată şi va schimba treptele neobservat pentru cei de la bordul maşinii. Datorită sistemului de tracţiune integrală xDrive şi a motorului ce produce 245 de cai putere şi 550 Nm bavarezul garantează o acceleraţie de 7.5 secunde până la 100 km/h şi o viteză maximă de 222 km/h! Însă haideţi să vedem cum se comportă acest model şi ce defecţiuni tehnice apar cel mai des la el.

Să vorbim mai întâi despre costurile de achiziţie pentru un exemplar cu anul de producţie 2011/2012 cu o distanţă parcursă de până la 50.000 de kilometri.

photo 3 (1)

Cel mai accesibil exemplar, costă în Germania cu toate taxele incluse 39.000 de euro la care s-ar mai adăuga vămuirea de aproape 10.500 de euro pentru un motor de 3 litri diesel. Asta înseamnă un total de aproape 50.000 de euro pentru o maşină cu o vârstă de până la 3 ani care în 2011 putea fi cumpărată cu mai bine de 70.000 de euro în dependenţă de dotări.

Dacă este să ne referim şi la cheltuielile de întreţinere, atunci un X6 nu este un model ieftin de întreţinut. Schimbarea uleiului vă va costa în jur de 6.000 de lei, în timp ce fuzeta, dispozitivul care face legătura între roţile directoare şi osia faţă şi permite întoarcerea roţii în direcţia dorită, vă va lua alţi 6.500 de lei.

Deci un lucru este sigur, BMW X6 nu este o maşină foarte practică, nu se laudă cu prea mult spaţiu pentru pasagerii spate, iar în plus fiecare intrare în service este costisitoare. Pe de altă parte maşina se bucură de toate tehnologiile marca BMW, în timp ce propulsorul de 3.0 litri turbo diesele vă va satisface din plin dorinţa de putere, iar în plus vă va bucura cu un consum de combustibil nu prea mare!


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top