SECOND TEST: BMW Seria 3 E46

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

După succesul înregistrat de primele trei generații Seria 3, în anul 1998 BMW anunța Seria 3 E46, un model care a fost produs până în anul 2007 în diferite versiuni de caroserie: coupe, cabrio, sedan sau touring!

BMW Seria 3 E46 se deosebește de predecesorul său prin noua față, arcurile evazate și linia mai rotundă a acoperișului. La fel cum modelul E36 a crescut în dimensiuni față de E30, și a patra generație Seria 3 a devenit un pic mai mare, ceea ce a permis creșterea spațiului destinat pasagerilor spate, dar și bagajelor.

autowp.ru_bmw_318i_sedan_1

Schimbările de ordin mecanic pot fi caracterizate drept subtile. Caroseria Seriei 3 E46 este mai rigidă cu 70 la sută față de modelul precedent, fapt care a influențat comportamentul pe traseu, în timp ce ampatamentul crescut a oferit șansa ca motorul să fie amplasat ceva mai spre spate și astfel să fie păstrat raportul de greutate între punți de 50 la 50.

În cazul lui E46 inginerii BMW au folosit mai multe componente din aluminiu la suspensie ceea ce a dus la reducerea greutății, dar și la creșterea ecartamentului care garanta mai multă stabilitate în curbe. În rest, suspensia Serie3 E46, sistemul de frânare și direcția aproape că nu au suferit mari schimbări față de modelul E36.

autowp.ru_bmw_318i_sedan_5

Odată pornit la drum, am rămas impresionați de ținuta de drum a acestei mașini. Tracțiunea pe puntea spate face ca acest model să se simtă mai dinamic la accelerație și să stea bine pe viraje.

Motorul de 2.0 litri turbo diesel ce produce 150 de cai putere nu dă niciun semn de oboseală, chiar dacă mașina a parcurs deja mai bine de 250 000 de kilometri! În cazul modelului din test tot cuplul maxim este transmis pe roțile spate prin intermediul cutiei manuale cu 6 trepte, însă, puteți găsi asemenea exemplare și cu transmisii automate Steptronic cu 5 trepte.

bmw_323i_

Potrivit proprietarului, consumul de combustibil în cazul versiuniii 320d ajunge la 5,5 litri în regim extra-urban și la 8,5 litri în oraș, ceea ce este un rezultat destul de bun.

Cât privește costurile de exploatare, aflați că pentru schimbul uleiului de motor și a tuturor filtrelor va trebui să plătiți în jur de 110 euro. Potrivit specialiștilor, în cazul acestui motor este mai bine să schimbați uleiul la fiecare 10 000 de kilometri. Să nu uităm și de plăcuțele de frână, care vă vor lua alți 1400 de lei. În rest, vă recomandăm să verificați foarte atent suspensia față care cedează cam ușor pe drumurile din țara noastră.

Vorbind despre costurile de procurare a unui BMW Seria 3 E46 în Moldova, atunci ar trebui să cunoașteți că prețul unui asemenea model începe de la 2500 de euro și poate ajunge la 7000 de euro. Proprietarul acestui exemplar a mers în Germania pentru a face cumpărătura, iar prețul final al mașinii a ajuns la 6500 de euro.

autowp.ru_bmw_318i_sedan_6

autowp.ru_bmw_318i_sedan_15

autowp.ru_bmw_318i_sedan_16

autowp.ru_bmw_318i_sedan_17

autowp.ru_bmw_325i_sedan_2


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top