EXCLUSIV: Leipzig, uzina de lux a Porsche! Reportaj AutoStrada.MD

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Cu doar câteva zile înainte de testul oficial cu noul Porsche Macan din Maroc, unde AutoStrada.md va participa, vă prezentăm un reportaj realizat la uzina constructorului german din Leipzig. Acolo, în fosta Germanie de Est este locul unde „prind viaţă” modelele în patru uşi ale Porsche precum Panamera, Cayenne şi, mai nou, Macan.

1

Uzina din Leipzig este în acest moment cea mai mare fabrică Porsche din istoria companiei germane, având în vedere că aici se vor produce chiar şi aproape 900 de maşini pe zi. Odată cu demararea producţiei noului Macan, Porsche are în plan să asambleze nu mai puţin de 80.000 de unităţi anual din SUV-ul compact.

2

Cu toate că pare mai puţin important, având în vedere că tocmai recent Porsche a lansat versiunile GTS ale Boxster şi Cayman, sau 911 Turbo, Macan reprezintă cel mai recent „pariu” al nemţilor, pariu ce poate duce vânzările mărcii la peste 200.000 de maşini anual. Iar aceste vânzări tot mai mari vor proveni nu numai din pieţe mari precum Statele Unite, Rusia sau Europa de Vest, ci şi de pe pieţe mai mici precum România sau Republica Moldova. Pe acestea Porsche poate creşte exponenţial iar fiecare maşină în plus îi apropie pe nemţi de ţinta propusă.

9

Amplasată la aproape 20 km de Leipzig, în fosta Republică Democratică Germană, uzina Porsche şi-a început istoria în prima parte a anilor 2000 odată cu lansarea lui Cayenne, model ce este asamblat parţial în Slovacia, alături de Audi Q7 şi Volkswagen Touareg şi completat la Leipzig, a continuat cu Panamera, iar acum cu Macan.

20

Investiţia iniţială a fost de 260 mil. euro, iar pentru a putea produce şi noul SUV compact, Porsche a mai adăugat investiţii de 500 de milioane de euro. Noua investiţie era necesară în contextual în care uzina necesita noi secţii pentru caroserie şi vopsitorie, nu doar o nouă linie de asamblare. Având în vedere că Panamera vine parţial asamblată de la Hanovra, iar Cayenne din Slovacia, acestea nu erau necesare. Până acum. Porsche este un Porsche tocmai pentru că este produs în Germania, iar eticheta „Made in Germany” face parte din tradiţia mărcii, şi din acest motiv, un Porsche trebuie măcar terminat dacă nu şi început într-o uzină germană.

23

Tocmai pentru că achiziţia unui Porsche nu se aseamănă cu achiziţia oricărui automobil, şi este considerată a fi o experienţă unică, nemţii oferă posibilitatea de a prelua maşina chiar din sediul companiei de lângă Leipzig, imediat după ce aceasta a ieşit de pe banda de asamblare.

3

„Avem peste 2.500 de clienţi care vor să-şi ridice direct de la fabrică maşina, cu toate că de multe ori se întâmplă să locuiască pe alte continente. Vin aici, merg cu automobilul pe circuit, după care le este livrat în ţară. De asemenea, avem şi mulţi vizitatori care vin să vadă uzina, în jur a 40-50 de mii anual”, a spus unul dintre experţii Porsche.

11

Şi au ce vizita – imediat după ce se iese din autostradă, urmărind indicatoarele “Porsche Werke” se vede “OZN-ul” – clădirea centrală a centrului industrial unde au loc evenimentele companiei, alături de circuitul on-road şi cel off-road.

43

„Producem 650 de maşini pe zi, din care momentan 100 de modele reprezintă noul Macan, care însă va creşte spre 350 de maşini pe zi. În total, planul prevede creşterea producţiei spre 900 de maşini pe zi”, a spus expertul Porsche.

11

Uzina din Leipzig are în total 387 de roboţi în secţiunea de caroserie şi 475 de muncitori, pe o suprafaţă de 35.000 mp. În total, sunt produse 18 caroserii pe oră. Tocmai pentru că Macan are o caroserie realizată din aluminiu, aceasta cântăreşte numai 475 kg, aceasta fiind sudată în 6.000 de puncte, realizându-se inclusiv sudură cu laser, specială pentru aluminiu.

„Uzina nu este la fel de automatizată cum este una pentru maşini de volum deoarece urmărim o strategie diferită”, a spus expertul Porsche.

13

Faptul că un brand precum Porsche, cunoscut pentru modelele 911 sau chiar noul 918 Spyder se extinde şi lansează un model de teren ce preia o treime din componente de la Audi Q5 reprezintă încă o surpriză, cu toate că acesta a fost deja anunţat de mai mulţi ani.

„Sunt mulţi clienţi în piaţă care doresc un automobil sport spaţios, dar nu atât de mare cum este un Cayenne. Din acest motiv, Macan atrage noi clienţi. Cu toate că baza noului model este Audi Q5, cele mai multe componente au fost refăcute sau optimizate”, a spus Oliver Laqua, director vehicule pentru linia SUV a Porsche.

_FX17754

Şi noul Macan nu vine doar cu partea sport a unui SUV conceput de Porsche, ci şi cu partea de off-road – maşina poate fi echipată cu suspensie pneumatică, ce poate oferi maşinii o gardă la sol de 23 cm, valoare ce doar la off-roadere mai poate fi întâlnită.

Noul Porsche Macan va fi prezentat în Moldova la 8 aprilie!

GALERIE FOTO

30

32

33

37

38

39

40

41

2

3

4

8

18

20

28

29

30

31

33

34

2

3

4

5

8

9

10

11

12

13

14

17

18

19

21

_FX14664

_FX14771

_FX14921


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top