DECIZIE SURPRINZĂTOARE! Anunţul important făcut de Toyota

  • 9
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    9
    Shares

LOVITURĂ TEHNOLOGICĂ! Mazda revoluționează motoarele pe benzină

MAȘINA VIITORULUI: Accesibilă tuturor cu autonomie de 1.000 km

Unul dintre cei mai mari producatori de masini din lume, Toyota, ia in serios problema constructiei de masini autonome. Aceasta era stirea aparuta in presa de specialitate la jumatatea anului trecut. Toyota anunta atunci ca vor investi aproximativ 10 miliarde de dolari anual pentru cercetare, cu mult peste cifrele anuntate de alti constructori importanti.

Mai apoi, compania japoneza anunta ca va investi un miliard de dolari in sistemele de inteligenta artificiala, menite sa ajute masinile autonome.

Ei bine, iata ca acum, la inceput de an, cei de la Toyota au venit cu o stire care a luat prin surprindere pe toata lumea. Compania a anuntat oficial ca renunta, pentru moment probabil, la planurile in ceea ce priveste constructia de masini autonome. Desi companiile auto promit ca in curand vorm avea pe sosele masini autonome, CEO-ul Toyota Research Institute, Gill Pratt, a anuntat, saptamana aceasta ca sectorul automobilelor nu este „nici macar aproape” de a lansa masini total autonome.

Tot el a mai declarat ca un nivel inalt de autonomie al masinilor nu este inca atins de nici un producator din industria auto pana in momentul acesta. Desi o masina fara volan, fara frane si fara sofer suna bine pentru unii, este nevoie de mai multi ani de cercetare pentru ca un robot, incorporat in masina, sa fie in stare sa invete absolut tot ceea ce poate face un sofer adevarat in spatele volanului.

Declaratiile lui Pratt au venit ca un dus rece pentru anumite companii, care in ultima vreme au iesit in presa cu declaratii promitatoare in legatura cu acest aspect.

Ford si-a anuntat intentiile de a produce in masa masini autonome pana in 2021, iar Tesla a declarat ca va produce masini cu nivel 5 de autonomie pana in 2018. Pratt a spus ca nivelul 4 de autonomie este „aproape bun” si ca masinile cu astfel de capacitati sunt mai aproape de adevar, iar aceste autovehicule vor fi atractive pentru companii precum Uber sau Lyft.

Chiar si asa, ar putea trece mai multi ani pana cand masinile vor putea fi dotate cu un nivel de autonomie de 4 sau 5. Intre timp, masini cu un nivel 3 de autonomie sunt adevarate provocari pentru ca ele trebuie sa fie in masura de a preda controlul unui sofer, atunci cand este nevoie.

Nivelul de autonomie este stabilit de SAE International, o organizatie globala care se ocupa, printre altele, cu studierea anumitor parametri pentru determinarea autonomiei masinilor.

Conform SAE, exista 5 niveluri de autonomie: 0 – nici un fel de autonomie, 1 – anumite sisteme de asistenta pentru sofer, 2 – autonomie partiala (acceleratia, franarea si executia sunt facute de sistem iar monitorizarea se face de sofer), 3 – autonomie conditionata (atat actionarea cat si monitorizarea sunt facute de sistem, dar soferul va interveni atunci cand ii este cerut ajutorul), 4 – autonomie inalta ( pentru anumite moduri de condus e necesara prezenta soferului), 5- autonomie totala (intreg procesul de condus este realizat de sistem).

(VIDEO) Lexus a creat primul său iaht. Specificaţiile tehnice ale navei sportive

GENIAL! Cum arată ştergătorul de parbriz premium de la Mercedes (VIDEO)

Sursa: Cars


  • 9
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    9
    Shares

Comments are closed.

Top