PREMIERA: Noul Seat Leon

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

2
După 7 ani grei de aşteptări, fanii Seat, se pot bucura de lansarea noii generaţii Leon, cea, care vine nu doar cu foarte multe inovaţii, dar şi cu un logo nou!

Indiscutabil, exteriorul e mai…deosebit, şi total diferit de generaţia MK2. Acum, Leon a trecut la linii şi unghiuri mai ascuţite, care îi oferă un caracter dinamic spaniolului. Designul de fapt e atît de bine pus la punct, încît mi se conturează în priviri un neamţ şi nu un spaniol, în materie de automobile desigur. Şi există motive pentru care spun asta! Viitorul Volkswagen Golf MK7 va fi asamblat pe aceeaşi platformă cu noul Seat Leon! Nu sunt convins 100%, dacă e bine sau rău, însă cert e faptul că, are de cîştigat la capitolul „ceva nou”, având o personalitate distinctă, una mai puternică, pe care nu o vedeam pe modelul precedent.
1
Când au pornit designul noului Leon, stiliştii Seat au redesenat şi logoul. Să fie un mesaj aici la mijloc, în care să ni se spună că Seat e diferit, e altul, e mai bun?!

Ai observat şi tu? Cât de mult se aseamănă LED-urile, aranjate în forma celor de pe noile modele Audi? Aici se simte cel mai mult asocierea cu un neamţ, ca să nu mai zic de muchiile ce pleacă din colţurile blocurilor optice, spre aripile laterale faţă şi capotă. Cu toate astea, noul Seat Leon arată bine, chiar dacă a preluat uşor din AND-ul lui Audi A7! Este clar, avem în faţă un pas de marketing, care are toate şansele să crească vânzările lui Leon! Dar nu este Seat singurul producător care recurge la astfel de mecanisme, amintiţi-vă de modelele Mercedes-Benz spre exemplu!

Dar, revenind la eroul nostru, Leon, ziceam că începe să îmi placă. Designerilor nu le-a fost frică să experimenteze şi să aducă în lumină ceva diferit. Privit din orice unghi, Leon e asemenea unui puzzle. Nu, nu că ar lipsi o piesă din ansamblu, dar poţi observa cât de exacte au fost concepţiile arhitecţilor. Pare aranjat, stilat, gata de ora dimineţii, să te însoţească la cravată, în faţa noului tău director!

Spaţiul interior, destinat pasagerilor, atît faţă cât şi spate, este acum mai generos. Astfel de rezultate s-au obţinut prin deplasarea axelor, de la centru spre extremităţile barelor de protecţie. Ampatamentul a crescut, dar lungimea totală a maşinii, s-a micşorat cu circa cinci centimetri, oarecum insesizabili, atunci când nu te apasă nimic pe creştet sau genunchi. A avut de câştigat în volum şi portbagajul! Volumul util al acestuia a crescut cu 40 de litri faţă de modelul precedent!

Habitaclul „se bucură” de o simpleţe spartană. Ai toate instrumentele de bord la îndemână şi nimic în plus. Cu alte cuvinte, accentul a fost pus mai mult pe ergonomie, pentru a îmbunătăţi accesul la comenzi si butoane. Iar acest, lucru va bucura fiecare şofer care va urca la volanul noului Leon!
5
Seat a prezentat şi lista motorizărilor, în caz că eşti deja decis să îl procuri, fii atent la ce urmează! În gama cu motorină, noul Leon va putea fi propulsat de turbo dieselul 1.6 TDI, care va genera 104 cai putere şi 250 Nm, sau de unitatea 2.0 TDI capabilă de 148 cai putere şi 320 Nm de cuplu. Începînd cu anii 2013, linia motoarelor va fi completată cu unităţi pe benzină, din care vor face parte versiunile 1.2 TSI de 85 şi 104 cai putere, la care se adaugă şi un 1.4 TSI înzestrat cu 122 cai putere.

Vîrful de gamă îl reprezintă echiparea 1.8 TSI, care va livra şoferului 178 cai putere. Tot în 2013, vor fi disponibile noile propulsoare diesel, un 1.6 TDI de 89 cai putere şi un 2.0 TDI revizuit, ceva mai puternic, care oferă 181 cai putere şi dispune de un cuplu impresionant de 380 de Nm. Indiferent de tipul de combustie ales, poţi opta pentru oricare din cele 3 transmisii, manuală cu 6 trepte sau DSG cu 6 şi 7 trepte.
[nggallery id=156]
Nici preţul, şi nici data din care vom vedea noul Seat Leon în showroom-urile dealerilor oficiali nu ne este cunoscută, dar sperăm să aflmăm cât mai curând!

 


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top