DIESEL sau BENZINĂ? Ce motor e mai bun iarna. AVANTAJE şi DEZAVANTAJE

  • 261
  •  
  •  
  • 8
  •  
  •  
  •  
    269
    Shares

Cum să circulați corect pe viscol și ninsoare. SFATURILE POLIȚIȘTILOR

SFATURI UTILE: Scapă de geamurile aburite cu acest truc simplu (VIDEO)

Aceasta este intrebarea! Cel putin pe timp de iarna. Sigur, fiecare tip de motor are avantaje si dezavantaje. Insa pe timp de iarna, unii dintre soferii au viata ceva mai grea decat ceilalti si platesc cu varf si indesat pentru alegerea facuta. Haide sa vedem impreuna care!

Masina cu motor diesel are ca prim avantaj faptul ca motorul are cuplu la turatie mica. Mai pe romaneste – daca vrei sa iesi din zapada, o faci mai usor si nu chinui deloc motorul. Asa cum fac cei care au ales benzina drept combustibil. Concret, iesi la o turatie de pana in 2000 rpm.

Un alt avantaj ar fi cel al consumului. Iar pe timp de iarna orice banut care va ramane in buzunarul tau e binevenit! Tot la avantaje am putea mentiona faptul ca diesel-ul este ceva mai durabil decat motorul pe benzina. Adica rezista de doua ori mai mult, indiferent de vreme.

Dezavantajul major al masinii diesel este faptul ca se incalzeste extrem de greu, in vreo 20 de minute. Cu cat modelul este mai vechi cu atat vei face frigul mai mult timp. Motorul pleaca repede, insa habitaclul va ramane inghetat bocna.

Tot la capitolul dezavantaje putem trece costurile mai mari de intretinere si sau reparatii. Astfel, motoarele diesel nu au bujii clasice care trebuie inlocuite la intervale regulate, dar pe de alta parte intretinerea celor incandescente este ceva mai scumpa. Asa cum si revizia unui astfel de motor te poate costa mai mult decat a celui pe benzina. Desi aici parerile sunt in general impartite.

De partea cealalta, cine are masina pe benzina… are caldura! Motorul se incalzeste foarte repede si iti da caldura in habitaclu in cel mult cinci minute. Deja suna mai bine. Mai ales daca nu ti-ai luat o masina cu scaune incalzite si nici nu ai platit suplimentar pentru un dispozitiv de incalzire.

Specialistii inca mai cauta reteta masinii perfecte, asa ca, dupa cum banuiesti, motorul pe benzina are si el dezavantajele lui. In primul rand, consumul. Pe timp de iarna, motorul va arde multa benzina si asta se va regasi in costurile de la pompa. Vorbim despre aproximativ 3 litri de benzina in plus la fiecare 100 de kilometri. Nu pare mult, dar daca mergi dintr-un capat in celalalt al tarii… se aduna.

Alt dezavantaj este acela ca au puterea si cuplul la o turatie mare. Asta inseamna ca daca ai ramas in zapada iti va trebui multa rabdare sa iesi de acolo. Trebuie sa turezi masina serios si sa fortezi ambreiajul.

CE SĂ FACI dacă te prinde cutremurul în maşină. 7 ERORI CE POT FI FATALE

GREŞEALA pe care o fac toți șoferii iarna când pornesc motorul

Anvelope de iarnă sau all-season? Test comparativ de frânare pe zăpadă

Sursa: Cars


  • 261
  •  
  •  
  • 8
  •  
  •  
  •  
    269
    Shares

2 thoughts on “DIESEL sau BENZINĂ? Ce motor e mai bun iarna. AVANTAJE şi DEZAVANTAJE

  1. Interesant…hahaha, am 2.0 HDI, pe langa ca porneste la prima la peste -15 grade, am caldura in masina in maxim 10 minute, tot la cele -15 grade afara. La temperaturi de pana in -5 grade, da caldura in maxim 5 min, daca stau la relanti, in sarcina mai repede. Asa ca, incercat sa modificati ca dieselul nu e bun iarna. Apropo, bujiile, le-am schimbat dupa 8 ani, de cand am masina, deci posibil sa fie originale, asa ca unde-i costul ridicat la diesel?

Comments are closed.

Top