AVERTISMENT: Cum îţi distrugi maşina cu antiderapantul de pe drumuri

  • 65
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
    66
    Shares

TRUC UIMITOR! Cum să parchezi uşor fără să atingi peretele (VIDEO)

SFATURI SALVATOARE! Cum trebuie să ai grijă de bateria maşinii iarna

Antiderapantul din sare şi nisip folosit pe şoselele din întreaga ţară dă bătăi de cap şoferilor. Conducătorii auto şi experţii spun că acest amestec deteriorează automobilele.

Pentru a nu ajunge cu maşina în service, aceasta trebuie spălată mai des în perioada rece a anului. 

Mecanicii auto spun că sarea este mai dăunătoare decât nisipul. Aceasta are acţiune corozivă şi afectează vopseaua, jantele și elementele din cauciuc ale suspensiilor.

„În cazul în care mașina este lăsată mult timp murdară, apare coroziunea. Toate aceste materiale sunt din cauciuc. Stabilizatorul care la fel are niște bule din cauciuc, și toate materialele date dacă în caz că nu se spală, ulterior se defectează”, a spus administratorul unui service auto, Roman Chebici.

O confirmă şi şoferii, care se plâng că sunt nevoiţi să treacă mai des pragul spălătoriilor auto:

„Pe caroseria mașinii apare foarte repede coroziunea, mai ales la mașinile vechi. Și vopseaua de pe mașină este afectată”.

„Se vede că mașina ruginește foarte repede. Vopseaua, plus la asta trebuie să spăl în fiecare seară mașina din cauza asta. Un pneu bun, nou ține doi ani din cauză la sare, dar așa în mod normal, fără sare, ține mai mult, patru ani”.

„Este desigur, de la orice fel de sare este afectată mașina, mai ales părțile din fier”.

Potrivit experților, şoferii pot apela şi la soluţiile speciale pentru a preveni deteriorarea maşinii.

„Aș recomanda să fie folosite unele soluții speciale de tip silicon. Este și un fel de spray care protejează elementele de cauciuc din suspensii. Sunt în magazine auto, în magazinele de la stațiile de alimentare și pe Internet se găsesc foarte des”, a spus expertul în infrastructura drumurilor, Alexandru Şuletea.

În prezent, autoritățile folosesc drept material antiderapant un amestec din nisip și sare, în proporție de 70 și 30 la sută. În Occident, autorităţile au renunţat demult la combinaţia ieftină, care distruge nu doar metalul, dar şi asfaltul. Pe şoselele europene, autospecialele împrăştie clorură de calciu sau de magneziu – substanţe care nu sutn atât de agresive.

DIESEL sau BENZINĂ? Ce motor e mai bun iarna. AVANTAJE şi DEZAVANTAJE

SFATURI UTILE: Scapă de geamurile aburite cu acest truc simplu (VIDEO)

Condusul pe timp de iarnă. ŞAPTE SFATURI din partea unui pilot

IMPORTANT: Cum te asiguri că ai ales service-ul potrivit pentru maşina ta

Sursa: Publika.md


  • 65
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
    66
    Shares
Top