Ce-am avut şi ce-am pierdut: 10 lucruri ce ne lipsesc de la maşinile vechi

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

În decursul timpului maşinile au ţinut şi ele pasul cu evoluţia, astfel că în prezent s-a ajuns la performanţe considerabile, în unele cazuri maşinile conducându-se chiar singure. Înţelegem că evoluţia îşi urmează cursul ei, dar ne întrebăm totuşi cum rămâne cu plăcerea condusului? De ce a trebuit ca unele acesorii ale maşinii să dispară în numele evoluţiei? Sau, doar pentru că în timp nu s-au dovedit a fi funcţionale sau eficiente, acesta a fost un motiv destul de bun pentru a se renunţa la ele? Asta nu vă putem spune, ce putem face însă este o listă cu câteva acesorii care dotau maşinile mai vechi şi de care ne este dor să le vedem pe maşinile noi. Iată care sunt acestea:

1. Faruri escamotabile

Deşi arătau cool, acestea n-au mai dotat maşinile moderne pentru o serie de motive, inclusiv siguranţa pietonilor, aerodinamica şi un zgomotul ciudat produs în timpul deplasării.

 Faruri escamotabile. Deşi arătau cool, acestea n-au mai dotat maşinile moderne pentru o serie de motive, inclusiv siguranţa pietonilor, aerodinamica şi un zgomotul ciudat produs în timpul deplasării.

2. Stâlpi de susţinere mai subţiri

Erau vremuri când nu trebuia să faci eforturi supraomeneşti ca să poţi vedea mai bine pe lângă colţurile maşinii, între uşă şi parbriz. Asta pentru că maşinile vechi ţineau cont de un lucru banal numit vizibilitate. În zilele noastre grosime stâlpilor a crescut pentru a oferi mai multă siguranţă, dar aceştia fac adesea mai dificilă conducerea.

Stâlpi de susţinere mai subţiri. Erau vremuri când nu trebuia să faci eforturi supraomeneşti ca să poţi vedea mai bine pe lângă colţurile maşinii, între uşă şi parbriz. Asta pentru că maşinile vechi ţineau cont de un lucru banal numit vizibilitate. În zilele noastre grosime stâlpilor a crescut pentru a oferi mai multă siguranţă, dar aceştia fac adesea mai dificilă conducerea.

3. Acoperiş demontabil

Să zicem că aveau şi un mic defect, pe la îmbinări scurgându-se apă în timp ce ploua. Dar, pe vreme frumoasă, puteai să-ţi transformi maşina într-o decapobabilă doar îndepărtând trapele laterale, acestea făcând loc unui acoperiş în forma literei T. Maşinile cu un astfel de acoperiş erau uimitoare.

Acoperiş demontabil. Să zicem că aveau şi un mic defect, pe la îmbinări scurgându-se apă în timp ce ploua. Dar, pe vreme frumoasă, puteai să-ţi transformi maşina într-o decapobabilă doar îndepărtând trapele laterale, acestea făcând loc unui acoperiş în forma literei T. Maşinile cu un astfel de acoperiş erau uimitoare.

4. Cutia de viteze manuală

În momentul de faţă, în alte ţări, majoritatea maşinilor sunt dotate cu cutii de viteze automate, dar cu cât o maşină este mai veche maşina, cu atat mai probabil este ca puterea motorului să fie transmisă la roti prin intermediul unei cutii de viteze manuale. Acestea fac mai intensă plăcerea condusului şi reprezină un mare factor de descurajare pentru hoţii din America. Desigur, maşinile moderne cu transmisie automată sunt mai eficiente decât cele manuale, motiv pentru care cumpărătorii aleg autoturisme din prima categorie.

Cuia de viteze manuală. În momentul de faţă, în alte ţări, majoritatea maşinilor sunt dotate cu cutii de viteze automate, dar cu cât o maşină este mai veche maşina, cu atat mai probabil este ca puterea motorului să fie transmisă la roti prin intermediul unei cutii de viteze manuale. Acestea fac mai intensă plăcerea condusului şi reprezină un mare factor de descurajare pentru hoţii din America. Desigur, maşinile moderne cu transmisie automată sunt mai eficiente decât cele manuale, motiv pentru care cumpărătorii aleg autoturisme din prima categorie.

5. Interioare mai simple

Când veţi păşi în interiorul unei maşini noi veţi fi întâmpinaţi de cel puţin un zgomot de avertizare, iar cel puţin 30 de buntoate vă vor apărea în faţa ochilor. Nici contactul nu mai este ce a fost, aşa că înainte să porneşti e posibil să fi nevoit să introduci cheia într-un loc din consola centrală. Într-o maşină veche pur şi simplu săreai în ea, închideai uşa, dădeai de manivelă pentru a deschide geamul, roteai cheia în contact şi plecai. Simplu.

Interioare mai simple. Când veţi păşi în interiorul unei maşini noi veţi fi întâmpinaţi de cel puţin un zgomot de avertizare, iar cel puţin 30 de buntoate vă vor apărea în faţa ochilor. Nici contactul nu mai este ce a fost, aşa că înainte să porneşti e posibil să fi nevoit să introduci cheia într-un loc din consola centrală. Într-o maşină veche pur şi simplu săreai în ea, închideai uşa, dădeai de manivelă pentru a deschide geamul, roteai cheia în contact şi plecai. Simplu.

6. Cheia 

Că tot vorbea de cheie la punctul de mai sus, unele chei ”moderne” sunt nişte dreptunghiuri butucănoase mici pe care le inserezi într-o gaură din bord, în timp ce altele arată precum nişte carduri de credit pe care trebuie să introduci în tabloul de bord.

Cheia. Că tot vorbea de cheie la punctul de mai sus, unele chei ”moderne” sunt nişte dreptunghiuri butucănoase mici pe care le inserezi într-o gaură din bord, în timp ce altele arată precum nişte carduri de credit pe care trebuie să introduci în tabloul de bord.

7. Posibilitatea de a-ţi repara singur maşină

În ziua de azi este foarte puţin probabil să-şi poţi repara singur maşina în curte sau în garaj. Cel mai adesea, vei avea nevoie de echipamente de diagnosticare costisitoare şi o pereche puternică de mâini pentru a deşuruba şi scoate capacul mare din plastic al motorului.

Posibilitatea de a-ţi repara singur maşină. În ziua de azi este foarte puţin probabil să-şi poţi repara singur maşina în curte sau în garaj. Cel mai adesea, vei avea nevoie de echipamente de diagnosticare costisitoare şi o pereche puternică de mâini pentru a deşuruba şi scoate capacul mare din plastic al motorului.

8. Greutate mai mică

În timp ce maşinile mai uşoare necesită o mai mare concentrare din partea şoferului în timpul conducerii, partea bună este că maşinile mai uşoare sunt mult mai simplu de împins atunci când ceva nu merge bine sub capotă. Ca o comparaţie, o Fiesta XR2 în vârstă de 25 de ani, cântăreşte 839 de kg faţă de modelele moderne care ajung la 1.163 de kg.

Greutate mai mică. În timp ce maşinile mai uşoare necesită o mai mare concentrare din partea şoferului în timpul conducerii, partea bună este că maşinile mai uşoare sunt mult mai simplu de împins atunci când ceva nu merge bine sub capotă. Ca o comparaţie, o Fiesta XR2 în vârstă de 25 de ani, cântăreşte 839 de kg faţă de modelele moderne care ajung la 1.163 de kg.

9. Volanul

Se pare că maşinile noi încercă întotdeauna să reinventeze volanul, deşi ele întodeauna nu au făcut altceva decât să direcţioneze roţile din faţă. În zilele noastre cu un volan se poate răspunde la telefon, se poate schimba, de asemenea, viteza sau umbla prin setările radioului. Maşinile vechi păstrau totul mai simplu, volanul fiind mai subţire, acesta fiind folosit doar pentru viraje.

Volanul. Se pare că maşinile noi încercă întotdeauna să reinventeze volanul, deşi ele întodeauna nu au făcut altceva decât să direcţioneze roţile din faţă. În zilele noastre cu un volan se poate răspunde la telefon, se poate schimba, de asemenea, viteza sau umbla prin setările radioului. Maşinile vechi păstrau totul mai simplu, volanul fiind mai subţire, acesta fiind folosit doar pentru viraje.

10. Roata de rezerva de dimensiuni normale

Maşinile moderne vin dotate cu o roţi de rezervă de dimensiuni mai reduse pentru a economisi spaţiul din portbagaj. Cu această roată nu poţi circula decât cu un maximum de 80 de km pe oră, în condiţii de siguranţă. Însă la maşinile mai vechi spaţiul nu era o problemă, aşa că era suficient loc atât pentru o roată de rezervă normală, cât şi pentru o pompă de picior.

Roata de rezerva de dimensiuni normale. Maşinile moderne vin dotate cu o roţi de rezerva de dimensiuni mai reduse pentru a economisi spaţiul din portbagaj. Cu această roată nu poţi circula decât cu un maximum de 80 de km pe oră, în condiţii de siguranţă. Însă la maşinile mai vechi spaţiul nu era o problemă, aşa că era suficient loc atât pentru o roată de rezervă normală, cât şi pentru o pompă de picior.

Vitezomanul Hitler, prins de poliţişti! Cum a luat o amendă istorică dictatorul

BENTLEY SCOS LA LICITAŢIE. Cât costă bijuteria fabricată în 1928 (FOTO)

(FOTO) Maşini ascunse în Al Doilea Război Mondial. CE ERA ÎN ELE

Sursa: Promotor


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

2 thoughts on “Ce-am avut şi ce-am pierdut: 10 lucruri ce ne lipsesc de la maşinile vechi

Comments are closed.

Top