GENEVA 2015: Suzuki iK-2 si iM-4 sunt conceptele ce previzualizeaza viitoarele modele de serie mici si mini

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Suzuki a adus la Geneva două concepte pentru a ne arăta viitorul limbaj de design al companiei și ce modele vor avea la dispoziție clienții în anii următori.

Suzuki-i-K2-Concept-1

Primul dintre ele, conceptul numit Suzuki iK-2, prefigurează un model de clasă mică programat pentru lansare în 2016. El ne prezintă limbajul de design „Liquid Flow” și plaforma cea nouă planuită pentru viitorul model subcompact. Pe conceptul iK-2 debutează și noul motor BoosterJet, de 1.0 litri turbo cu injecție directă.

Dimensiunile conceptului sunt următoarele: lungimea – 4023 de milimetri, lăţimea – 1920 de milimetri, înălţimea – 1450 de milimetri și ampatamentul – 2520 de milimetri. Aspectul general al caroseriei va fi păstrat în cazul modelului de serie, fiind înlocuite blocurile optice conceptuale și jantele de 18 inci.

Platforma nouă de sub caroseria conceptului Suzuki iK-2 Concept este optimizată pentru a asigura cel mai ridicat nivel al manevrabilităţii, siguranţei şi economiei de carburant posibil la momentul de faţă pentru un model de clasă mică al acestei mărci. Oficialii spun că în viitorul apropiat Suzuki va avea 3 platforme de bază, ele urmând să se afle la baza tuturor modelelor ale companiei.

Suzuki-i-M4-Concept-1

Al doilea concept Suzuki de la Geneva, iM-4 previzualizează un crossover mini de oraş ce se va alătura actualelor S-Cross şi Vitara. Conceptul are un aspect foarte futurist, cu blocuri optice, oglinzi retrovizoare și jante construite special pentru a atrage publicul de la expoziție. Aspectul general al conceptului va fi preluat de modelul de serie, scopul fiind rivalitatea cu micuțul Fiat Panda 4×4.

Sub capotă se ascunde sistemul de propulsie numit SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). El combină un motor turbo pe benzină de 1.2 litri cu un pachet de baterii secondat de posibilitatea reutilizării energiei utilizate la frânare şi decelerare. Grație acestui sistem, motorul termic este eliberat de sarcină în cele mai puţin economice momente ale unei maşini, gen pornirea motorului cu ajutorul unui generator ce foloseşte energia electrică acumulată în baterii.

Există probabilitatea ca acest concept să se transforme chiar în viitoarea generație Suzuki Jimny, așteptat de foarte mult timp de către clienții modelului respectiv. El va beneficia de sistemul de tracțiune 4×4 şi va avea o gardă la sol ridicată pentru a-i oferi celui de la volan posibilitatea de a se deplasa chiar și acolo unde nu mai există nici urmă de drumuri obișnuite.

Suzuki-i-K2-Concept-2

Suzuki-i-M4-Concept-2

suzuki_ik-2_concept_3

suzuki_ik-2_concept

suzuki_ik-2_concept_1

suzuki_ik-2_concept_2

suzuki_ik-2_concept_4

suzuki_im-4_concept_3

suzuki_im-4_concept_4

suzuki_im-4_concept

suzuki_im-4_concept_1

suzuki_im-4_concept_2


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top