GENEVA 2015: Koenigsegg Regera – cel mai puternic exponat de la expozitia elvetiana din acest an!

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Salonul Auto de la Geneva ne impresionează și prin noul model de serie al companiei Koenigsegg. Acesta poartă numele Regera – ales în urma unui derivat al termenului „dominaţie” din limba suedeză, este un megacar hibrid și nu este echipat cu o transmisie convenţională.

DLF_6879

Expoziția elvețiană poate fi considerată pe drept cea unde se dau lupte grele între cei mai tari producători de super și hipercaruri. Aici avem ocazia să vedem nu doar cele mai noi Porsche-uri, Ferrari, Aston Martin, Bentley sau Lamborghini, ci și creații excepționale, cum ar fi vehiculele companiei Koenigsegg. În primăvara anului 2015, avem posibilitatea să cunoaștem noul megacar Regera, al cărui element ieşit din comun este eliminarea transmisiei convenţionale în favoarea unui sistem numit Koenigsegg Direct Drive, ce unește motoarele electrice cu propulsorul cu ardere internă şi elimină necesitatea unei cutii de viteze convenționale.

0e3b9554346a19214d1e73da8f843

Astfel, suedezii se mândresc cu faptul că soluţia lor reduce pierderile de transmisie cu peste 50% în comparaţie cu soluţiile clasice. În total, cele patru motoare din dotarea lui Regera produc peste 1500 de cai putere și 2000 de Nm punând în mișcare roțile din spate.

Rolul de motor pe benzină îi revine V8-lui twin-turbo de 5.0 litri, cu 1100 de cai putere și 1250 de Nm. În ajutorul lui vine motorul electric ce joacă şi rolul de demaror și produce 215 cai putere, fiind legat direct la arborele cotit al V8-ului, iar alte două motoare electrice, de 241 de cai putere fiecare, sunt conectate direct la roţile din spate. Tot sistemul electric de propulsie este alimentat de un acumulator de 9.27 de kWh şi 620V, răcit cu apă. La viteze de sub 50 km/h, Regera se poate mișca doar în modul 100% electric pe o distanță de 35 de km, după care intră în funcţiune şi agregatul cu ardere internă.

DLF_6887

În privința performanțelor dinamice, producătorul suedez spune că Regera ajunge de la 0-100 de km/h în 2,8 secunde, de la 150-250 de km/h în 3,2 secunde, și de doar 20 de secunde pentru accelerarea de la 0 la 400 de km/h, viteza respectivă fiind şi viteza maximă constructivă a vehiculului.

Aspectul lui Regera diferă de cel al supercarului Agera în față și în spate, pe întreaga caroserie fiind prezente mai multe elemente de aerodinamică activă, iar în spate și-a făcut loc un eleron pliabil şi un sistem de evacuare Akrapovic, tot acolo fiind și locul de introducere a cablului pentru alimentare cu energie electrică.

Producătorul descrie noul său produs ca fiind o combinaţie nemaivăzută de putere, agilitate şi lux. În total vor fi construite 80 de exemplare Regera, prețul cărora încă nu a fost specificat, dar putem fi siguri că are mari șanse să treacă de 1,5 milioane de euro.

DLF_6937

DLF_6892

DLF_6895

DLF_6911

DLF_6918

81ceea69b4d4b81169b744cf382f4

5927cf91a48e1a896923b34bd49bc

Koenigsegg Regera 2015

97415a7e642df8ccfb67d734051d4


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top