GENEVA 2015: A treia generatie Ford Focus RS – tractiune integrala si peste 320 de cai putere

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Noul Ford Focus RS, construit pe baza celei de-a treia generații Ford Focus, a primit tracțiune integrală asemănătoare cu cea folosită de vehiculele Honda/Acura și Nissan Juke 4×4. În loc de a folosi un diferențial spate, s-a montat un angrenaj conic obișnuit, iar de repartizarea cuplului spre fiecare roată sunt responsabile cuplajele multi-disc controlate electronic. Cu ajutorul lor electronica variază nu doar distribuirea cuplului între punțile față-spate, dar și gestionează vectorul de tracțiune pe fiecare roată din spate.

Ford-Focus-RS-22016

Sub capotă locul motorului turbo cu 5 cilindri de 2.5 litri – construit de Volvo – de pe a doua generație este preluat de EcoBoost-ul 2.3 litri turbo folosit și de noul Ford Mustang și Lincoln MKC. În cazul lui RS, turbocompresorul este unul cu inerție mică, intercooler-ul este mai mare, partea de sus a blocului motor este dintr-un alt aliaj – pentru o rezistență mai mare la temperaturi ridicate, și au apărut multe alte lucruri care le-au permis inginerilor să crească puterea până la nu mai puțin de 320 de cai.

Al treilea Focus RS va putea fi comandat doar cu o cutie de viteze manuală, cu 6 trepte, iar pentru a deveni mai practic, precum și din cauza absenței ca atare a caroseriei cu trei portiere, noul Focus RS are 5 uși. Și dacă generația a doua era una limitată, destinată unui număr mic de piețe, cea de-a treia generație nu va avea limite nici la nivel de tiraj, nici la nivel de disponibilitate pe cât mai multe piețe.

Ford-Focus-RS-32016

Prin ce se remarcă noul Focus RS în plan estetic? În partea frontală și-a făcut loc un spoiler cu prize de aer, proiectate astfel încât să răcească motorul cât mai eficient, iar blocurile optice au aceiași formă ca și pe un Focus obișnuit, însă primesc lumini LED diurne verticale.

Obsevăm și o altă grilă a radiatorului, mai agresivă, urmată de capota accentuată cu nervuri noi, noul set de jante de 19 inci au aspect retro, evacuația este cu două terminații generoase și eleronul supradimensionat cu logo-ul RS gravat pe laterală. Difuzorul se aseamănă cu cel al generației precedente, iar rolul fiecărui element al caroseriei nu este doar estetic, ci în primul rând funcțional, pentru a îmbunătăți aerodinamica mașinii.

La interior nu lipsesc scaunele sport Recaro, volanul cu formă specială, pedalele din aluminiu și sistemul multimedia SYNC, iar lista de opționale conține navigația, scaunele Recaro de tip scoică și anvelopele semi-slick. Așteptăm apariția pe piață a noului Focus RS în a doua parte a anului curent cu un preț nu mai mic de 38 000 de euro.

Ford-Focus-RS-42016

Ford-Focus-RS-52016

Ford-Focus-RS-62016

Ford-Focus-RS-72016

Ford-Focus-RS-82016

Ford-Focus-RS-92016

Ford-Focus-RS-112016

Ford-Focus-RS-132016

Ford-Focus-RS-202016

Ford-Focus-RS-292016

Ford-Focus-RS-342016

Ford-Focus-RS-352016

Ford-Focus-RS-362016

Ford-Focus-RS-372016

Ford-Focus-RS-382016

Ford-Focus-RS-392016

Ford-Focus-RS-412016

Ford-Focus-RS-422016

Ford-Focus-RS-432016

Ford-Focus-RS-452016


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Top